Skip to main content

Execution Phase of the Master´s Thesis (10cr)

Code: YAMK064-3052

General information


Enrollment
01.10.2025 - 31.10.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2026 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Aulikki Laitinen-Tolonen
Minna Murto-Unkila
Kaisa Lammi
Antti Koivusaari
Course
YAMK064

Evaluation scale

H-5

Objective

Key competence requirements:
The student can independently carry out and lead research, development and innovation activities in their field in working life. The student can apply the selected methodology to research, development and innovation activities based on working life. The student is capable of creative and innovative problem solving in their work. The student can act as an opponent and give constructive peer feedback on theses. The student can report the progress and results of their research and development activities.

Execution methods

Implementation:
Independent and guided work, seminars and learning tasks.

Content

Content:
- Implementation and preparation of a thesis, proceeding in accordance with the thesis plan
- Reporting the progress of work to the supervisor and commissioner
- Participation in thesis seminars in accordance with the degree programme’s instructions
- Writing a thesis report

Location and time

Opiskelet opintojakson kokonaan verkossa ja se sisältää aikaan sidottua verkko-opetusta sekä aikataulutettuja oppimistehtäviä.

Verkkokontaktiopetus erillisen MONT-prosessin aikataulun mukaisesti
(voi vielä täsmentyä):
8.1.2026 klo 15-19
27.1.2026 klo 15-19
3.2.2026 klo 15-19
24.2.2026 ko 15-19
17.3.2026 klo 15-19
14.4.2026 klo 15-19

Materials

Opintojaksolla käytetään oppimateriaaleina esimerkiksi suomen - ja englanninkielisiä verkkoaineistoja, aiheeseen liittyviä ohjeita, kirjallisuutta ja tieteellisiä julkaisuja. Opintojakso edellyttää myös omaa tiedonhankintaa. 


Teaching methods

Opintojakso on osa monialaisen opinnäytetyön (MONT)-prosessia.
Opinnäytetyö toteutetaan teemaryhmissä ja teemaryhmien sisälle muodostuneissa pienryhmissä. Pienryhmän minimikoko on kaksi (2) opiskelijaa.
Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristö. Opiskelijoiden opinnäytetyötä ohjataan ryhmäohjauksissa (verkkokontaktiopetus Zoom) ja Wihi-järjestelmässä sekä opiskelijoiden pienryhmän sopimassa työskentely-ympäristössä.

Opintojakson MONT-prosessi sisältää aikataulutettuja tapaamisia verkossa (Zoom).

Opiskelijan tulee osallistua em. tapaamisiin ja lisäksi tapaamisten välillä ryhmän työskentelyyn aktiivisesti, sillä ne sisältävät toisten kanssa oppimista, jota tallenne tai itsenäinen työskentely ei voi korvata.

Opiskelu sisältää käänteistä opetusta ja työpajoja sekä itsenäisiä ja pienryhmässä toteutettavia oppimistehtäviä, joita yhdistämällä ja muokkaamalla muodostuu opinnäytetyö.

Opintojaksolla sovelletaan tekoälyn käytössä Lapin amk:n tutkintosääntöä, opinnäytetyön ja tekoälyn käyttöä koskevia ohjeita.

Opintojakso arvioidaan ja merkitään suoritetuksi, kun opinnäytetyön raportti on jätetty esiarviointiin.
Kun opintojakso on hyväksytty, opiskelija etenee opinnäytetyön viimeistelyvaiheeseen.

Employer connections

Opinnäytetyö tehdään työelämän toimeksiantona ja opinnäytetyö tuottaa työelämän kehittämiseen tähtääviä tuloksia toimeksiantajan hyödynnettäväksi.

International connections

Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälisiä tieteellisiä julkaisuja.

Completion alternatives

Mikäli sinulla on jo aikaisempi vähintään EQF7-tason opinnäytetyö tehtynä, ota yhteyttä opinto-ohjaajaan aikaisemman osaamisen hyväksilukemiseksi ja yksilöllisen prosessin selvittämiseksi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, mikä tarkoittaa opiskelijalle noin 270 tunnin kokonaistyömäärää.

Assessment criteria, approved/failed

Evaluation criteria (pass/fail):
Once the following stage has been completed, 10 credits will be registered in Wihi:
Thesis report sent for a preliminary evaluation

Go back to top of page