Summer Game Studies (20cr)
Code: R504TL148-3001
General information
- Enrollment
- 15.03.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.05.2021 - 20.08.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 20 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 114
- Teachers
- Jari Penttinen
- Sanni Mustonen
- Toni Westerlund
- Jarkko Piippo
- Petri Hannula
- Tomi Knuutila
- Jarkko Piippo
- Teacher in charge
- Sanni Mustonen
- Course
- R504TL148
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Luennot painottuvat opintojakson alkupuolelle.
Objective
The aim of the course is that the student will be able to:
- build a functional game implementation using a game engine,
- work as a member of a game team,
- be able to implement several different game mechanics and assets into the game, and
- design their own game implementation based on their idea.
Execution methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän
Content
The course covers the following topics:
- Unreal Engine Basics, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Physics, Sounds, Behaviourtree
- Blender - 3D Modeling, UV Map, Rig, Texturing, Animation
- SunstancePainter
- Game Design
- Concept Art
- Game Sounds
- Game Production
- Teamwork and Tools
Location and time
24.5.2021-20.8.2021 Kesälomatauko 21.-27.6.2021
Teams/Moodle/Youtube + Rovaniemen kampus
Materials
Opintomateriaali jaetaan verkossa opiskelijoiden saataville opintojakson aikana.
Materiaali on digitaalisessa muodossa ja koostuu pääasiassa videoista ja tutoriaaleista. Tuntien teoriaosiot videoidaan ja nämä materiaalit ovat käytössä koko projektin ajan.
Teaching methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän.
Opintojaksolla käydään mm. seuraavia asioita:
- Unreal Engine - Perusteet, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree
- Blender - 3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi
- SunstancePainter
- Pelisuunnittelu
- Konseptitaide
- Peliäänet
- Pelituotanto
- Tiimityö ja työkalut
Student workload
480h luentoja ja ryhmätyöskentelyä, 60h itsenäistä opiskelua.
Tiimityön sujuvuuden kannalta on helpompaa, jos opintojakson aikana ei ole lisäksi päivätyötä/harjoittelua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelimekaniikkoja, ja/tai peliassetteja. Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin perustoiminnallisuuksia. Opiskeilja osaa toimia pelitiimissä. Opiskelija osaa ratkoa yksinkertaisia pelintekemiseen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa rakentaa pelimekaniikkoja ja peliasseteja. Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin tekemiseen. Opiskelija kykenee rakentamaan peliassetteja käytettäväksi pelissä. Opiskelija osaa suunnitella toimivan pelimekaniikan käyttäen suunnitteluun soveltuvia menetelmiä. opiskelija osaa toimia aktiivisena pelitiimin jäsenenä. Opiskelija osaa ratkaista pelintekemiesen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia ja haasteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee rakentamaan ja suunnittelemaan pelimekaniikkoja ja peliassetteja. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottoria monipuolipuolisesti myös edistyneempien ominaisuuksien osalta. Opiskelija kykenee toimimaan peliprojektin kaikilla osa-alueilla ja ymmärtää pelin tekemisen vaatimukset. Opiskelija osaa suunnitella toimivia pelimekaniikkoja ja valita toimivan menetelmän mekaniikan suunnitteluun. Opiskelija kykenee ratkaisemaan pelintekemiesen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia ja haasteita.
Further information
Opintojaksolle on mahdollista osallistua myös avoimen ammattikorkeakoulun (10 paikkaa) ja Campus Onlinen kautta (10 paikkaa).
Opintojaksolla käytetään opiskelijoiden omia koneita. Saatavilla on tarvittaessa myös rajoitettu määrä etätyöpöytälisenssejä (Citrix) koulun tehokoneiden käyttämiseen.
Unreal Enginen perusteet (5op Campus Online) on sisällöltään sama kuin tämän kurssin Unreal-osuus. Valitse opintojaksoista vain toinen.
Kesäpeliopintoihin valittavissa etusijalla ovat 1. ja 2. kertaa kurssille osallistuvat.