Bachelor´s Thesis, Implementation (5 cr)
Code: K702HL41BOJ-3007
General information
- Enrollment
- 05.10.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.04.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing K
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Nursing, Kemi
- Teachers
- Henna Kivipuro
- Aija Lämsä
- Anniina Tohmola
- Satu Elo
- Teacher in charge
- Anniina Tohmola
- Course
- K702HL41BOJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaat soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Content
Opinnäytetyön toteutusvaihe
Location and time
Kevät 2021: 2/2
Materials
Tutkimuskurssin aineistot moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S.,Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008 tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Artikkelit:
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 (1).
- Kyngäs, H., Elo, S., Pölkki, T., Kääriäinen, M. & Kanste, O. 2011. Sisällön analyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2).
- Elo, S. & Kyngäs, H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanved Nursing. 62 (1).
Teaching methods
Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään pienryhmässä opettajan ohjauksessa. Ohjausten välillä opiskelijat tekevät opinnäytetyötään itsenäisesti eteenpäin.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyötä työstetään suunnitelman mukaisesti.
- Ryhmäohjaustilanteiden välillä opinnäytetyön edistyessä opiskelija hakee itsenäisesti näyttöön perustuvaa tietoa ja hyödyntää kirjaston palveluja tiedonhaussa sekä tekee yhteistyötä työelämän toimeksiantajan kanssa.
- Tutkimusluvan hakeminen tutkimuksellissa opinnäytetöissä.
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Ryhmä- ja yksilohjaus painottuen ryhmäohjaukseen.
- Suomen kielen ja viestinnän ohjaus ennen opinnäytetyön esiarviointiin palauttamista.
- Opiskelija saa jatkuvaa palautetta ohjausprosessin aikana.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Työpajat
- AC
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Työpajat ja ryhmäohjaukset ovat pakollisia.
Employer connections
Opinnäytetyöt tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Student workload
5 op = 133h työtä opinnäytetyön tekemisen osalta
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat tyydyttävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet tyydyttävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat tyydyttävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat tyydyttävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat hyvin soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet hyvin luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat hyvin hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat hyvin raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat kiitettävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet kiitettävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat kiitettävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat kiitettävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.