Bachelor´s Thesis, Evaluation (5 cr)
Code: K702HL41COJ-3007
General information
- Enrollment
- 19.03.2021 - 31.07.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 35
- Degree programmes
- Nursing, Kemi
- Teachers
- Henna Kivipuro
- Aija Lämsä
- Anniina Tohmola
- Satu Elo
- Teacher in charge
- Anniina Tohmola
- Course
- K702HL41COJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaat soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Content
Opinnäytetyön arviointivaihe
Location and time
Syksy 2021
Materials
Tutkimuskurssin aineistot Moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
- Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistot Moodlessa.
Artikkelit:
- Kyngäs H & Vanhanen L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 /1) 1999
- Kyngäs H, Elo S, Pölkki T, Kääriäinen M & Kanste O. 2011. Sisällönanalyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2), 138-148
- Elo S & Kyngäs H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing. Apr;62(1):107-15
Teaching methods
Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään itsenäisesti eteenpäin esitarkastuspalautteen perusteella.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyötä viimeistellään opettajan ohjauksessa esitarkastuspalautteen mukaisesti ja palautetaan valmis työ arvioitavaksi Moodleen.
- Abstractin kirjoittaminen ja lähettäminen kielentarkastukseen.
- Valmiin opinnäytetyön suullinen esitys.
- Vertaisarviointi ja itsearviointi.
- Kypsyysnäyte.
- Opinnäytetyön arkistointi YKSAan.
- Opinnäytetyön tallentaminen Theseukseen.
- Ohjauskortin palauttaminen.
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Yksilölohjaus painottuen esitarkastuspalautteeseen.
- Opinnäytetyön kirjallinen arviointi.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Exam
- AC
- Opinnäytetyön seminaari
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Seminaarit ovat pakollisia.
Employer connections
Opinnäytetyöt tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Student workload
5 op, 133h opiskelijan työtä
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat tyydyttävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet tyydyttävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat tyydyttävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat tyydyttävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat hyvin soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet hyvin luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat hyvin hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat hyvin raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat kiitettävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet kiitettävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat kiitettävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat kiitettävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.