Skip to main content

Työterveystoiminnan arviointi- ja kehittämisosaaminen (3 op) (3 cr)

Code: THKC04-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
Sirpa Kaukiainen
Marjukka Virtanen
Sari Petäjä
Teacher in charge
Sari Petäjä
Course
THKC04

Evaluation scale

H-5

Objective

Osallistuja osaa arvioida ja kehittää omaa toimintaansa sekä työterveyshuollon ydin- ja palveluprosesseja
tutkitun, näyttöön perustuvan tiedon ja hyvien käytäntöjen pohjalta. Osallistuja tunnistaa erilaisten
työterveyshuollon asiakkuuksien erityispiirteet ja osaa suunnitella ja arvioida vaikuttavaa ja
kustannustehokasta toimintaa työterveysyhteistyössä asiakkaan tarpeisiin perustuen. Hän osaa laatia
työterveyshuollon toimintasuunnitelman moniammatillisessa ja monialaisessa yhteistyössä sekä asettaa
tavoitteita työterveysyhteistyössä huomioiden työpaikan voimavarat ja tarpeet. Osallistuja osaa kehittää,
innovoida ja markkinoida työterveyshuollon moniammatillisia palveluita sekä omaa ammatillista
osaamistaan työterveysyhteistyössä.

Execution methods

Välijakson videoluentotallenteet, oppimistehtävät ja koulutuspäivät
Osallistuja:
- laatii kehittämis- ja/tai markkinointisuunnitelman ja palauttaa sen sovitusti
- viimeistelee henkilökohtaisen ammatillisen asiantuntijuuden kuvauksen peilaten sitä sekä
koulutuksen että omiin osaamistavoitteisiinsa ja palauttaa sen sovitusti

Content

Työterveyshuollon laadun hallinta, toiminnan ja palvelujen kehittäminen ja vaikuttavuuden
arviointi
- Toimintasuunnitelman laatiminen ja tavoitteiden asettaminen työterveysyhteistyössä
- Yrittäjämäisen, innovatiivisen ja tulosvastuullisen toimintatavan omaksuminen
- Työterveyshuollon palvelujen ja oman asiantuntijuuden markkinointi

Go back to top of page