Twin transition and its opportunities for business development (5cr)
Code: YAMK216-3003
General information
- Enrollment
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 24.03.2026 - 21.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Master of Risk Management and Sustainable Business
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija tunnistaa kaksoissiirtymän merkityksen organisaatioiden toimintaan. Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen osana liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija tietää, kuinka eritasoinen ohjaus ja sääntely vaikuttaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen. Hän osaa soveltaa kaksoissiirtymän mahdollisuuksia uusien innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää teeman vaikutuksen rahoitukseen ja sen hankkimiseen.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, riskienhallinnan kompetenssi, vastuullisen liiketoiminnan kompetenssi
Content
- Kaksoissiirtymä ja sen merkitys
- Ohjauksen ja sääntelyn vaikutus
- Innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittäminen
Location and time
Opiskelet opintojakson kokonaan verkossa ja se sisältää aikaan sidottua verkko-opetusta sekä aikataulutettuja oppimistehtäviä
Verkkokontaktiopetus.
Voi vielä täsmentyä:
24.3.2026 klo 15-19
5.5.2026 klo 15-19
Materials
Opintojaksolla käytetään oppimateriaaleina esimerkiksi suomen - ja englanninkielisiä verkkoaineistoja, aiheeseen liittyviä luentoja ja kirjallisia materiaaleja. Opintojakso edellyttää myös omaa tiedonhankintaa. Oppimateriaali ilmoitetaan Moodlessa opintojakson alkaessa.
Teaching methods
Opintojakso koostuu yksilötehtävistä ja ryhmätehtävistä Moodle-oppimisympäristössä. Opintojaksolla käytetään menetelminä itsenäistä aineistoon ja tietoon perehtymistä, tiedonhakua, prosessimaista oppimista ja vertaisoppimista.
Opintojaksolla opiskelija tekee ryhmässä audiovisuaalisia ja/tai kirjallisia esityksiä ja esittää niitä kontaktipäivässä. Opintojakson harjoitustehtävät on aikataulutettu prosessimaisen oppimisen ja vertaisoppimisen mahdollistumiseksi
Opiskelijan tulee osallistua em. tapaamisiin ja lisäksi tapaamisten välillä ryhmän työskentelyyn aktiivisesti, sillä ne sisältävät toisten kanssa oppimista, jota tallenne tai itsenäinen työskentely ei voi korvata.
Opintojakso koostuu yksilötehtävistä ja ryhmätehtävistä Moodle-oppimisympäristössä. Opintojaksolla käytetään menetelminä itsenäistä aineistoon ja tietoon perehtymistä, tiedonhakua, prosessimaista oppimista ja vertaisoppimista.
Opintojaksolla hyödynnetään Moodlea ja ryhmän itse valitsemaa audiovisuaalisen esityksen työkalua.
Opintojakson harjoitustehtävät on oltava palautettuna/tehtynä Moodlen alustalla annetun aikataulun mukaisina päivinä.
Opintojakso arvioidaan opintojakson harjoitustehtävien (ml. esitysten) perusteella.
Opintosuoritukset arvioidaan kuukauden kuluessa opintojakson päätyttyä.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään ryhmätöiden kautta monialaisesti kanssaopiskelijoiden työelämäkokemusta.
Exam schedules
Uusintasuoritukset tutkintosäännön mukaan.
Tarkemmat ohjeet opintojakson opettajalta.
International connections
Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälisiä aineistoja, mm. englanninkielisiä tietolähteitä/julkaisuja.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä tarkoittaa noin 135 tunnin kokonaistyömäärää.
Työmäärä jakautuu keskimäärin seuraavasti:
- verkkokontaktiopetukset 10 h
- itsenäinen ja pienryhmäopiskelu: 125 h
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2:
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.
Assessment criteria, good (3)
3-4:
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.
Assessment criteria, excellent (5)
5:
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.