Skip to main content

Client-centered Guidance and Counselling (8 cr)

Code: RSAI2OJ-3001

General information


Enrollment
02.07.2020 - 31.07.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2020 - 28.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Teaching languages
Finnish
Teachers
Heidi Jaakola
Sari Petäjä
Teacher in charge
Marika Kunnari
Course
RSAI2OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteet:
Opiskelija
- hallitsee valmentavan työskentelyotteen mukaiset asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja -välineet sekä viestinnän uudistuvissa toimintaympäristöissä
- osaa tuottaa asiakastarpeen mukaisesti ohjausmateriaalia kirjallisesti ja erilaisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
- hallitsee tavoitteellisen ja arvioivan ohjauksen ja sen dokumentoinnin

Sisältö:
- ohjauksen pedagogiset ja didaktiset lähtökohdat (tasa-arvoinen valmentava ohjaussuhde, yksilön ja ryhmien ohjaus)
- tavoitteellinen ohjausprosessi ja sen dokumentointi
- sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöt ja alueelliset palvelut (sote-kela) ja ohjaaminen palvelujen piiriin moniammatillisessa tiimissä
- omahoitoa tukevat asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja välineet
- ohjausmateriaalin tuottaminen sähköisiin välineisiin
- viestintäosaaminen sosiaali- ja terveysalalla

Content

Tieto puuttuu

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit:
- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjausprosessin sekä arvioida sitä osana hoidon dokumentointia

- hyödyntää ohjauksessa ja (terveys)viestinnässä digitaalisia välineitä ja ympäristöjä

- arvioi ja tuottaa eri asiakasryhmille suunnattua ohjausmateriaalia erilaisia ohjauksellisia välineitä hyödyntäen

- arvioi ja hyödyntää palveluverkoston mahdollisuuksia osana asiakaslähtöistä ohjausta

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit:
- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjausprosessin sekä arvioida sitä osana hoidon dokumentointia
- hyödyntää ohjauksessa ja (terveys)viestinnässä digitaalisia välineitä ja ympäristöjä
- arvioi ja tuottaa eri asiakasryhmille suunnattua ohjausmateriaalia erilaisia ohjauksellisia välineitä hyödyntäen
- arvioi ja hyödyntää palveluverkoston mahdollisuuksia osana asiakaslähtöistä ohjausta

Go back to top of page