Skip to main content

English for business (5 cr)

Code: T31L126OJ-3004

General information


Enrollment
13.03.2023 - 20.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2023 - 30.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
English
Seats
16 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Teresa Chen
Teacher in charge
Teresa Chen
Groups
TA31L22S
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Autumn 2022
Course
T31L126OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Students acquire business vocabulary and learn diverse English language skills in business life to be able to communicate orally and in written form for professional interaction.
The studies include individual, group work and independent study.

Objective

Tavoitteena on että opiskelija oppii käyttämään liiketoimintaan ja sen eri osa-alueisiin sisältyvää sanastoa englannin kielellä sekä suullisesti että kirjallisesti eri käyttötilanteissa. Opiskelijat lukevat liiketoimintaan ja sen osa-alueisiin liittyviä tekstejä ja tekevät erilaisia suullisia ja kirjallisia harjoituksia kielitaitonsa kehittämiseksi ja sanasto-osaamisen laajentamiseksi ja monipuolistamiseksi.

Opintojakson tavoitteena on syventää opiskelijan kulttuurienvälisiä viestintätaitoja, jotta hän pystyy toimimaan tehokkaasti nykypäivän moni-ilmeisissä liiketoimintaympäristöissä. Opiskelija oppii soveltamaan asianmukaisia viestintästrategioita ja käyttämään erilaisia sähköisiä työvälineitä yrityksen sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä kansainvälisessä liike-elämässä toimiessaan.

Content

Opiskeltava asiakokonaisuus: yrityksen sisäisten ja ulkoisten suhteiden ja asiakassuhteiden hoitaminen kirjallisesti ja suullisesti: kokousten ja neuvotteluiden suunnittelu ja pitäminen kasvokkain ja virtuaalisesti sekä niihin liittyvä kirjallinen viestintä; erilaisten alustusten ja esitysten valmistelu ja pitäminen; yritysvieraiden vastaanottaminen (Kansainvälinen liiketoiminta); messuihin osallistuminen (Kansainvälinen liiketoiminta)

Location and time

Autumn 2023, Tornio (Zoom)

Tuesday and Thursday evenings at 17:00-20:45 on 21.9, 3.10, 5.10, 12.10, 26.10, 2.11, 7.11, 14.11, 28.11, 30.11.

Due to large number of students, the whole class will be divided into two groups: early evening 17:00-18:45 and later evening 19:00-20:45.

Materials

Textbook available from the school library: Isaacs, C. Pesso, P. Rasimus, R. & Rönkä, I. 2022 Eye for Business. Edita. https://luc.finna.fi/lapinamk/Record/luc_electronic_amk.994816554306246


Teaching methods

The learning pedagogy includes 30 Zoom contact lessons during which pair and group exercises are carried out, in addition to self-supervised studies done outside of class hours.
Mandatory participation required during class activities and tasks to facilitate continuous evaluation and the opportunity for students to practise and learn.

Exam schedules

Written and spoken expression skills will be evaluated on a continuous basis during lessons.
There will be final written and spoken proficiency tests which must be accomplished successfully by the end of the course.
Students are allowed to re-do the tests twice successfully to receive a passing grade.

Student workload

This 5 ECTS course requires 133 hours of students’ workload. There will be 10 Zoom sessions according to the course schedule, during which students will carry out guided pair/team work. Students are required to prepare for the Zoom sessions in advance by reading the assigned course materials, written tasks that are to be submitted prior to the Zoom sessions according to the instructions.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Selviytyy tyydyttävästi kirjallisista ja suullisista viestintätilanteista englanniksi. Osaa viestiä englanniksi siten, että keskeinen sanoma välittyy kielellisistä puutteista huolimatta. Tarvitsee opettajan opastusta ja neuvoja viestintätilanteissa. Osaa liikealan englannin perussanastoa ja osaa ilmaista itseään eri tilanteissa ja ymmärtää toisten viestintää sekä ymmärtää esitetyt kysymykset ja osaa vastata keskeisiin kysymyksiin, osaksi epäröiden. Kirjallisessa ja suullisessa kielenkäytössä esiintyy virheellisiä muotoja, jotka häiritsevät viestintää. Ääntämisessä on toistuvia ongelmia, jotka voivat häiritä viestintää. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä.

Assessment criteria, good (3)

3-4. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Selviytyy lähes itsenäisesti kirjallisista ja suullisista viestintätilanteista englannin kielellä. Osaa viestiä monipuolisesti englanniksi. Hallitsee hyvin keskeisen liikealan englannin sanaston ja toimintatilanteissa osaa ilmaista itseään hyvin ja ymmärtää toisten viestinnän sekä ymmärtää esitetyt kysymykset ja osaa vastata kysymyksiin. Osaa itsenäisesti luoda tilanteenmukaista keskustelua ja osaa sopeuttaa viestintänsä keskustelukumppanin taustan sopeuttamalla viestintäänsä tilanteen mukaisesti. Hallitsee suullisen ja kirjallisen kielen rakenteet eivätkä virheet häiritse viestintää. Ääntämisessä voi olla ongelmia, jotka eivät häiritse kuitenkaan viestintää. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä.

Assessment criteria, excellent (5)

5. Opiskelija ymmärtää monipuolisen kielitaidon merkityksellisyyden tulevissa työtehtävissään itsensä kannalta. Hallitsee suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet itsenäisesti ja luontevasti. Osaa itsenäisesti viestiä oppimansa perusteella. Hallitsee erinomaisesti liikealan englannin sanaston ja pystyy käyttämään sitä luontevasti ja monipuolisesti kirjallisessa ja suullisessa viestinnässään. Ymmärtää viestintäkumppaneidensa viestintäodotukset ja sopeuttaa viestintänsä sen mukaisesti. Osaa luoda keskustelua myös oma-aloitteisesti eri viestintätilanteissa viestijöiden kulttuuritaustan huomioon ottaen. Ymmärtää esitetyt kysymykset ja pystyy reagoimaan niihin lähes virheetöntä kieltä käyttäen. Ääntäminen on luontevaa ja vivahteikasta. Kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä ei ole kopioitu tekstiä suoraan lähteistä

Go back to top of page