Skip to main content

Communication Skills as an Element of Business Success (10cr)

Code: R81ML43OJ-19004

General information


Enrollment
16.03.2020 - 18.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2020 - 18.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Minna Väyrynen
Virpi Peitso
Teacher in charge
Minna Väyrynen
Course
R81ML43OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Materials

Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena, Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita.
Juholin, E. Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi. 2013. MIF Oy. Kopijyvä. Luvut 4-8; 12, 15, 16, 18.
Gjerstad, E. Näin Vaikutat. Vaikuttamisen psykologia arjessa ja työssä. Bookwell Oy. Juva. Luvut 1-3, 5.

Moodlen oppimateriaali

Teaching methods

Luennot ja etäluennot, mahd. integraatio matkailulalan projektiin ja projektiin liittyvät tuotokset

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet ja ymmärtää viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Hän osaa viestiä sujuvasti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa sekä suomeksi että englanniksi kulttuurieroja huomioiden. Hän osaa laatia johdonmukaisen, havainnollisen ja kohdennetun esityksen ja esittämään sen suomen ja englannin kielellä. Opiskelija selviytyy suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa suomeksi ja englanniksi.
Opiskelija osaa viestiä kirjallisesti melko hyvällä englannilla ja suomella tavoitteen ja vastaanottajan huomioiden. Hän hallitsee yritysviestinnän eri tekstilajit ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin englanniksi ja suomeksi, sekä sisällön ja kanavan. Hän osaa käyttää sujuvasti ja monipuolisesti lähteitä, ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet hyvin ja ymmärtää laajasti viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Hän osaa viestiä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa sekä suomeksi että englanniksi kulttuurierot huomioiden. Hän osaa laatia johdonmukaisen, havainnollisen ja kohdennetun esityksen ja esittämään sen hyvällä suomen ja englannin kielellä. Opiskelija selviytyy hyvin haastavissakin suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa.
Opiskelija osaa viestiä kirjallisesti hyvällä englannilla ja suomella tavoitteen ja vastaanottajan (mm. kulttuuritausta) huomioiden. Hän hallitsee yritysviestinnän eri tekstilajit hyvin ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin englanniksi ja suomeksi, sekä sisällön ja kanavan. Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä, arvioi löydettyä tietoa sekä ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet erinomaisesti ja ymmärtää monipuolisesti ja laajasti viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Hän osaa viestiä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa sekä suomeksi että englanniksi kulttuurierot huomioiden. Hän osaa laatia hyvin johdonmukaisen, erittäin havainnollisen ja tarkoin kohdennetun esityksen ja esittämään sen erinomaisella suomen ja englanninkielellä. Opiskelija selviytyy erinomaisesti haastavissakin suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa suomeksi ja englanniksi.
Opiskelija osaa viestiä kirjallisesti erinomaisella englannilla ja suomella tavoitteen ja vastaanottajan (mm. kulttuuritausta) huomioiden. Hän hallitsee erinomaisesti yritysviestinnän eri tekstilajit ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin englanniksi ja suomeksi, sekä sisällön ja kanavan. Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä, arvioi löydettyä tietoa eri näkökulmista, vertailee eri lähteistä saatua tietoa toisiinsa sekä ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.

Go back to top of page