Skip to main content

Service Design (5cr)

Course unit code: R801Y2DOJ

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija hallitsee suunnittelutaitoja, kehittää muotoiluosaamistaan sekä viestintä- ja vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija oppii hankkimaan ja tulkitsemaan käyttäjätietoa. Opiskelija tuntee palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet, oppii soveltamaan osaamistaan käytännössä sekä osallistamaan sidosryhmiä suunnitteluprosessiin erilaisilla menetelmillä. Opiskelija osaa muodostaa palvelukonsepteja eri palvelukanaviin liittyen.
Opintojakson ydinsisältö:
- palvelumuotoilun suunnitteluprosessi; understanding, thinking, generating
- asiakas- ja käyttäjätiedon keruu- ja analysointimenetelmät
- suunnitteluajattelun (design - thinking) perusteet
- soveltava palvelumuotoilun tehtävä
- sosiaalisen median työkalut

Content

Tieto puuttuu

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä H3-H4

Työn tavoitteet määritellään hyvin ja ne pääosin tai hyvin.
Aineistojen käyttö on asianmukaista, monipuolista ja kriittistä.
Esitykset/tuotokset perustuvat kirjallisuuden ja muiden aineistojen monipuoliseen ja soveltavaan hyödyntämiseen.
Tehtävälle asetetut tavoitteet, lähtökohdat ja rajaukset esitetään ja perustellaan.
Esitys sisältää sekä teoria- että kokemuksellisen tiedon ulottuvuuden ja pyrkimyksen niiden väliseen vuoropuheluun.
Tehtävää/tuotosta ja sitä eteenpäin vievää prosessia reflektoidaan ja kehitetään jatkuvasti.
Tutkimuksellisen ja soveltavan työotteen kehittyminen ja asiantuntijuuden syventyminen näkyy hyvin tai niiden syveneminen voidaan tunnistaa.
Tehtävä on toteutettu sanallisesti ja visuaalisesti hyvin tai monipuolisesti.
Esityksen rakenne ja jäsentely on tehtävänantoa toteuttava, selkeä ja looginen.
Kieliasu on hyvä, visualisointi tukee kokonaisuutta.
Opiskelija ottaa vastuun omasta ja ryhmän oppimisesta ja toimii asetettujen tavoitteiden suuntaisesti.
Opiskelija osoittaa omaksuneensa yhteistoiminnallisen ja reflektiivisen työtavan.

Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen verkkosessioihin, oppimistehtävät (70 %) ja itsearviointi (30 %)

Arvioinnin kohdentuminen: Aktiivinen osallistuminen verkkosessioihin, oppimistehtävät (70 %) ja itsearviointi (30 %)

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä K5

Työn tavoitteet määritellään taitavasti ja saavutetaan erinomaisesti ja opiskelija arvioi niiden saavuttamista.
Aineistojen käyttö on monipuolista, kriittistä ja analyyttistä.
Esitykset/tuotokset todentavat sekä tiedon käsitteellistämisen että soveltamisen ulottuvuutta.
Tehtävän tavoitteet, lähtökohdat ja metodiset näkökulmat esitetään johdonmukaisesti, perustellusti ja eri vaihtoehtoja tarkastellen.
Esitys rakentuu teoriaan ja käytäntöön tukeutuvalle, soveltavalle tulkinnalle. Johtopäätökset ovat syvällisiä ja ne tukeutuvat tehtävässä esitettyyn.
Tehtävää/tuotosta ja sitä eteenpäin vievää prosessia arvioidaan ja kehitetään erinomaisesti ja kriittisesti kohti asetettua tavoitetta.
Työn tutkimuksellisuus ja sovellettavuus sekä asiantuntijuuden syveneminen/laajeneminen osoitetaan erinomaisesti.
Työn tulokset esitetään sidoksisesti, sanallisesti ja visuaalisesti monipuolisesti sekä mielenkiintoisesti.
Kieli, luettavuus ja visualisointi on moitteetonta ja muodostaa saumattoman kokonaisuuden.
Opiskelija hallitsee erinomaisesti ja vastuullisesti oppimisprosessinsa.
Opiskelija toimii dialogisesti, reflektoivasti ja kehittävästi ryhmän jäsenenä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Arvioinnin kohdentuminen: Aktiivinen osallistuminen verkkosessioihin, oppimistehtävät (70 %) ja itsearviointi (30 %)

Go back to top of page