Skip to main content

Development-oriented Thesis and Expert-level Communications (5cr)

Code: R81ML41OJ-19010

General information


Enrollment
05.10.2020 - 14.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.03.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Sisko Häikiö
Mervi Angeria
Teacher in charge
Mervi Angeria
Course
R81ML41OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso koostuu seuraavista sisältöosioista:
- Kehittämistyön periaatteet ja kehittävän opinnäytetyön osa-alueet
- Tehokas tiedonhaku aihepiiristä, oman opinnäytetyön aiheeseen soveltuvan tiedon hankinta, käsittely ja arviointi
- Asiantuntijaviestintä ammattialasta ja aiheesta eri viestintäkeinoja hyödyntäen
- Työelämän kehittämistarpeiden (ongelmien, ilmiöiden, haasteiden) tunnistaminen ja jäsentäminen, oman opinnäytetyön aiheen jäsentäminen ja esittäminen

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena verkkototeutuksena Adobe Connectissa ja Moodlessa. Opintojakso liittyy kiinteästi opinnäytetyöhön, minkä vuoksi on suositeltavaa, että opintojaksolle osallistutaan siinä vaiheessa, kun oman opinnäytetyön aloittaminen on ajankohtaista.

Materials

Angeria, M., Häikiö, S. & Liimatta, M. 2016. Kehittävä ja kehittyvä restonomin opinnäytetyö. Lumen 2/2016. Viitattu 4.9.2017 https://blogi.eoppimispalvelut.fi/lumenlehti/2016/09/29/kehittava-ja-kehittyva-restonomin-opinnaytetyo/.
Angeria, M. & Liimatta, M. Työelämää kehittävät opinnäytetyöt. Teoksessa K. Koivunen (toim.) Olemme talenttia. Tarinoita matkailuosaamisen kehittämisestä työelämän ja koulutuksen kohtaamispisteissä. Lapin ammattikorkeakoulun julkaisuja 2017: 1, 36-40. Viitattu 4.9.2017 http://www.lapinamk.fi/loader.aspx?id=55a3f0d5-40b7-4b85-b008-8eb947c4f690.
Moilanen, T. Ojasalo, K. & Ritalahti, J. 2014 tai 2009. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro. (osaamistestin materiaali)
Lisäksi lukumateriaalia, joka on ilmoitettu Moodlessa

Teaching methods

Opintojakso perustuu aihepiirien itseohjautuvaan ja itsenäiseen opiskeluun, tiedon vuorovaikutukselliseen jakamiseen ja jäsentämiseen sekä osaamisen reflektointiin ja raportointiin.
Opintojaksoon sisältyy, nauhoitettuja luentoja, lukumateriaaleja, erilaisia oppimistehtäviä sekä ryhmä- ja ohjauskeskusteluja.
Oppimista ja osaamisen kehittymistä ohjataan ohjauskeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.

Exam schedules

Osaamistesti suoritetaan Moodlessa annettuna ajankohtana.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 130 tuntia työtä, joka on pääosin itsenäistä opiskelua. Tarkempi ajankäyttösuunnitelma on esitetty Moodlessa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita.
Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä sekä arvioida tiedon luotettavuutta. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja eri kohderyhmille.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita kattavasti sekä esittää ratkaisu- ja kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä monipuolisesti sekä arvioida tiedon luotettavuutta perustellusti. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä perustellusti. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja selkeästi ja luotettavasti eri kohderyhmille.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kehittämistyön ja kehittävän opinnäytetyön periaatteita ja osa-alueita kattavasti ja monipuolisesti sekä esittää perusteluja ratkaisu- ja kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa hankkia ja käsitellä aiheeseen soveltuvaa tietoa erilaisista kirjallisista ja sähköisistä lähteistä monipuolisesti ja kattavasti sekä arvioida tiedon luotettavuutta perustellusti ja kriittisesti. Opiskelija osaa kuvata ja jäsentää työelämän ongelmia, haasteita ja ilmiöitä perustellusti ja innovatiivisesti. Opiskelija osaa viestiä ammattialasta ja aiheesta ja käyttää eri viestintäkeinoja asiantuntevasti, selkeästi ja luotettavasti eri kohderyhmille.

Qualifications

NULL

Go back to top of page