Management of customer experience (5 cr)
Code: T31L140OJ-3001
General information
- Enrollment
- 03.10.2022 - 08.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 31.03.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Anna-Maija Tapojärvi
- Teacher in charge
- Anna-Maija Tapojärvi
- Groups
-
TA31L21SBachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 202
- Course
- T31L140OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaskokemuksen elementit ja sen muotoilun periaatteet. Tiedostat asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnet palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa. Tunnistat asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.
Accomplishment methods
verkkototeutus
Content
* asiakaskokemuksen elementit
* muotoilun periaatteet
* mittarit ja mittaamistavat
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään asiakaskokemuksen kehittämiseen liittyvää kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista voi olla englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
Teaching methods
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Tämä on nonstop toteutus. Opintojakson suoritus voi alkaa aikaisintaan 9.1.2023 ja päättyy 27.2.2023 klo 23.55. Opintojakson suorittamiseksi vaadittavat tehtävät ja tentit voi suorittaa milloin vain kurssiajan puitteissa.
Ne arvioidaan viimeistään neljän viikon kuluessa kustakin palautuspäivästä:
6.2.2023, 13.2., 20.2. ja 27.2.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Student workload
5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat, asiakaskokemuksen elementit ja muotoilun perusperiaatteet. Tunnistat, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen toimintaan ja strategiaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat selittää ja kuvata, mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat raportoida palvelumuotoilun periaatteet. Osaat kuvata, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan sekä liiketoimintaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tutkimuksen tuloksia hyvällä tasolla..
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat kuvata analyyttisesti mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat kuvata erinomaisesti, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan ja liiketoimintaan. Osaat soveltaa erinomaisesti muotoilun perusperiaatteita oppimistehtävissä. Osaat mitata asiakaskokemusta ja analysoida sekä raportoida tutkimuksen tuloksia erinomaisella tasolla.