English for nursing and health care (5 cr)
Code: K702HL62-3003
General information
- Enrollment
- 03.10.2022 - 31.12.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 30.04.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing K
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 70
- Degree programmes
- Nursing, Kemi
- Degree Programme in Nursing, Kemi
- Teachers
- Heidi Huhta
- Teacher in charge
- Hannele Kauppila
- Scheduling groups
- Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
KA72H22SBachelor of Health Care, Nursing, Kemi, autumn 2022
- Small groups
- Ryhmä A
- Ryhmä B
- Course
- K702HL62
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Study unit is implemented in spring semester 2023.
Objective
Osaamistavoitteet:
Osaat soveltaa sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan englanninkielistä ammattisanastoa suullisesti ja kirjallisesti.
Osaat hyödyntää englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja. Osaat tunnistaa alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Execution methods
Työpajat ( lähi / virtuaalinen)
Aktivoivat luennot ja toiminnalliset tehtävät
Case pohjainen oppiminen
Itsenäiset ohjatut oppimistehtävät
Accomplishment methods
Oppimistehtävät ja aktiviteetit työpajoissa /Adobe Connectissa
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät
(Vaihtoehtoisessa suoritustavassa opintojakson oppimistehtävät ja tentti. kts.toteutuksen kuvaus)
Content
Hoitotyön englantiin liittyvät kirjalliset ja suulliset kommunikointitehtävät (teemoina mm. lääketieteen terminologiaa, anatomia, potilastiedot, raportointi, haastattelu, ohjaus, neuvonta ja kohtelias kielenkäyttö).
Location and time
Opintojakso toteutuu ajalla 1.1. - 30.4.2023
Materials
Moodle materials. Student generated learning materials.External online materials.
Teaching methods
Virtual and digital teaching and learning methods. Activating lectures and learning activities in Zoom (31h), learning tasks and independent learning in small study groups (103h), feedback sessions (3 h)
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
1.Initial and final self assessments (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option, assessment of competence development) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy tutorial 4. Kanta-service in guiding and counselling 5.Patient anamnesis and ward meeting 6. Client- nurse case
Tutoring, feedback and guidance.
Employer connections
Working life based themes and cases.
Exam schedules
In the independent completion option, the student takes a written and spoken exam and shows his/her competence in terms of the study unit themes and vocabulary. Student participates in a feedback session.
International connections
The study unit aims to foster the student's international competence in terms of academic and practical themes in nursing.
Completion alternatives
Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment.
1. Course option (see description above): competence demonstration through active participation in 90% of the Zoom learning sessions, by theme related learning tasks in small study groups, ( no exam) and in the feedback sessions.
2. Independent completion option: competence demonstration through written and spoken exams about the theme related vocabulary and contents, (no participation in Zoom sessions) and by participating in a feedback session.
Student workload
Course option: 31h participation in learning activities in Zoom and feedback sessions ( apprx. 3 h) , 103 h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option:137 h of independent study (including written and spoken exam and a feedback session)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Nimeät joitakin keskeisiä hoitotyön ammattienglannin termejä ja käytät niitä hoitotilanteissa.
Hyödynnät osittain englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat osittain alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Assessment criteria, good (3)
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Hyödynnät englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Assessment criteria, excellent (5)
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.
Hyödynnät kriittisesti arvioiden englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Hallitset alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.
Further information
Kaikki Zoom-työpajat tallennetaan, mutta huolimatta valitusta suoritusvaihtoehdosta, reaaliaikainen osallistuminen opintojakson aloittavaan INFO-webinaariin on vahva suositus.