Skip to main content

Project-based learning in Outdoor Education (6 cr)

Code: C-01918-LAER2405V24-3002

General information


Enrollment
03.12.2025 - 31.03.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.04.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Institution
University of Lapland
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: - suunnitella kestävyyskasvatusta soveltavan projektin koulun ulkopuolisiin oppimisympäristöihin tai muuhun organisaatioon hyödyntämällä oppijoiden yhteisöjä, kuten koulujen opettajia, kansalaisjärjestöjä, tiede- ja taidekeskuksia, museoita tai hankeorganisaatioita - soveltaa perusopetuksen opetussuunnitelmallisia tavoitteita (yhteisöllisyys, monialaiset oppimiskokonaisuudet, laaja-alainen osaaminen) tai muun organisaation toiminnan tavoitteita projektissa - ottaa huomioon projektityöskentelyssään kestävän tulevaisuuden, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja arktisuuden - tehdä yhteistyössä alustavan projektisuunnitelman/rahoitushakemuksen - dokumentoida projektin prosessin - arvioida omaa ja vertaisten oppimista ja toimintaa - käyttää ja soveltaa kasvatustieteellistä ja oppimisen teoreettista tietämystään käytännön työskentelyssään sekä kehittää tutkivan opettajan asiantuntijuutta - soveltaa vastuullista tutkimusta ja tuotekehitystä projektityössään

Methods of completion

- Luennot 20 h - Seminaari ja/tai harjoittelua koulussa tai muussa organisaatiossa 10 h - Itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely 130 h

Methods of completion

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista luento-opetukseen, luentoihin liittyvien tehtävien suorittamista, projektin suunnitelman tekemistä ja toteutusta koulussa tai muussa organisaatiossa (kun se on mahdollista), seminaariesitystä, vertais- ja itsearviointia, kirjallisuuteen perustuvan arvioitavan projektiraportin kirjoittamista ja alustavan rahoitushakemuksen tekemistä.

Content

- Projektityöskentelyn teoreettiset mallit ja työtavat - Projektityöskentelyn erilaiset oppijoiden yhteisöt sekä rahoitusmallit - Projektityöskentelyn raportointi ja arviointi - Kestävyyskasvatuksen projektien luonne; kestävyyskasvatuksen yhteiskunnallinen, kulttuurinen ja ekologinen vaikuttavuus, kestävyyskasvatus pohjoisissa ympäristöissä, kestävyyskasvatuksen hyvinvointivaikutus, kestävyyskasvatus vapaassa sivistystyössä, ja kolmannella sektorilla

Materials

Kurssikirjallisuus ja muu opintojaksolla jaettu materiaali

Qualifications

Edeltävinä opintoina LAER2401V24 Johdatus kestävyys- ja luontokasvatuksen pedagogiikkaan

Go back to top of page