Business communication (5 cr)
Code: R301LL707-3001
General information
- Enrollment
-
01.03.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics R
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Virpi Peitso
- Teacher in charge
- Virpi Peitso
- Groups
-
RA31L23KTradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Rovaniemi, kevät 2023
- Course
- R301LL707
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää viestintäosaamistaan osana tradenomin ammattitaitoa.
Opiskelija osaa laatia sisällöltään, kieleltään ja ulkoasultaan opiskeluun ja alaan liittyviä kirjoitustehtäviä korkeakoulun edellyttämällä tavalla.
Opiskelija tuntee keskeiset liike-elämän viestintätilanteet ja -välineet.
Opiskelija ymmärtää viestintätaitojen merkityksen liiketoiminnassa ja kehittää suomen kielen ja viestinnän taitojaan osana opiskelua ja tradenomin ammattitaitoa.
Opiskelija osaa mukauttaa suullista ja kirjallista viestintäänsä vastaanottajaryhmien ja tilanteiden mukaisesti sekä valita tarkoitukseen sopivat viestinnän keinot ja kanavat.
Opiskelija osaa toimia liike-elämän vuorovaikutustilanteissa aktiivisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti sekä ottaa muut viestintätilanteen osapuolet huomioon.
Opiskelija osaa hyödyntää liiketoimintaympäristön viestinnässä monipuolisesti suullisen ja kirjallisen sekä digitaalisen viestinnän keinoja.
Opiskelija osaa viestiä asiantuntijana ammattimaisesti, jäsentyneesti ja vakuuttavasti monipuoliseen lähdetietoon perustuen.
Opiskelija osaa laatia eri tekstilajeja alan käytänteiden ja kielenkäyttösuositusten mukaisesti.
Kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toiminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Content
Suullinen ja kirjallinen viestintä liiketoimintaympäristössä
Viestinnän keinot
Materials
Areena - yritysviestinnän käsikirja
Teaching methods
Luennot ja harjoitukset.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty: Opiskelija ei tee / läpäise vaadittuja suorituksia annettujen ohjeiden ja arviointikriteerien mukaan tai ei osallistu opintojaksolle ollenkaan.
Taso 1
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot:
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti ymmärrettävästi ja käyttää viestinnässä ohjeita ja malleja.
Opiskelija osallistuu liiketoimintaympäristön vuorovaikutustilanteisiin.
Opiskelija tuntee asiakirjamalleja.
Taso 2
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot:
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti ymmärrettävästi ja käyttää annettuja ohjeita ja malleja.
Opiskelija tuntee viestintätilanteiden ja tavoitteiden merkityksen viestinnälle.
Opiskelija osallistuu liiketoimintaympäristön vuorovaikutustilanteisiin.
Opiskelija osaa käyttää asiakirjojen laatimisessa asiakirjaohjeita.
Assessment criteria, good (3)
Taso 3
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot:
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti selkeästi ja alan käytänteiden mukaisesti ja osaa valita viestinnän keinot tilanteiden ja tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa toimia liiketoimintaympäristön vuorovaikutustilanteissa aktiivisesti.
Opiskelija osaa laatia oman alansa asiakirjoja asiakirjaohjeiden mukaisesti.
Taso 4
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot:
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti erittäin selkeästi ja alan käytänteiden mukaisesti ja osaa valita viestinnän keinot tilanteiden ja tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa toimia liiketoimintaympäristön vuorovaikutustilanteissa vastuullisesti ja edistää viestinnän onnistumista.
Opiskelija osaa laatia oman alansa asiakirjoja korkeakoulun edellyttämällä tavalla.
Assessment criteria, excellent (5)
Taso 5
Vuorovaikutus- ja viestintätaidot:
Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti erittäin selkeästi ja asiantuntevasti, käyttää monipuolisesti erilaisia viestinnän keinoja ja osaa ottaa niiden valinnoissa erittäin hyvin huomioon tilanteen ja tavoitteen.
Opiskelija osaa toimia liiketoimintaympäristön vuorovaikutustilanteissa eri rooleissa rakentavasti ja aktivoivasti.