Markkinointi- ja verkkoviestintäLaajuus (10 op)
Opintojakson tunnus: RM301LL302
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Tarja Tammia
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet.
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen monikanavaista markkinointi- ja verkkoviestintää ja tuntee perustyökalut. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat.
Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta asiakaskokemukseen.
Hän tietää www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet ja pystyy hyödyntämään niitä suunnitteluvaiheessa.
Sisältö
Markkinointiviestintä ja sen osa-alueet
Monikanavaisen markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja asiakaskokemus
Verkkoviestinnän työkalut
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija pystyy luettelemaan asioita markkinointiviestinnästä ja sen osa-alueista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja se ei ole toteutuskelpoinen. Opiskelija listaa asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää jotain verkkoviestinnän työkaluista.
2 Opiskelija ymmärtää markkinointiviestintää ja sen osa-alueita. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on aloittelijan tasolla ja sitä ei voi toteuttaa ilman korjauksia. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta. Hän tietää verkkoviestinnän perustyökalut.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy esittämään esimerkkejä olemassa olevista toteutuksista. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on perustasolla ja sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija tietää asioita markkinointi- ja verkkoviestinnästä sekä asiakaskokemuksesta ja osaa kertoa niiden suhteesta. Hän osoittaa osaavansa verkkoviestinnän perustyökalujen käyttöä.
4 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on hyvä ja perusteltu sekä sen voisi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa markkinointiviestintää ja sen osa-alueita ja hän pystyy analysoimaan kriittisesti toteutuksia. Hänen monikanavainen markkinointi- ja viestintäsuunnitelma on erinomainen ja hän on tehnyt perusteltuja valintoja. Suunnitelman voi toteuttaa käytännössä. Opiskelija analysoi markkinointi- ja verkkoviestinnän suhdetta asiakaskokemukseen ja pystyy erottelemaan vaikuttavia toimenpiteitä. Hän osoittaa osaavansa käyttää verkkoviestinnän työkaluja.