Client-centered Guidance and Counselling (8 cr)
Code: RSAI2OJ-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2020 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2020 - 28.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
H-5
Objective
Tavoitteet:
Opiskelija
- hallitsee valmentavan työskentelyotteen mukaiset asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja -välineet sekä viestinnän uudistuvissa toimintaympäristöissä
- osaa tuottaa asiakastarpeen mukaisesti ohjausmateriaalia kirjallisesti ja erilaisia digitaalisia välineitä hyödyntäen
- hallitsee tavoitteellisen ja arvioivan ohjauksen ja sen dokumentoinnin
Sisältö:
- ohjauksen pedagogiset ja didaktiset lähtökohdat (tasa-arvoinen valmentava ohjaussuhde, yksilön ja ryhmien ohjaus)
- tavoitteellinen ohjausprosessi ja sen dokumentointi
- sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöt ja alueelliset palvelut (sote-kela) ja ohjaaminen palvelujen piiriin moniammatillisessa tiimissä
- omahoitoa tukevat asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja välineet
- ohjausmateriaalin tuottaminen sähköisiin välineisiin
- viestintäosaaminen sosiaali- ja terveysalalla
Content
Tieto puuttuu
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit:
- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjausprosessin sekä arvioida sitä osana hoidon dokumentointia
- hyödyntää ohjauksessa ja (terveys)viestinnässä digitaalisia välineitä ja ympäristöjä
- arvioi ja tuottaa eri asiakasryhmille suunnattua ohjausmateriaalia erilaisia ohjauksellisia välineitä hyödyntäen
- arvioi ja hyödyntää palveluverkoston mahdollisuuksia osana asiakaslähtöistä ohjausta
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit:
- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjausprosessin sekä arvioida sitä osana hoidon dokumentointia
- hyödyntää ohjauksessa ja (terveys)viestinnässä digitaalisia välineitä ja ympäristöjä
- arvioi ja tuottaa eri asiakasryhmille suunnattua ohjausmateriaalia erilaisia ohjauksellisia välineitä hyödyntäen
- arvioi ja hyödyntää palveluverkoston mahdollisuuksia osana asiakaslähtöistä ohjausta