Skip to main content

Data analytics in the development of welfare services (5cr)

Code: YAMK257-3001

General information


Enrollment
01.10.2025 - 31.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
16.02.2026 - 09.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Seats
0 - 70
Degree programmes
Master of Well-being Analytics
Teachers
Milla Immonen
Jenni Konttila
Teacher in charge
Milla Immonen
Course
YAMK257

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija ymmärtää datan merkityksen kehittämisen työkaluna ja osaa tunnistaa kehittämisessä tarvittavia tietolähteitä.
Opiskelija tunnistaa dataan pohjautuen mahdollisuuksia uusien ratkaisujen, palveluiden tai tuotteiden kehittämiseen.
Opiskelija soveltaa BI-työkaluja datan analysoinnissa ja visualisoinnissa kehittämisprosessin tukena.

Content

Analytiikkatyypit ja niiden soveltamiskohteita; data kehittämisen työkaluna; BI-työkalut ja niiden soveltaminen.

Location and time

Ennakkotehtävä mahdollinen
Kontaktikerrat järjestetään Zoomissa:

To 26.2. klo 16-20 Aloituskontaktikerta
To 19.3. 17-19 Ohjaus
To 9.4. klo 16-20 Lopetuskontaktikerta, oppimistehtävien esittely

Oppimistehtävät palautetaan 6.4. mennessä.

Teaching methods

Ennakkotehtävä mahdollinen
Yksilötyöskentely
Tutkiva oppiminen

Moodle avautuu kuusi päivää ennen opintojakson alkua.

Aktiivinen keskustelu.
Ongelmalähtöinen oppiminen – Opiskelijat etsivät itse ratkaisuja annettuihin ongelmiin.
Vertaisarviointi ja reflektio – Opiskelijat arvioivat toistensa tuotoksia ja reflektoivat oppimistaan.
Tutkiva oppiminen – Opiskelijat etsivät itse relevanttia tietoa eri lähteistä ja muodostavat uusia näkökulmia.

Completion alternatives

Ensimmäisen kontaktikerran luento-osuuksista tulee tallenteet.

Viimeisen kontaktikerran osallistumisen korvaamiseen tulee erilliset ohjeet.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija arvioi datan merkitystä palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavia keskeisimpiä datalähteitä. Opiskelija hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä ja viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa kehittämisprosessin tueksi valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3-4)
Opiskelija arvioi datan merkitystä monipuolisesti palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavat datalähteet.
Opiskelija hyödyntää kattavasti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä sekä viestii selkeästi suullisesti ja kirjallisesti, hyödyntäen tiedon tarkoituksenmukaista visualisointia.
Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa monipuolisesti kehittämisen tueksi valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija arvioi laaja-alaisesti ja taitavasti perustellen datan merkitystä palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavat datalähteet monipuolisesti perustellen.
Opiskelija hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä laadukkaita tietolähteitä sekä viestii selkeästi ja luotettavasti suullisesti ja kirjallisesti, hyödyntäen viestinnässä luovasti ja asiantuntevasti tiedon visualisointia.
Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa asiantuntijamaisesti valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Go back to top of page