Bachelor´s Thesis, Evaluation (5cr)
Code: R702HL41COJ-19011
General information
- Enrollment
 - 19.03.2021 - 31.07.2021
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 01.08.2021 - 31.12.2021
 - Implementation has ended.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 5 cr
 
- Virtual portion
 - 5 cr
 
- Mode of delivery
 - Distance learning
 
- Teaching languages
 - finnish
 
- Seats
 - 0 - 60
 
- Degree programmes
 - Nursing, Rovaniemi
 
- Teachers
 - Tiina Pekkala
 - Outi Mattila
 - Paula Korteniemi
 - Sirpa Kaukiainen
 - Susanna Kantola
 - Heidi Jaakola
 - Tanja Kyykkä
 - Sini Santala
 
- Teacher in charge
 - Marika Kunnari
 
- Course
 - R702HL41COJ
 
Evaluation scale
H-5
                    
Content scheduling
Syksy /2021
                    
Objective
Tieto puuttuu
                    
Content
Tieto puuttuu
                    
Location and time
Syksy 2021
                    
Materials
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta -opintojakson aineistot Moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S.,Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008 tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Artikkelit:
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 (1).
- Kyngäs, H., Elo, S., Pölkki, T., Kääriäinen, M. & Kanste, O. 2011. Sisällön analyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2).
- Elo, S. & Kyngäs, H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanved Nursing. 62 (1).
                    
Teaching methods
Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään itsenäisesti eteenpäin esitarkastuspalautteen perusteella.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyötä viimeistellään opettajan ohjauksessa esitarkastuspalautteen mukaisesti ja palautetaan valmis työ arvioitavaksi 
Moodleen.
- Abstractin kirjoittaminen ja lähettäminen kielentarkastukseen.
- Valmiin opinnäytetyön suullinen esitys.
- Vertaisarviointi ja itsearviointi.
- Kypsyysnäyte.
- Opinnäytetyön arkistointi YKSAan.
- Opinnäytetyön tallentaminen Theseukseen.
- Ohjauskortin palauttaminen.
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Yksilölohjaus painottuen esitarkastuspalautteeseen.
- Opinnäytetyön kirjallinen arviointi.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Exam
- AC
- Opinnäytetyön seminaari
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Seminaarit ovat pakollisia.
                    
Employer connections
Opinnäytetyöt tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
                    
Qualifications
NULL