Skip to main content

Psychology of Leadership II (15cr)

Code: JOPS1309-3002

General information


Enrollment
08.08.2022 - 24.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.12.2022 - 31.10.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Teachers
Virpi Tökkäri
Course
JOPS1309

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- rakentaa itselleen kokemuksellisen oppimistehtävän ja toteuttaa sen
- tunnistaa ja analysoida omia kokemuksia, rooleja ja tekoja työyhteisöllisissä vuorovaikutustilanteissa
- muodostaa ihmisille ja tilanteille useita tulkintoja
- tarkastella työyhteisöllisiä, kokemuksellisia ilmiöitä suhteessa psykososiaalisiin teorioihin johtamisesta ja työyhteisöstä.

Execution methods

Kokemuksellisia ja yhteistoiminnallisia menetelmiä hyödyntävä kontaktiopetus (18 h), etäseminaari (6 h), pienryhmätyöskentely sekä itsenäinen, pienryhmän tuella toteutettava oppimistehtävä ja siihen perustuva portfolio.

Accomplishment methods

Osallistuminen kontaktiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn, oppimistehtävä ja portfolio.

Content

Opintojaksolla tarkastellaan ihmisten välistä vuorovaikutusta kokemuksellisesti ja yhteistoiminnallisesti sekä suhteessa ajankohtaiseen johtamisen psykologian tutkimukseen. Opintojaksolla havainnoidaan, miten sosiaalinen ulottuvuus on yhteydessä omakohtaisesti koettuun. Opintojakson tarkka sisältö rakentuu kunkin opiskelijan henkilökohtaisen oppimistehtävän pohjalta, jolloin opintojakson sisältöjen painopisteet voivat vaihdella opiskelijoiden kiinnostuksen ja kehittymiskohteiden mukaan.

Materials

Ohjeistetaan Moodlessa.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Suoritus ei vastaa tehtävänantoa eikä täytä opintotavoitteita.

Hyväksytty: Suoritus on opintojakson tehtävänannon mukainen ja täyttää opintotavoitteet.

Qualifications

ORJO1100 Organisaatioiden ja työyhteisöjen johtamisen perusopinnot tai HAJO1100 Hallintotieteiden ja johtamisen perusopinnot

Go back to top of page