Educational Psychology of Human Strengths (2cr)
Course unit code: KAPS0114V1
General information
- Credits
- 2 cr
- Teaching language
- finnish
Objective
Perehdyttää opiskelija positiiviseen psykologiaan jaohjata tarkastelemaan ihmisen kasvatuspsykologista kehitystämyönteisten mahdollisuuksien ja ihmisessä olevienvahvuuksien ja voimavarojen kannalta.
Assessment criteria, satisfactory (1)
5-1/hylätty
Materials
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
Kolme teosta seuraavista: 1. Määttä, K & Uusitalo, T. (toim.)Kasvatuspsykologian näkökulmia ihmisen voimavarojentueksi (2008) 2. Aspinwall, L. & Staudinger, U. (toim.) Ihmisenvahvuuksien psykologia. 2006 Edita. 3. Yksi seuraavista: a) Csikszentmihalyi, Finding flow. The psychology of engagementwith everyday life.1997 (tai Csikszentmihalyi, Flow:elämän virta: tutkimuksia onnesta, siitä kun kaikkisujuu. 2005. b) Uusiautti S, Tie menestyjäksi. Lapin yliopistonkasvatustieteellinen väitöskirja 2008. c) Rantala, T., Oppimisen iloa etsimässä. 2006.PS-kustannus. (tai Rantala, T., Oppimisen iloa etsimässä: kokemuksenetnografiaa alkuopetuksessa. Lapin ylipiston kasvatustieteellinenväitöskirja 2005) d) Martikainen, L. 2006. Suomalaisten nuorten aikuistenelämään tyytyväisyyden monet kasvot.Jyväskylä Studies in Education, Psychology and SocialResearch 287. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto(saatavilla verkossa:http://dissertations.jyu.fi/studeduc/9513925749.pdf e) Siitonen, J., Voimaantumisteorian perusteiden hahmottelua.Acta Universitatis Ouluensis Scientiae Rerum Socialium E 37(saatavilla verkossa: http://herkules.oulu.fi/isbn951425340X
Execution methods
Luentoja 16 h
Accomplishment methods
Luennoille osallistuminen sekä kirjallisuuden suorittaminententtimällä tai esseetehtävin.