Art Methods in Social Services (5 cr)
Code: K700BE02-3002
General information
- Enrollment
-
03.10.2022 - 02.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 10.03.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Virpi Piira
- Sari Leppälä
- Teacher in charge
- Virpi Piira
- Groups
-
K71S22SSosionomikoulutus (päiväopinnot), Kemi syksy 2022
- Course
- K700BE02
Evaluation scale
H-5
Objective
Learning objectives:
The student
- deepens their self-knowledge and creativity
- can use art methods in self-expression and in groups
- is encouraged to try art methods in social services work
Content
Contents:
- The construction of self-knowledge through the individual, communal and cultural environment
- Select art methods that activate and support participation in the social services field
- Practising directing a small-scale art project
Location and time
Kevät 2023
Materials
Materiaalit ja suositeltava aineisto löytyy Moodlesta.
Työpajan suunnitteluun ja sisältöön liittyvä aineisto tulee hankkia itsenäisesti.
Teaching methods
- Läsnäolovelvollisuus 80%, työpaja 100%
- Opinnot toteutetaan yhteistoiminnallisesti, tutkivasti, kokeilevasti ja kokemuksellisesti.
- Opintojakson alussa tulee tehdä ennakkotehtävä. Lisäksi tulee tehdä visuaalinen välitehtävä.
- Opintojakson opetussisältö koostuu toiminnallisista, aisteja ja mielikuvitusta virittävistä harjoituksista sekä työskentelystä sanallisen ja sanattoman ilmaisun, valokuvan, musiikin, draaman sekä kehon alueella.
- Osallistava työpajatyöskentely päättää kurssin.
- Oppimistehtävät koostuvat itsenäisestä työskentelystä kirjallisessa sekä visuaalisessa muodossa sekä yhteistoiminnallisesta työpajatyöskentelystä.
- Kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista lähijaksojen työskentelyyn (työpajapäivä pakollinen) sekä oppimistehtävien tekoa yksin ja ryhmässä.
Tavoitteena opintojaksolla on:
- Kurssin kantavana teemana on asiakkaan hyvinvoinnin tukeminen.
- Tutustuminen eri taidelähtöisiin teoreettisiin lähtökohtiin ja menetelmiin sekä menetelmien kokeileminen.
- Sosiaalialalla käytettäviin taidelähtöisiin menetelmien hyödyntäminen osallistavan työpajan rakentamisessa, toteuttamisessa ja ohjauksessa.
- Arvioida omaa ja pienryhmän taidelähtöisten menetelmien hyödyntämistä sekä osaamisen kehittymistä sekä kehittämistarpeita.
Exam schedules
Työpaja työsuunnitelman mukaisesti.
Työpajat järjestetään vain kerran. Jos opiskelija on perustellusta syystä estynyt osallistumaan työpajaan, hänen tulee suunnitella, toteuttaa ja arvioida työpaja asiakkaiden kanssa itsenäisesti.
Student workload
5 opintopistettä, noin 135 tuntia
Assessment criteria, approved/failed
Pass:
Professional knowledge base and concepts:
The student masters the possibilities of art-based activities and the cultural environment to strengthen the building of individual and community self-knowledge. The student is familiar with various art-based functional and inclusive methods that can be utilized in the social field and early childhood education. The student is able to deepen his or her own self-knowledge through art-based activities and use interesting ways to apply art-based activities as part of client work.
Professional activities:
The student is well acquainted with the design of art-based work (eg a workshop) and deals with the chosen topic in an interesting way. The implementation and supervision of art-based work (eg workshop) is successful.
Ethical competence and responsibility:
The student is able to reflect on the suitability of art-based work and the success of realized art-based work in client work. He / she is able to act in an ethically sustainable and customer-appreciating and appropriate manner.
Fail:
Professional knowledge base and concepts:
The student is not able to describe the possibilities of art-based activities and cultural environment to strengthen the building of individual and community self-knowledge. The student is not familiar with art-based functional and inclusive methods that can be utilized in the social field or early childhood education. The student does not expand his or her own self-knowledge through art-based activities and does not experience an interest in using art-based activities as part of client work.
Professional activities:
The student has not focused on planning art-based work (e.g. workshop). The topic cannot be cropped and the work is inconsistent. The implementation of art-based work is unexpected and the guidance is only momentary. Art-based work does not arouse interest in the participants.
Ethical competence and responsibility:
The student is not able to describe the suitability of art-based work and the success of realized art-based work in client work. He does not act in an ethically sustainable and customer-appreciative and appropriate manner.
Qualifications
NULL