Skip to main content

Management of welfare services (5cr)

Code: YAMK053-3001

General information


Enrollment
14.03.2022 - 15.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2022 - 13.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
finnish
Seats
15 - 65
Degree programmes
Development of Social Services in the Digital Age
Master of Leadership and Development of Health Care Services
Digital Health Services and Health Promotion
Teachers
Tuulikki Keskitalo
Leena Viinamäki
Teacher in charge
Leena Viinamäki
Course
YAMK053

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan johtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistarpeiden näkökulmasta. Opiskelija tiedostaa paikallisen ja alueellisen sosiaali- ja terveysalan johtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistuksessa hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista. Opiskelija tiedostaa digitalisoituvien sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa.

Content

Opiskelija ymmärtää sosiaali- ja terveysalan johtamisen merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamistarpeiden strategisesta näkökulmasta. Opiskelija osaa tarkastella sosiaali- ja terveyspalveluja tuottavien eri tahojen rooleja sosiaali- ja terveysalan johtamisessa welfare mix –hyvinvointipalveluiden tuottamisen mallissa. Opiskelija osaa arvioida digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuuden ja saavutettavuuden kysymyksiä sotejohtamisen näkökulmasta.

Location and time

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti:
16.9.2022 (pe) klo 8.30-16.00
14.10.2022 (pe) klo 8.30-16.00

Materials

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Teaching methods

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija:
- tunnistaa sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- ymmärtää paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- tiedostaa digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija:
- hallitsee sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- ottaa huomioon työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- analysoi työssään digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija:
- hallitsee ja soveltaa hyvin sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä
- kehittää työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista
- ennakoi tilanne- ja tapauskohtaisesti digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa

Go back to top of page