Content marketing (5 cr)
Code: T31L109OJ-3002
General information
- Enrollment
- 13.03.2023 - 07.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.08.2023 - 08.09.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Pilvi Taskinen
- Teacher in charge
- Pilvi Taskinen
- Groups
-
TA31L22KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2022
- Course
- T31L109OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaa luoda laskeutumissivuja eri tarkoituksiin ja kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* A/B-testaus
* sisältömarkkinointi
* sisältöstrategia ja suunnitelma
* mittausmenetelmät
Materials
Kurssisisältöä taustoittava materiaali:
Belz and Peattie / Sustainability marketing (2013)
Kananen / Strateginen sisältömarkkinointi: miten onnistun verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotannossa (2018)
Rummukainen / Sisältömarkkinoinnin työkalut (2019)
Lisää kurssin materiaalia myöhemmin Moodle-alustalla.
Teaching methods
Opetus pääsääntöisesti Zoom-työtilassa etäopetuksena.
Kirjallisia tehtäviä, ryhmätyötä ja workshop-tyyppisiä toteutuksia.
Yksi läsnäopetuskerta.
Vierailijaluento.
Materiaalia myös englanninkielisenä.
International connections
Kv-vierailija luennolla.
Student workload
5 op vastaa 135 h työtä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita
Assessment criteria, good (3)
Tunnistat keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.
Assessment criteria, excellent (5)
Tunnistat inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.
Further information
Kurssilla keskitytään sisällöntuotannon muotoihin markkinoinnissa.
Kuinka voit vahvistaa vetovoimaa sisällöillä.
Miten sisältöä jaetaan tehokkaasti.