Skip to main content

Digital marketing (5 cr)

Code: C-10126-LA00BO59-3010

General information


Enrollment
09.05.2025 - 17.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
08.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

This course covers following topics: Digital Marketing Strategy Plan – SOSTAC – Planning Framework, Digital marketing plan MRACE, Marketing Automation, Social Media Marketing,Mobile Marketing, Content Creation, SEO, SEM, AI and ongoing progress of marketing technologies (Martech)

Objective

The student is able to - plan an optimal mix of channels and tactics to support marketing objectives - evaluate the efficiency of marketing communications in relation to given marketing objectives - create a digital marketing plan that recognises the organisation’s operational environment

Location and time

Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita

Materials

Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)

Teaching methods

Distance learning.

Employer connections

Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.

International connections

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Student workload

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Go back to top of page