Skip to main content

Terveydenhoitajatyön kehittäminen (5 cr)

Code: R702TL13OJ-3003

General information


Enrollment
30.09.2020 - 05.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Nursing, Rovaniemi
Teachers
Hanna Lähde
Noora Majava
Teacher in charge
Marika Kunnari
Course
R702TL13OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kevät 2021 /II

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Kevät 2

Materials

Virtanen P.,Lamminmäki S.,Ahonen P.,Suokas M.Matkaopas asiakaslähtöisten sosiaali-ja terveyspalvelujen kehittämiseen.Tekes.2011.
https://www.businessfinland.fi/globalassets/julkaisut/matkaopas.pdf
Ikonen Riikka, Parisod Heidi, Tuomikoski Annukka, Siltanen Hannele, Hakulinen Tuovi, Holopainen Arja, 2019. Vauvamyönteisyys ohjelma käyttöön – käsikirja yhtenäisten näyttöön perustuvien käytäntöjen kehittämiseen. Raportti 1/2019. Hoitotyön tutkimussäätiö & Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Käsikirja saatavissa Hotuksen sivuilta
Korhonen A, Jylhä V, Korhonen T, Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin. Hoitotyön tutkimussäätiö & Skhole, Nordestedt.
Korhonen T, Holopainen A, Kanerva AM, Petman S, Haavisto E. 2020. The role of ward managers when developing consistent evidence-based practices in long-term care facility: A qualitative study. The Malaysian Journal of Nursing 11(4), 54-62. Saatavissa: https://ejournal.lucp.net/index.php/mjn/article/view/994/1118
Korhonen A, Korhonen T, Holopainen A. Lean ja näyttöön perustuvan toiminnan vaatimus. Tutkiva Hoitotyö 2016;14(3): 48-50.
Korhonen T, Holopainen A, Kejonen P, Meretoja R, Eriksson E, Korhonen A. Hoitotyöntekijän tärkeä rooli näyttöön perustuvassa toiminnassa. Tutkiva Hoitotyö 2015, 13 (1); 44-51.
Holopainen Arja, Korhonen Teija, Korhonen Anne. 2016. SOTE-uudistuksen haasteet – selvitys hoitotyöntekijöiden näkökulmasta. Raportti 1/2016. Hoitotyön tutkimussäätiö.

Teaching methods

Itsenäinen ja verkkotyöskentely
Keittämistehtävä työelämässä

Employer connections

kehittämistyö tehdään työelämässä

Student workload

135 h = 5 op

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1-2)
Osaat kuvata terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Nimeät terveydenhoitajatyön kehittämistarpeita näyttöön perustuen.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamisesi.
Tunnistat terveydenhoitajatyön kehittämiskohteita yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3-4)
Sovellat keskeisiä terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Osaat kuvata terveydenhoitajatyön laadun kehittämistarpeita näyttöön perustuen ja hyödyntää laatusuosituksia työssäsi.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio-ja tutkimusosaamisesi ja vahvistat niitä ohjatusti terveyden edistämisen asiantuntijatehtävissä.
Kehität terveydenhoitajatyötä yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Osaat soveltaa terveyden ja hyvinvoinnin strategioita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Osaat kehittää terveydenhoitajatyön laatua näyttöön perustuen ja hyödyntää laatusuosituksia työssäsi.
Tunnistat oman kehittämis-, innovaatio-ja tutkimusosaamisesi ja vahvistat niitä terveyden edistämisen asiantuntijatehtävissä.
Kehität terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta yrittäjyyden mahdollisuudet huomioiden.

Qualifications

NULL

Further information

Terveydenhoitotyön kehittmistehtävä tehdään käytännön työelämälle haluamallesi th työn alueelle tai artikkelin kirjoittaminen johonkin ammattialanlehteen tai julkaisuun

Go back to top of page