Skip to main content

Swedish (3 cr)

Code: K702HL21BOJ-19005

General information


Enrollment
16.03.2020 - 24.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2020 - 06.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing K
Teaching languages
Finnish
Teachers
Päivi Hietala
Teacher in charge
Päivi Hietala
Course
K702HL21BOJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

syksy1/2020 - 2021; syksy2/2020 - 2021

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

syksy1/2020 - 2021; syksy 2/2020 - 2021

Materials

Flexvård (Otava): Tuunanen, Maria & Wallinheimo, Kirsi
muu opettajan antama oppimateriaali hoitoalan oppikirjoista
Ajankohtaisia ammattialan tekstejä
ruotsalaisen sairaalan verkkosivujen potilasohjeet: laboratoriokäynti.
suomi.fi-sivuston ohjeet aiheesta raskaus/graviditet

Teaching methods

Opetusmenetelmät ja oppimisympäristöt:
Lähiopetus, suulliset ja kirjalliset harjoitteet, Moodle-oppimisympäristö, AC.opetus
Oppimistehtävät:
suullinen ruotsi (1,5 op) Arvosana 0 - K5
yksilöhaastattelu : opettajan kanssa keskustelua noin 5 minuuttia
tulohaastattelulomakkeen täyttö ruotsiksi: paritehtävä tunnilla tai videona 0 - K5
suullinen esitys: puhutut PP-diat tai YouTube-video 0 - K5
ääneen luku -harjoitus: PoodL-työkalu Moodlessa (hyv. - hyl.)
kirjallinen ruotsi (1,5 op) Arvosana 0 - K5
keskustelutehtävä Moodlessa: hyv. - hyl.
videotehtävä/kuullun ymmärtäminen: hyv. – hyl.
sähköpostitehtävä: hyv. - hyl.
tentti 0 - K5
Ohjaus ja palaute:
ääntämisen ohjaus tunneilla
tehtävien ohjaus ja korjaus tunneilla
opettajan palaute suullisista esityksistä
Läsnäolo:
läsnäolo tunneilla vaaditaan /suullinen ruotsi (yksilöhaastattelu)

Exam schedules

irjallinen tentti OJ:n lopuksi
uusintatentti: kevätlukukauden 2021 aikana

Completion alternatives

kirjallisen osan tenttiminen ilman lähiopetusta

Student workload

3 op, 81 tuntia työtä opiskelijalle

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä
Selität ammatillisen, hoidollisen ja voimavaralähtöisen vuorovaikutuksen merkityksen huomioiden eri-ikäiset ja erilaiset yksilöt.
Toimit ammattietiikan mukaisesti vastuullisesti ja perustellen.
Käytät ruotsin kielellä ammattialaan liittyvissä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa sekä haet tietoa alan keskeisistä lähteistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä
Arvioit ammatillisen, hoidollisen ja voimavaralähtöisen vuorovaikutuksen merkityksiä eri-ikäisten ja erilaisten asiakkaiden sekä heidän läheistensä kanssa.
Toimit ammattietiikan mukaisesti vastuullisesti, perustellen ja eri vaihtoehtoja analysoiden.
Käytät monipuolisesti oman alan sanastoa ammattialaan liittyvissä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa sekä haet ja jäsennät tietoa itsenäisesti alan eri lähteistä.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa.

Qualifications

NULL

Go back to top of page