Markkinointi- ja verkkoviestintäLaajuus (10 op)
Tunnus: RM301LL302
Laajuus
10 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tarja Tammia
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet.
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen monikanavaista markkinointi- ja verkkoviestintää ja tuntee perustyökalut. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat.
Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta asiakaskokemukseen.
Hän tietää www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet ja pystyy hyödyntämään niitä suunnitteluvaiheessa.
Sisältö
Markkinointiviestintä ja sen osa-alueet
Monikanavaisen markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja asiakaskokemus
Verkkoviestinnän työkalut
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija pystyy luettelemaan asioita markkinointiviestinnästä ja sen osa-alueista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja se ei ole toteutuskelpoinen. Opiskelija listaa asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää jotain verkkoviestinnän työkaluista.
2 Opiskelija ymmärtää markkinointiviestintää ja sen osa-alueita. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja sitä ei voi toteuttaa ilman korjauksia. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää verkkoviestinnän perustyökalut.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy esittämään esimerkkejä olemassa olevista toteutuksista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on perustasolla ja sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta ja osaa kertoa niiden suhteesta. Hän osoittaa osaavansa verkkoviestinnän perustyökalujen käyttöä.
4 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on hyvä ja perusteltu sekä sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan kriittisesti toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on erinomainen ja hän on tehnyt perusteltuja valintoja. Suunnitelman voi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen ja pystyy erottelemaan vaikuttavia toimenpiteitä. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 29.03.2022
Ajoitus
23.03.2022 - 29.05.2022
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Kaisa Lammi
- Nelly Korteniemi
Vastuuhenkilö
Nelly Korteniemi
Opiskelijaryhmät
-
RM31L22KTradenomikoulutus, liiketalous (TVP), Rovaniemi, kevät 2022
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet.
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen monikanavaista markkinointi- ja verkkoviestintää ja tuntee perustyökalut. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat.
Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta asiakaskokemukseen.
Hän tietää www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet ja pystyy hyödyntämään niitä suunnitteluvaiheessa.
Sisältö
Markkinointiviestintä ja sen osa-alueet
Monikanavaisen markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja asiakaskokemus
Verkkoviestinnän työkalut
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija pystyy luettelemaan asioita markkinointiviestinnästä ja sen osa-alueista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja se ei ole toteutuskelpoinen. Opiskelija listaa asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää jotain verkkoviestinnän työkaluista.
2 Opiskelija ymmärtää markkinointiviestintää ja sen osa-alueita. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja sitä ei voi toteuttaa ilman korjauksia. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää verkkoviestinnän perustyökalut.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy esittämään esimerkkejä olemassa olevista toteutuksista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on perustasolla ja sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta ja osaa kertoa niiden suhteesta. Hän osoittaa osaavansa verkkoviestinnän perustyökalujen käyttöä.
4 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on hyvä ja perusteltu sekä sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan kriittisesti toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on erinomainen ja hän on tehnyt perusteltuja valintoja. Suunnitelman voi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen ja pystyy erottelemaan vaikuttavia toimenpiteitä. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.