Skip to main content

Object-oriented Programming (5 cr)

Code: R504TL109-3003

General information


Enrollment
13.03.2023 - 03.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 08.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Toni Westerlund
Teacher in charge
Toni Westerlund
Scheduling groups
Harjoitusryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
R54T22S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2022
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Course
R504TL109

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla käymme mm. seuraavia asioita.
- C# Ohjelmoinnin perusteet
- Luokat ja oliot
- Rakentajat
- Perinnöllisyys
- Aikainen- ja myöhäinen sidonta
- Metodit ja parametrit
- Jäsenmuuttujat
- Kapselointi
- Rajapinnat
- Abstractit

Objective

Opiskelija ymmärtää olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa laatia olioparadigmaa noudattavia ohjelmia.

Content

Olio-ohjelmoinnin perusperiaatteet:
-Luokat ja Oliot
-Rakentajat
-Metodit
-Jäsenmuuttujat
-Periytyminen
-Näkyvyysmääreet
-Kapselointi
-Myöhäinen sidonta
-Aikainen sidonta
-Luokkamuuttujat ja metodit
-Ylikirjoittaminen ja kuormittaminen
-Abstraktit luokat
-Rajapinnat

Location and time

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syyslukukaudella 2023.

Materials

Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun OneDrive-materiaalihakemistoon.

Kirjallisuus
C# Object-Oriented Programming
C# Olio-ohjelmointi

Teaching methods

Lähiopetusta ja ohjelmointiharjoituksia 40 tuntia, itsenäistä opiskelua, työskentelyä lukukausiprojektissa sekä harjoitustyön tekoa 97,5 tuntia.
Ohjelmointiharjoitusten tekeminen oppituntien lisäksi omalla ajalla on olennaisen tärkeää, mikäli haluaa saavuttaa työelämässä vaadittavan ohjelmointirutiinin ja ammattipätevyyden.

Employer connections

Luennoilla käytävät aiheet liittyvät lukukausiprojektiin.

Exam schedules

Näyttö/koe suoritetaan opintojakson lopussa.

Student workload

Lähiopetusta ja ohjelmointiharjoituksia 40 tuntia
itsenäistä opiskelua, työskentelyä lukukausiprojektissa sekä harjoitustyön tekoa 97,5 tuntia.
Opintojakso alkusyksy painotteinen, jotta opiskelija saa tarvittavat tiedot lukukausiprojektin suorittamista varten.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet, periaatteet ja ohjelmointikielen perussyntaksin. Opiskelija osaa laatia yksinkertaisia olioparadigmaa noudattavia ohjelmia hyödyntäen ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja periaatteet sekä ohjelmointikielen syntaksin. Opiskelija osaa laatia olioparadigmaa ja hyviä ohjelmointikäytänteitä noudattavia ohjelmia. Opiskelija tuntee ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja ja osaa hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja periaatteet sekä hallitsee ohjelmointikielen syntaksin. Opiskelija osaa laatia vaativia olioparadigmaa ja hyviä ohjelmointikäytänteitä noudattavia ohjelmia. Opiskelija tuntee kattavasti ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja ja osaa hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti.

Further information

Käytettävä ympäristö:
Visual Studio + Unity 3D Pelimoottori

Go back to top of page