Digital marketing (5 cr)
Code: C-10126-LA00BO59-3010
General information
- Enrollment
-
09.05.2025 - 17.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
08.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Course
- C-10126-LA00BO59
Evaluation scale
1-5
Content scheduling
This course covers following topics: Digital Marketing Strategy Plan – SOSTAC – Planning Framework, Digital marketing plan MRACE, Marketing Automation, Social Media Marketing,Mobile Marketing, Content Creation, SEO, SEM, AI and ongoing progress of marketing technologies (Martech)
Objective
The student is able to - plan an optimal mix of channels and tactics to support marketing objectives - evaluate the efficiency of marketing communications in relation to given marketing objectives - create a digital marketing plan that recognises the organisation’s operational environment
Location and time
Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Materials
Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)
Teaching methods
Distance learning.
Employer connections
Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.
International connections
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Student workload
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä