Skip to main content

Digitalisation in Welfare Services (5cr)

Course unit code: C-02507-YHU250026

General information


Credits
5 cr
Teaching language
finnish
Institution
Satakunta University of Applied Sciences

Objective

Opiskelija selittää digitaalisuuteen liittyviä ominaispiirteitä, vaikutuksia ja mahdollisuuksia hyvinvointipalveluissa eettiset periaatteet huomioiden. Opiskelija vertailee digitaalisia hyvinvointipalveluja ja arvioi niitä sovellettavissa olevia kriteerejä käyttäen. Opiskelija selittää tekoälyn, robotiikan ja automatisaation mahdollisuuksia hyvinvointipalveluissa. Opiskelija tunnistaa ja arvioi digitaalisiin hyvinvointipalveluihin liittyviä tietoturva- ja kyberturvallisuushaasteita.

Content

Digitaalisuus ja digitalisaatio hyvinvointipalveluissa; digitaalisiin hyvinvointipalveluihin liittyvät eettiset kysymykset; digitaaliset hyvinvointipalvelut; käyttäjälähtöisten digitaalisten hyvinvointipalvelujen arviointi; tekoäly, robotiikka ja automatisaatio osana hyvinvointipalveluita; tietoturva ja kyberturvallisuus digitaalisissa hyvinvointipalveluissa

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää digitaalisuuteen, digitalisaatioon ja digitaalisiin hyvinvointipalveluihin liittyviä käsitteitä sujuvasti ja systemaattisesti. Opiskelija on perehtynyt hyvinvointipalveluiden digitaalisuuteen ja hän soveltaa tietoa eettisiä periaatteita huomioiden. Hän valitsee niin kansallisia kuin kansainvälisiä tutkimus- ja lähdeaineistoja ja käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti tunnustaen muiden tekemän työn arvon. Hän kykenee arvioimaan kriteereitä käyttäen digitaalisten hyvinvointipalveluiden merkitystä ja perustelemaan johtopäätökset. Opiskelija käyttää tekoälyyn, robotiikkaan ja automatisaatioon liittyviä käsitteitä loogisesti. Opiskelija perehtyy tietoturva- ja kyberturvallisuushaasteisiin digitaalisissa hyvinvointipalveluissa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija käyttää digitaalisuuteen, digitalisaatioon ja digitaalisiin hyvinvointipalveluihin liittyviä käsitteitä asiantuntevasti ja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelijalla on monipuoliset tiedot hyvinvointipalveluiden digitaalisuudesta ja hän kykenee soveltamaan tietoa laadukkaasti eettisiä periaatteita huomioiden. Hän arvioi niin kansallisten kuin kansainvälisten tutkimus- ja lähdeaineistojen luotettavuutta sekä käyttää niitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti hyvän tieteellisen käytännön periaatteiden mukaisesti. Hän arvioi digitaalisten hyvinvointipalveluiden merkitystä eri tilanteisiin soveltuvia kriteereitä käyttäen ja tekee niistä luotettavia johtopäätöksiä. Opiskelija käyttää tekoälyyn, robotiikkaan ja automatisaatioon liittyviä käsitteitä asiantuntevasti. Opiskelija analysoi digitaalisten hyvinvointipalvelujen tietoturva- ja kyberturvallisuuteen liittyviä haasteita eri näkökulmista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija käyttää digitaalisuuteen, digitalisaatioon ja digitaalisiin hyvinvointipalveluihin liittyviä käsitteitä laaja-alaisesti osoittaen kokonaisuuksien hallintaa. Opiskelijalla on syvälliset tiedot hyvinvointipalveluiden digitaalisuudesta, ja hän kykenee soveltamaan tietoa luovasti eettisiä periaatteita huomioiden. Hän arvioi kriittisesti niin kansallisten kuin kansainvälisten tutkimus- ja lähdeaineistojen luotettavuutta sekä soveltaa niitä laajasti perustellen käyttöä asiantuntevasti. Hänen toimintansa on vastuullista ja noudattaa hyvän tieteellisen käytännön periaatteita. Hän arvioi kriittisesti digitaalisten hyvinvointipalveluiden merkitystä eri tilanteisiin soveltuvia kriteereitä käyttäen sekä tekee luotettavia ja innovatiivisia johtopäätöksiä. Opiskelija käyttää tekoälyyn, robotiikkaan ja automatisaatioon liittyviä käsitteitä monipuolisesti osoittaen kokonaisuuksien hallintaa. Opiskelija analysoi digitaalisten hyvinvointipalvelujen tietoturva- ja kyberturvallisuushaasteita asiantuntevasti ja tekee ehdotuksia niiden ratkaisemiseksi.

Go back to top of page