Skip to main content

Social Media Marketing (5 cr)

Code: T31L110OJ-3001

General information


Enrollment
14.03.2022 - 03.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.10.2022 - 20.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Anna-Maija Tapojärvi
Teacher in charge
Anna-Maija Tapojärvi
Groups
TA31L21K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2021
Course
T31L110OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian ja siihen perustuvan sosiaalisen median suunnitelman. Opiskelija tunnistaa eri sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä. Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa ammattimaista sisältöä sosiaaliseen mediaan. Opiskelija tunnistaa eri tapoja hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* sosiaalisen median strategia
* somesuunnitelma
* somekanavat
* sisältöä someen

Location and time

Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään sosiaalisen median markkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja.
Osa oppimateriaalista ja oppimistehtävistä on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.

KIRJALLISUUS
Komulainen, M. (2018). Menesty digimarkkinoinnilla. Helsinki: Kauppakamari.
Kananen, J. 2018. Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas: 20 päivässä some-osaajaksi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Sosiaaliseen mediaan liittyvä muut kirjallisuus: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/877789

Muu oppimateriaali täydentyy Moodleen.

Teaching methods

Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Osa materiaaleista on englanniksi.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Student workload

5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tunnet sosiaalisen median strategisen suunnittelun prosessit karkealla tasolla. Osaat tehdä jonkin verran sosiaalisen median toimintasuunnitelmaa sekä tuottaa somesisältöä. Osaat hankkia jonkin verran näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Tunnistat eri somekanavien erityispiirteitä. Osoitat jossain määrin omaksuneensa käsiteltävät asiat. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Osaat laatia sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä kattavan ja toteuttamiskelpoisen sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa erilaista somesisältöä. Osaat hankkia näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä hyvin eri somekanavien erityispiirteitä. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat hyvin ja osaat jossain määrin myös soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat laatia erottuvan sosiaalisen median strategian. Osaat tehdä erinomaisen ja luovan sosiaalisen median toimintasuunnitelman sekä tuottaa mielenkiintoista ja monipuolista somesisältöä. Osaat hankkia monipuolisesti näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Osaat eritellä erinomaisesti somekanavien erityispiirteitä. Osoitat omaksuneesi käsiteltävät asiat erittäin hyvin ja osaat soveltaa oppimaansa erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.

Further information

Opintojaksolle osallistumisen edellytyksenä on sosiaalisen median kanavien käyttö. Opintojaksolla hyödynnetään opiskelijoiden omia olemassa olevia kanavia työskentelyssä tai perustetaan uusi kanava opintojakson työskentelyä varten.

EDELTÄVÄT OPINNOT JA OSAAMINEN (SUOSITUS)
Sisältömarkkinointi 5op
Sisällönsuunnittelu ja tuotanto
Visuaalinen osaaminen 1: kuva 5op
Visuaalinen osaaminen 2: video 5op

Go back to top of page