Skip to main content

English (3 cr)

Code: K702HL22BOJ-19006

General information


Enrollment
05.10.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2021 - 26.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing K
Teaching languages
English
Finnish
Seats
25 - 50
Teachers
Taina Liu
Teacher in charge
Taina Liu
Course
K702HL22BOJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Study unit is implemented in spring semester 2021

Objective

Learning objectives
Student will be able to identify his/her competence level and potentials in terms of nursing English. She/he can make use of evidence-based reference material in English. He/she can communicate in English in professional situations using nursing and health care related vocabulary and learn useful terminology in English in relation to the themes of the study unit.He/she is able to apply English in various communication situations in nursing work.

Execution methods

Workshops (virtual and/ or contact)
Activating lectures and tasks.
Case- based learning
Independent guided learning assignments.

Accomplishment methods

Learning activities and tasks in workshops / Adobe Connect
Independent study and learning tasks.
(Alternative completion option includes study unit's learning tasks and a written test. See. study unit description)

Content

Scientific article workshop
Customer service cases (simulation ) in nursing and health care
Written and oral communication assignments related to nursing themes (medical English, anatomy, patient anamnesis, report, interview, guidance and counselling, therapeutic communication, polite language), and the relevant vocabulary.

Location and time

Virtual learning in Adobe Connect. Workshops. See schedule in Finnish.

Materials

Moodle materials. Student generated learning materials.

Teaching methods

Learning methods
Virtual and digital teaching and learning methods. Activating lectures and learning activities in Adobe Connect (24 h), learning tasks and independent learning in small study groups (57h).
Learning tasks (demonstration of spoken and written competence) :
1. Self assessment (initial self assessment and selection of study unit completion option, commitment to selected option) 2. Scientific article skimming assignment 3. Anatomy tutorial 4. Patient anamnesis and ward meeting 5. Client- nurse case 6. Final self assessment.
Tutoring and guidance:
Attendance requirement 90% in AC sessions. Continuing demonstration of competence.

Employer connections

Working life based themes and cases.

Exam schedules

In the independent completion option, the student takes a written exam in the exam system according to personal schedule

Completion alternatives

Student can choose from two study unit completion options. Commitment to the selected option will be indicated in the initial self assessment.
1. Course option (see description above): participation in 90% of the AC learning sessions, completion of theme related learning tasks in small study groups, ( no exam)
2. Independent completion option: theme related learning tasks, written examination in the exam system demonstrating competence in theme related vocabulary and contents, (no participation in AC sessions)

Student workload

Course option: 24h participation in learning activities in AC, 57h independent learning tasks in small study groups.
Independent completion option: 81 h of independent study (including learning tasks and written exam)

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa pääosin itsenäisesti ja kuvaat toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja perustelet toimintasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja perustelet toimintaasi.
Käytät terveyden edistämisen periaatteita toimiessasi voimavaralähtöisesti asiakkaan terveyden edistämisessä.
Toimit pääosin itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja perustelet toimintaasi prosessin eri vaiheissa.
Selität ja perustelet ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
Esität sekä suullisesti että kirjallisesti johdonmukaisesti työstetyn kokonaisuuden lähteiden pohjalta sekä sovellat tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja arvioit toimintaasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja arvioit toimintaasi.
Analysoit terveyden edistämisen periaatteita ottaen huomioon asiakkaan voimavarat terveyden edistämisessä ja arvioit käyttämiesi periaatteiden valintaa.
Toimit asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi.
Yhdistät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet osaksi hoitotyön kokonaisuutta.
Muokkaat ja yhdistät lähteiden ajatuksia sujuvaksi kokonaisuudeksi sekä suulliseen että kirjalliseen esitykseen ja otat huomioon viestintätilanteen vaatimukset esityksessäsi.
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.

Qualifications

NULL

Further information

If you are going to complete this study unit independently, you are required first to submit your self assessment in the Moodle environment prior submitting any learning tasks or taking the exam.

Go back to top of page