English for Nursing and Health Care (5 cr)
Code: R702HL62-3006
General information
- Enrollment
-
12.10.2022 - 16.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.04.2023 - 13.06.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- English
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Nursing, Rovaniemi
- Teachers
- Taina Liu
- Paula Korteniemi
- Teacher in charge
- Taina Liu
- Groups
-
RA72H23KTSairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opinnot) 2, Rovaniemi, kevät 2023
- Course
- R702HL62
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Study unit is implemented in spring semester 2022. Detailed time-table is in the time and location section of this page.
Objective
Osaat soveltaa sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan englanninkielistä ammattisanastoa suullisesti ja kirjallisesti. Osaat hyödyntää englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja. Osaat tunnistaa alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Execution methods
Työpajat ( lähi / virtuaalinen)
Aktivoivat luennot ja toiminnalliset tehtävät
Case pohjainen oppiminen
Itsenäiset ohjatut oppimistehtävät
Accomplishment methods
Oppimistehtävät ja aktiviteetit työpajoissa /Adobe Connectissa
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät
(Vaihtoehtoisessa suoritustavassa opintojakson oppimistehtävät ja tentti. kts.toteutuksen kuvaus)
Content
Hoitotyön englantiin liittyvät kirjalliset ja suulliset kommunikointitehtävät (teemoina mm. lääketieteen terminologiaa, anatomia, potilastiedot, raportointi, haastattelu, ohjaus, neuvonta ja kohtelias kielenkäyttö).
Location and time
Englanniksi
Virtual study unit. See time-table in Finnish.
Materials
Moodle materials. Student generated learning materials.External online materials.
Teaching methods
Teaching methods
Virtual and digital teaching and learning methods. Activating lectures and learning activities in Adobe Connect /Zoom (31h), learning tasks and independent learning in small study groups (103h), feedback sessions (3 h)
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
1.Initial and final self assessments (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option, assessment of competence development) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy tutorial 4. Kanta-service in guiding and counselling 5.Patient anamnesis and ward meeting 6. Client- nurse case
Tutoring, feedback and guidance.
Employer connections
Working life based themes and cases.
Exam schedules
In the independent completion option, the student takes a written and spoken exam and shows his/her competence in terms of the study unit themes and vocabulary. Student participates in a feedback session
International connections
The study unit aims to foster the student's international competence in terms of academic and practical themes in nursing.
Completion alternatives
Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment. (introduced in WEB 1 INFO)
1. Course option (see description above): competence demonstration through active participation in 90% of the online learning sessions, by theme related learning tasks in small study groups, ( no exam) and in the feedback sessions.
2. Independent completion option: competence demonstration through written and spoken exams about the theme related vocabulary and contents, (no participation in WEB sessions) and by participating in a feedback session.
Student workload
Course option: 31h participation in learning activities in Teams/ Zoom and feedback sessions ( apprx. 3 h) , 103 h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option:135 h of independent study (including written and spoken exam and a feedback session)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Nimeät joitakin keskeisiä hoitotyön ammattienglannin termejä ja käytät niitä hoitotilanteissa.
Hyödynnät osittain englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat osittain alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Assessment criteria, good (3)
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Hyödynnät englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Assessment criteria, excellent (5)
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.
Hyödynnät kriittisesti arvioiden englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Hallitset alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.