Skip to main content

Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing (10 cr)

Code: R702HL24OJ-19009

General information


Enrollment
30.09.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.02.2021 - 02.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
8 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 49
Teachers
Anne Immonen
Johanna Rintala
Hoitotyö SH X1, Rovaniemi AMK
Sari Kilpeläinen
Marko Vatanen
Katja Saukkoriipi
Outi Tieranta
Anna-Leena Nousiainen
Johanna Husa-Russell
Teacher in charge
Marika Kunnari
Scheduling groups
Harjoitusryhmä 1 (Size: 20 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Size: 20 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 3 (Size: 20 . Open UAS : 0.)
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Harjoitusryhmä 3
Course
R702HL24OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

22.2. - 1.4.2021 Rovaniemen kampus & verkkoympäristö

Materials

Oppikirjat:
Ahonen - Blek-Vehkaluoto - Buure - Ekola - Partamies - Sulosaari. 2019. Kliininen hoitotyö
Saano- Taam-Ukkonen. 2020. Lääkehoidon käsikirja. SamomaPro
Digitaalinen aineisto:
- Kliininen hoitotyö (linkki digikirjan lainaukseen:https://www.ellibslibrary.com/fi/luc/978-952-63-4025- 8)
- Terveysportti
- Käypähoito- suositukset
- Sairaanhoitajan ja Lääkärin tietokannat
Duodecim Oppiporttin oppikirjat, erikseen määritellyt kappaleet/kohdat.
- *Peruselintoimintojen häiriöt ja niiden hoito
- *Kardiologia
- *Keuhkosairaudet
- *Neurologia
- *Anestesiologia ja tehohoito
- *Kirurgia
- *Nestehoito
- *Kipu
Terveyskylä.fi-palvelun sisällöt:
- *Sydänsairaudet-talo
- *Verisuonitalo
- *Keuhkotalo
- *Infektiosairaudet
- *Diabetes
- *Painonhallinta
- *Munuaistalo
- *Kivunhallintatalo
- *Leikkaukseen tulijan talo
- *Syöpätalo
- *Vertaistalo
- *Vatsatalo
Twitter tiedonhankinnan välineenä (vapaaehtoinen)

Teaching methods

Virtuaaliopetus (Adobe Connect, Skype, Office 365 Teams, Google Meet)
Työpajatyöskentely ENVI-oppimisympäristössä
Simulaatioharjoitukset
Ohjaus (yksilö- ja ryhmäohjaus sekä face-to-face ja etäohjaus)
Digitaalinen aineisto
Verkkokurssit

Employer connections

Tämä opintojakso ei sisällä harjoittelua.

Exam schedules

Tentti 1.4.2021 klo 9.00 - 10.30
Uusintakokeet Exam-tenttipalvelussa

Completion alternatives

Osaamisen näyttö

Student workload

Opintojakson laajuus 10 op eli 267 h opiskelijan ohjattua ja itsenäistä työskentelyä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tunnistat säteilyturvallisuuden merkityksen potilaan hoidossa.

Tunnistat erilaisia digitaalisia sovelluksia ja ratkaisuja sisätautien, kirurgisten sairauksien ja syöpätautien hoidossa ja potilasohjauksessa.

Assessment criteria, good (3)

Suunnittelet ja toteutat ohjattuna sisätauti- ja syöpäsairauksia sairastavien potilaiden sekä kirurgista hoitoa tarvitsevien potilaiden hoitotyötä.
Sovellat tietoa kansanterveysongelmia aiheuttavista riskitekijöistä, jotka heikentävät terveyttä ja toiminta- ja työkykyä.
Arvioit potilaan hoidon kiireellisyyden tarpeen ja aloitat perusleintoimintoja ylläpitävän hoidon huomioiden potilaan ja hänen läheisensä.
Käytät suomalaisia ravitsemussuosituksia kansansairauksien ehkäisyssä ja hoidossa.

Assessment criteria, excellent (5)

Suunnittelet ja toteutat arvioiden erilaisia sisätauti- ja syöpäsairauksia sairastavien potilaiden sekä kirurgista hoitoa tarvitsevien potilaiden hoitotyötä tutkittuun tietoon ja näyttöön perustuen.
Arvioit ja ehkäiset kansanterveysongelmia aiheuttavia riskitekijöitä, jotka heikentävät terveyttä ja toiminta- ja työkykyä.
Arvioit ja suunnittelet kiireellistä hoitoa tarvitsevan potilaan hoidon tarpeen, aloitat peruselintoimintoja ylläpitävän hoidon ja arvioit kriittisesti hoidon vaikuttavuutta yhteistyössä potilaan ja hänen läheisensä kanssa.
Hyödynnät ja arvioit suomalaisten ravitsemussuosituksien vaikutusta kansansairauksien ehkäisyssä ja hoidossa.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa.

Qualifications

NULL

Go back to top of page