Management of Wellbeing at Work (5cr)
Course unit code: C-02507-YHU250013
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- finnish
- Institution
- Satakunta University of Applied Sciences
Objective
Opiskelija arvioi ja kehittää työhyvinvointia strategisen johtamisen näkökulmasta. Opiskelija analysoi työhyvinvoinnin yksilöllisiä ja yhteisöllisiä piirteitä. Opiskelija arvioi ja kehittää tiimin ja työyhteisön toimintaa työhyvinvoinnin näkökulmasta. Opiskelija hyödyntää työhyvinvointia ja työssäjaksamista tukevia menetelmiä.
Content
Työhyvinvoinnin strateginen johtaminen; työhyvinvointiin vaikuttavat yksilölliset ja yhteisölliset tekijät; työyhteisön ja tiimin kehittäminen työhyvinvoinnin näkökulmasta; työn merkityksellisyys, työn imu ja resilienssi; ostrakismi; työssäjaksaminen, työuupumus; työhyvinvointia edistävät menetelmät; työpaikan toimintamallit ja käytännöt työkyvyn hallintaan, seurantaan ja varhaiseen tukeen
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija esittelee työhyvinvoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija kuvaa ja selittää työhyvinvoinnin johtamisen strategiset prosessit. Opiskelija selittää työyhteisön toimintaa ja omaa rooliaan ryhmässä työhyvinvoinnin näkökulmasta. Opiskelija esittelee työhyvinvoinnin johtamiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden. Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erityisosaamista osoittavaa käsitteistöä sujuvasti ja systemaattisesti. Opiskelija on perehtynyt aihepiirin kannalta keskeisiin lähdeaineistoihin ja käyttää niitä johdonmukaisesti hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija arvioi ja vertailee työhyvinvoinnin johtamisen strategisia prosesseja. Opiskelija analysoi omaa ja työyhteisön toimintaa monipuolisesti työhyvinvoinnin näkökulmasta. Opiskelija analysoi monipuolisesti työhyvinvoinnin johtamiseen ja työssä jaksamiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä ja suunnittelee tarkoituksenmukaisia kehittämistoimenpiteitä sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmat huomioiden. Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erityisosaamista osoittavaa käsitteistöä asiantuntevasti ja tarkoituksenmukaisesti työhyvinvoinnin johtamisen kokonaisuuksia halliten. Opiskelija arvioi aihepiiriin liittyvien tutkimusten ja muiden lähdeaineistojen luotettavuutta ja käyttää aineistoja monipuolisesti. Opiskelija toimii vastuullisesti ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa kykyä arvioida ja kehittää työyhteisön toimintaa työhyvinvoinnin näkökulmasta kokonaisvaltaisesti. Opiskelija analysoi monipuolisesti ja kriittisesti työhyvinvoinnin johtamiseen ja työssä jaksamiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä. Opiskelija osoittaa kykyä suunnitella ja johtaa strategian mukaisia perusteltuja kehittämistoimenpiteitä, jotka vahvistavat sosiaalisesti kestävää kehitystä. Opiskelija käyttää työhyvinvointiin liittyvää erikoistunutta käsitteistöä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ja osoittaa itsenäistä ajattelua ja asiantuntijuutta työhyvinvoinnin johtamisen kontekstissa. Opiskelija käyttää aihepiiriin liittyvää kriittisesti valittua, luotettavaa kotimaista ja kansainvälistä lähdeaineistoa asiantuntevasti perustellen, vastuullisesti ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteita noudattaen.