Skip to main content

Designing an IT serviceLaajuus (5 cr)

Course unit code: T42T171OJ

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Tämän opintojakson suorittamisen jälkeen osaat suunnitella asiakaslähtöisiä IT-palveluita ja soveltaa oppimaasi olemassa olevien IT-palveluiden asiakaslähtöisyyden kehittämiseen. Tiedät miten asiakaslähtöinen ajattelu ja toiminta ilmenevät eri työvaiheissa ja millä tavoin työvaiheita voidaan sopeuttaa vastaamaan kehitystyön ja -kontekstin tarpeita.

Content

Tällä opintojaksolla käsitellään seuraavia IT-palvelun suunnittelun aiheita. Aiheiden keskinäiset painotukset ja tarkennukset määritellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

- IT palvelun asiakas- ja/tai käyttäjätarpeiden kartoittaminen
- IT palvelun konseptointi sekä toiminnalliset ja tekniset määrittelyt
- IT palvelun suunnittelu
- IT palvelunhallinnnan suunnittelu
- IT palvelun riskienhallinnan suunnittelu
- IT palvelun esittely

Assessment criteria, satisfactory (1)

Kartoitat asiakkaan tarpeet ja suunnittelet niitä vastaavan IT-palvelun. Kartoitustyö on hyvin suppea. IT-palvelun suunnitelma on pääosin kuvaileva ja luonnosteleva. Asiakaslähtöisyys toteutuu vain osittain.

Assessment criteria, good (3)

Kartoitat asiakkaan tarpeet ja suunnittelet niitä vastaavan IT-palvelun. Kartoitustyö ja IT-palvelun suunnitelma ovat havainnollistavia. Selität asettamasi tavoitteet ja tekemäsi valinnat asiakaslähöisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Kartoitat asiakkaan tarpeet ja suunnittelet niitä vastaavan IT-palvelun. Kartoitustyö ja IT-palvelun suunnitelma on kattavaa ja selittävää. Perustelet asettamasi tavoitteet ja tekemäsi valinnat asiakaslähöisesti.

Go back to top of page