Skip to main content

English for nursing and health care (5 cr)

Code: K702HL62-3003

General information


Enrollment
03.10.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing K
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
Nursing, Kemi
Degree Programme in Nursing, Kemi
Teachers
Heidi Huhta
Teacher in charge
Hannele Kauppila
Scheduling groups
Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
KA72H22S
Bachelor of Health Care, Nursing, Kemi, autumn 2022
Small groups
Ryhmä A
Ryhmä B
Course
K702HL62

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Study unit is implemented in spring semester 2023.

Objective

Osaamistavoitteet:

Osaat soveltaa sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan englanninkielistä ammattisanastoa suullisesti ja kirjallisesti.
Osaat hyödyntää englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja. Osaat tunnistaa alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.

Execution methods

Työpajat ( lähi / virtuaalinen)
Aktivoivat luennot ja toiminnalliset tehtävät
Case pohjainen oppiminen
Itsenäiset ohjatut oppimistehtävät

Accomplishment methods

Oppimistehtävät ja aktiviteetit työpajoissa /Adobe Connectissa
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät
(Vaihtoehtoisessa suoritustavassa opintojakson oppimistehtävät ja tentti. kts.toteutuksen kuvaus)

Content

Hoitotyön englantiin liittyvät kirjalliset ja suulliset kommunikointitehtävät (teemoina mm. lääketieteen terminologiaa, anatomia, potilastiedot, raportointi, haastattelu, ohjaus, neuvonta ja kohtelias kielenkäyttö).

Location and time

Opintojakso toteutuu ajalla 1.1. - 30.4.2023

Materials

Moodle materials. Student generated learning materials.External online materials.

Teaching methods

Virtual and digital teaching and learning methods. Activating lectures and learning activities in Zoom (31h), learning tasks and independent learning in small study groups (103h), feedback sessions (3 h)
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
1.Initial and final self assessments (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option, assessment of competence development) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy tutorial 4. Kanta-service in guiding and counselling 5.Patient anamnesis and ward meeting 6. Client- nurse case
Tutoring, feedback and guidance.

Employer connections

Working life based themes and cases.

Exam schedules

In the independent completion option, the student takes a written and spoken exam and shows his/her competence in terms of the study unit themes and vocabulary. Student participates in a feedback session.

International connections

The study unit aims to foster the student's international competence in terms of academic and practical themes in nursing.

Completion alternatives

Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment.
1. Course option (see description above): competence demonstration through active participation in 90% of the Zoom learning sessions, by theme related learning tasks in small study groups, ( no exam) and in the feedback sessions.
2. Independent completion option: competence demonstration through written and spoken exams about the theme related vocabulary and contents, (no participation in Zoom sessions) and by participating in a feedback session.

Student workload

Course option: 31h participation in learning activities in Zoom and feedback sessions ( apprx. 3 h) , 103 h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option:137 h of independent study (including written and spoken exam and a feedback session)

Assessment criteria, satisfactory (1)

Nimeät joitakin keskeisiä hoitotyön ammattienglannin termejä ja käytät niitä hoitotilanteissa.
Hyödynnät osittain englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat osittain alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.

Assessment criteria, good (3)

Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Hyödynnät englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Tunnistat alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.

Assessment criteria, excellent (5)

Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.
Hyödynnät kriittisesti arvioiden englanninkielisiä näyttöön perustuvia tietolähteitä ja digitaalisia aineistoja.
Hallitset alan englannin kielen tieto-ja taitotasosi ja mahdollisuutesi kehittää kielitaitoasi.

Further information

Kaikki Zoom-työpajat tallennetaan, mutta huolimatta valitusta suoritusvaihtoehdosta, reaaliaikainen osallistuminen opintojakson aloittavaan INFO-webinaariin on vahva suositus.

Go back to top of page