Skip to main content

Required Reading II (3cr)

Code: UKUV0604-3005

General information


Enrollment
28.01.2022 - 07.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.03.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Teachers
Eeva Hurtig
Course
UKUV0604

Evaluation scale

H-5

Execution methods

Written examination

Content

Perehtyminen taidekasvatuksen alan keskeiseen kirjallisuuteen. Erilaiset näkemykset taidekasvatuksessa ja sen tutkimuksessa. Alan kirjallisuuden käyttäminen kriittisesti omassa tutkimustyössään.

Materials

a ) Kaksi seuraavista:

Anttila, Eeva (toim.), 2011. Taiteen jälki. Taidepedagogiikan polkuja ja risteyksiä

Coutts, Glen & Eça, Teresa, 2019. Learning Through Art: Lessons for the 21st Century?
https://www.insea.org/wp-content/uploads/2021/12/Learning-through-art-lessons-for-the-21-century.pdf

Granö, Päivi; Hiltunen, Mirja & Jokela, Timo, 2018. Suhteessa maailmaan. Ympäristöt oppimisen avaajina
https://lauda.ulapland.fi/bitstream/handle/10024/63608/Suhteessa_maailmaan.pdf?sequence=9&isAllowed=y




b ) Lisäksi yksi seuraavista väitöstutkimuksista:

Erkkilä, Jaana, 2012. Tekijä on toinen - Kuinka kuvallinen dialogi syntyy

Hiltunen, Mirja, 2009. Yhteisöllinen taidekasvatus. Performatiivisesti pohjoisen sosiokulttuurisissa ympäristöissä

Kallio-Tavin, Mira, 2013. Encountering the Self, Other and Third: Re- searching the Crossroads of Art Pedagogy, Levinasian Ethics and Disability Studies

Koivurova, Anniina, 2010. Kuvien rajat. toivotut ja torjutut kuvat kuvataidetunnin sosiaalisessa tilassa

Venäläinen, Päivi, 2019 Nykytaide oppimisen ympäristönä. Näkemyksiä nykytaiteesta, oppimisesta ja niiden kohtaamisesta
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65572?show=full

Heikkilä, Elina, 2019. Ehkä taide, ehkä kasvatus. Kasvatus ja vallan mahdollisuus nykytaiteen toimintatapojen valossa

Pusa, Tiina, 2012. Harmaa taide. Taiteen ja vanhuuden merkityssuhteita

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Further information

Tentaattori ilmoittaa ryhmätentissä tentittävät kirjat 2-3 viikkoa ennen tenttiä. Sitovat ilmoittautumiset tenttiin 1.3.2022 mennessä.

TENTTI JÄRJESTETÄÄN YLIOPISTOLLA (ryhmätenttiä ei voi suorittaa etänä).

Kirjatentti on mahdollista suorittaa myös yksilötenttinä Examissa, jolloin tenttiin ilmoittaututaan suoraan tentaattorille.

Go back to top of page