Siirry suoraan sisältöön

Myyntiosaaminen (10op)

Opintojakson tunnus: R301L23OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa hyödyntää aitoa asiakaslähtöistä toimintatapaa yrityksen myynnin perustana ja toimia asiakaslähtöisesti erilaisissa myyntitilanteissa. Hän tuntee myyntityön keskeiset tehtävät asiakassuhteen eri vaiheissa. Hän hallitsee myyntiprosessin etenemisen ja myyntimenetelmät sekä myyjän että asiakkaan näkökulmasta ja osaa toimia tavoitteellisesti prosessin aikana niin kuluttajamyynnissä kuin b to b -myynnissä. Opiskelija osaa ratkaista myynnin esteitä ja perustella asiakkaalle ostopäätöksiä. Hän osaa esitellä tuotteita ja käydä myyntineuvotteluja menestyksekkäästi. Hän osaa toteuttaa myyntiä kilpailukykyisesti ja tuloksellisesti.
Opiskelija osaa kertoa ruotsin kielellä omasta taustastaan jatyöstään sekä pystyy valmisteltuaan osallistumaan myynti- ja  neuvottelutilanteisiin. Hän selviää keskeisistä oman alan työhön liittyvistä tilanteista ruotsin kielellä. Hän tuntee alan tietolähteitä ja kirjallisuutta.
Opiskelija ymmärtää projektinhallinnan periaatteet ja osaa työskennellä projektissa.
Teemat:
- Myynnin merkitys yrityksen menestystekijänä
- Myyntiprosessin hallinta
- Myyntimenetelmien hallinta
- Projektinhallinta
- Projektin toteutus

Sisältö

Kurssilla oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen. Kurssin pääpaino on harjoituksissa ja liike-elämään tehtävälle projektille. Kurssilla tehdään kaksi oppimisprojektia, ryhmäläiset ilmoittautuvat jompaan kumpaan projektiin.
Projektin aikana tullaan perehtymään seuraaviin kokonaisuuksiin.

- Myyntipuheen rakentaminen
- Myyntimateriaalin suunnittelu
- Myyntineuvottelu
- Kaupan lukkoonlyönti
- Jälkimarkkinointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)Hyvä (3-4)Kiitettävä (5)Opiskelija tunnistaa myynnin eri osa-alueita ja tiedostaa myynnin merkitykset.Opiskelija osaa kohdentaa myyntitoimintaa yrityksen eri asiakkaille.Opiskelija ymmärtää myynnin eri osa-aluiden painoarvon yrityksen menestyksen näkökulmasta.Opiskelija tunnistaa myyntiprosessin vaiheet.Opiskelija ymmärtää myyntiprosessien merkityksen.Opiskelija osaa soveltaa myyntiprosesseja yrityksen asiakkuuksien mukaan.Opiskelija tunnistaa erilaisia myyntimenetelmiä.Opiskelija osaa valita erilaisia myyntimenetelmiä asiakkuuksien mukaan.Opiskelija osaa soveltaa eri myyntimenetelmiä tilanteiden mukaan.Opiskelija osaa asiakaspalvelu- ja neuvottelutilanteissa kysyä ruotsiksi yksinkertaisia kysymyksiä sekä selittää ja vastata kysymyksiin. Opiskelija osaa hakea tietoa helppolukuisista lähteistä.Opiskelija osaa toimia asiakaspalvelu- ja neuvottelutilanteissa ruotsin kielellä. Opiskelija osaa hakea ja ymmärtää tietoa alan keskeisistä lähteistä.Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti alan ruotsin kielistä sanastoa asiakaspalvelu- ja neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa hakea ja jäsentää itsenäisesti tietoa eri lähteistä.Opiskelija tuntee projektihallinnan työkalut ja osaa toimia projektityöntekijänä.Opiskelija osaa toimia aktiivisena projektin jäsenenä.Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja tulosvastuullisesti projektityöntekijänä. Hän osaa arvioida projektin toteutusta ja lopputulosta.

Siirry alkuun