Asiakkuuksien johtaminen (5op)
Opintojakson tunnus: 599Y3POJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa asiakkuuksien hallinnan (CRM) peruskäsitteet. Hän osaa soveltaa ja arvioida niiden osaamista ja ymmärtämistä yhtenä yrityksen tai organisaation johtamisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää asiakkuuksien tunnuslukuja tuloksellisessa johtamisessa sekä pystyy kehittämään niitä johtamisen näkökulmasta.
Opintojakson ydinsisältö:
- asiakkuuden johtamisen perusteet, asiakkuuksien johtamisen työvälineitä, asiakkuuksien johtamisen taloushallinnon perusteet
- CRM-hallinnan tietokoneohjelmat
- asiakaslähtöisen ajattelun strategiset perusteet
Sisältö
Kts. opintojakson ydinsisältö.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Hyvä
Kiitettävä
Käsittää asiakkuuksien johtamisen taloudellisen merkityksen liiketoiminnan kannalta ja osaa johtaa asiakkuuksia. Tuntee ja osaa käyttää asiakkuuksien hallinnan työkaluja mm. CRM-ohjelmistoja.
Osaa analysoida asiakkuuksien johtamisen merkityksen osana liiketoiminnan strategista johtamista ja osaa johtaa, analysoida ja arvioida asiakkuuksia. Tuntee, osaa analysoida ja käyttää asiakkuuksien hallinnan työkaluja mm. CRM-ohjelmistoja.
Osaa itsenäisesti ja luovasti arvioida, kehittää ja johtaa asiakkuuksia osana organisaation strategista johtamista ja taloudellista ohjaamista. Osaa itsenäisesti ja luovasti arvioida, käyttää, johtaa ja kehittää organisaation asiakkuuksien hallinnan työkaluja mm. CRM-ohjelmistojen käyttöä.