Skip to main content

Consumer Behaviour (5cr)

Code: YMAR1102-3005

General information


Enrollment
15.08.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.10.2022 - 01.01.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 100
Teachers
Marko Rintala
Course
YMAR1102

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kulutuksen ja kuluttajuuden merkityksen yhteiskunnassa ja liiketoiminnassa
- selittää kuluttajapsykologian keskeiset käsitteet
- selittää kuluttajan päätöksentekoprosessit
- kuvailla kuluttajaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä
- kuvailla innovaatioiden leviämistä ja symbolista kulutusta
- tunnistaa etiikan ja yhteiskuntavastuun merkityksen kulutusyhteiskunnassa.

Execution methods

Luennot (30 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Kulutusyhteiskunta ja kuluttaminen, motiovaatio, havaitsemisprosessi, muisti, asenteet, päätöksentekoprosessi, sosiaaliset vaikutukset, kuluttajien diversiteetti, kotitaloudet, sosiaaliluokat, psykografia, innovaatiot, symbolinen kulutus, markkinoinnin etiikka, yhteiskuntavastuu.

Location and time

Verkkoluennot:
Ma 17.10.2022 klo 16.30 - 20.00
Ke 19.10.2022 klo 16.30 - 20.00
Ma 24.10.2022 klo 16.30 - 20.00
Ke 26.10.2022 klo 16.30 - 20.00
Ma 31.10.2022 klo 16.30 - 20.00

Verkkotentit Moodlessa:
to 3.11.2022, klo 16.30-20.30
to 1.12.2022, klo 16.30-20.30
to 12.1.2023, klo 16.30-20.30

Materials

Hoyer, Wayne D. ym. (2013) Consumer behavior, 6th international edition.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

Suositellaan YMAR1101 Markkinoinnin perusteet

Further information

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.

Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.

Markkinoinnin perusopinnoille on Moodlessa oma, yhteinen työtila (yksittäisille opintojaksoille ei ole erikseen työtiloja).
Työtilan nimi on Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2022-2023 ja kirjautumisavain avoinmar22

Go back to top of page