Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi- ja verkkoviestintäLaajuus (10 op)

Tunnus: RM301LL302

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tarja Tammia

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet.

Opiskelija osaa suunnitella yrityksen monikanavaista markkinointi- ja verkkoviestintää ja tuntee perustyökalut. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat.

Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta asiakaskokemukseen.

Hän tietää www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet ja pystyy hyödyntämään niitä suunnitteluvaiheessa.

Sisältö

Markkinointiviestintä ja sen osa-alueet
Monikanavaisen markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja asiakaskokemus
Verkkoviestinnän työkalut

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 Opiskelija pystyy luettelemaan asioita markkinointiviestinnästä ja sen osa-alueista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja se ei ole toteutuskelpoinen. Opiskelija listaa asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää jotain verkkoviestinnän työkaluista.

2 Opiskelija ymmärtää markkinointiviestintää ja sen osa-alueita. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja sitä ei voi toteuttaa ilman korjauksia. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää verkkoviestinnän perustyökalut.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy esittämään esimerkkejä olemassa olevista toteutuksista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on perustasolla ja sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta ja osaa kertoa niiden suhteesta. Hän osoittaa osaavansa verkkoviestinnän perustyökalujen käyttöä.

4 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on hyvä ja perusteltu sekä sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan kriittisesti toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on erinomainen ja hän on tehnyt perusteltuja valintoja. Suunnitelman voi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen ja pystyy erottelemaan vaikuttavia toimenpiteitä. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.

Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 29.03.2022

Ajoitus

23.03.2022 - 29.05.2022

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Kaisa Lammi
  • Nelly Korteniemi
Vastuuhenkilö

Nelly Korteniemi

Opiskelijaryhmät
  • RM31L22K
    Tradenomikoulutus, liiketalous (TVP), Rovaniemi, kevät 2022

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet.

Opiskelija osaa suunnitella yrityksen monikanavaista markkinointi- ja verkkoviestintää ja tuntee perustyökalut. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat.

Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta asiakaskokemukseen.

Hän tietää www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet ja pystyy hyödyntämään niitä suunnitteluvaiheessa.

Sisältö

Markkinointiviestintä ja sen osa-alueet
Monikanavaisen markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja asiakaskokemus
Verkkoviestinnän työkalut

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 Opiskelija pystyy luettelemaan asioita markkinointiviestinnästä ja sen osa-alueista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja se ei ole toteutuskelpoinen. Opiskelija listaa asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää jotain verkkoviestinnän työkaluista.

2 Opiskelija ymmärtää markkinointiviestintää ja sen osa-alueita. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja sitä ei voi toteuttaa ilman korjauksia. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää verkkoviestinnän perustyökalut.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy esittämään esimerkkejä olemassa olevista toteutuksista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on perustasolla ja sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta ja osaa kertoa niiden suhteesta. Hän osoittaa osaavansa verkkoviestinnän perustyökalujen käyttöä.

4 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on hyvä ja perusteltu sekä sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan kriittisesti toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on erinomainen ja hän on tehnyt perusteltuja valintoja. Suunnitelman voi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen ja pystyy erottelemaan vaikuttavia toimenpiteitä. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.