Skip to main content

Bachelor of Natural Resources, Agronomist (full time day studies), Rovaneimi, Autumn 2017: R61M17S

Code: R61M17S

Degree title
Bachelor of Natural Resources
Credits
240 ects
Duration
4 years (240 cr)
Start semester
Autumn 2017
Teaching language
Finnish

Descriptions

SUORITETTAVA TUTKINTOAGROLOGI (AMK) 240 opTUTKINNON YLEISKUVAUS JA TAVOITTEETAgrologi (AMK) -tutkintoon johtava maaseutuelinkeinojen koulutus kuuluu luonnonvara- alaan. Tutkinnon laajuus on 240 opintopistettä.
Agrologi (AMK) -koulutus antaa valmiudet toimia itsenäisenä yrittäjänä sekä erilaisissa asiantuntija-, opetus- ja kehittämistehtävissä eri organisaatioissa ja liike-elämässä.
Koulutuksessa painotetaan yrittäjyyttä, monialaista kestävää maaseutu- ja luonnonvarayrittämistä, kykyä toimia vaativissa pohjoisissa luonnonoloissa ja kansainvälistyvässä, monipaikkaisessa ja verkostoituneessa toimintaympäristössä. Opinnoissa korostuvat pohjoisten ekosysteemipalvelujen, olosuhteiden ja uusiutuvien luonnonvarojen älykkään monikäytön mahdollisuudet, edellytykset ja rajoitteet yritystoiminnan ja hyvinvoinnin lähteenä. Eettisinä lähtökohtina ovat turvallisuus ja luonnon kestävä käyttö. Lapin AMK:lla on porotalouden korkea-asteen koulutusvastuu.
Keskeisiä ammatillisia kompetensseja ovat
- Pohjoisen ekosysteemin ja luonnonvaratalouden osaaminen

- Uusiutuvien luonnonvarojen älykkään monikäytön osaaminen

- Kestävän poro- ja kotieläintuotannon osaaminen

- Kestävän pohjoisen luonnon- ja viljelykasvituotannon osaaminen

- Maaseudun monialaisen kestävän liiketoiminnan osaaminen.


Perusopinnoissa, pakollisissa ammattiopinnoissa ja perusharjoittelussa korostuvat agrologin (AMK) perusosaaminen ja identiteetti sekä yleiset työelämä- ja kansainvälistymisvalmiudet. Vaihtoehtoisilla ammattiopinnoilla, erikoistumisharjoittelulla, opinnäytetyöllä ja vapaavalintaisilla opinnoilla voit syventää/laajentaa erityisosaamistasi. Omaa suuntautumista tukevia opintoja voit valita myös muusta Lapin AMK:n, Lapin korkeakoulukonsernin tai muiden kotimaisten ja ulkomaisten korkeakoulujen tarjonnasta sekä työelämästä ja hankkeista työn opinnollistamisen kautta.
Kansainvälistymistavoitteiden saavuttamiseksi kotikansainvälistäminen on osa opintoja. Lisäksi kannustamme vaihto-opiskeluun tai -harjoitteluun ulkomailla.
OPINTOJEN RAKENNE JA TOTEUTUSTAPAOpetussuunnitelma (OPS) rakentuu opintojaksoista ja teemoista. Opintojaksojen osaamistavoitteet ja teemojen sisällöt kuvaavat alan keskeisen ammatillisen ydinosaamisen. Vuosi- ja lukukausiteemat kokoavat opintoja ammatillisen kasvun etenemisen näkökulmasta.
Agrologi (AMK) -koulutuksen rakenne on seuraavanlainen:
1) perus- ja ammattiopinnot 185 op
2) vapaasti valittavat opinnot 5 op
3) ammattitaitoa edistävä harjoittelu 30 op
4) opinnäytetyö 20 op, sisältää kehittämistoiminnan menetelmäopinnot.
Perusopintojen ja pakollisten ammattiopintojen tavoitteesi on oppia agrologin ammatilliset perustiedot ja –taidot, niiden teoreettinen perusta, työssä tarvittavat viestintä- ja matemaattiset taidot voidaksesi toimia itsenäisenä yrittäjänä tai asiantuntijana sekä hallita ammattikorkeakoululain 932/2014, 8 §:ssä vaadittava kielitaito.
Vaihtoehtoisten ammattiopintojen tavoitteena on hankkia valmiuksia maaseutuelinkeinojen, luonnonvaratalouden ja pohjoisen alueen aktiiviseen kehittämiseen.
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on, että perehdyt erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä sekä saat valmiuksia työelämän ja alueen aktiiviseen kehittämiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena on, että kehität valmiuksiasi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvissä käytännön asiantuntijatehtävissä. Opinnäytetyön toteutuksessa kannustamme monialaiseen, koulutusten väliseen ja työelämäyhteistyöhön.
Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää ammatillista osaamista. Opintoja voi tehdä myös hankkeissa ja innovaatiotoiminnassa sekä sisällyttää muiden koulutusten ja muiden korkeakoulujen opintosuorituksia.
AMMATILLISEN KASVUN POLKU - HANKITTAVA OSAAMINENOpetussuunnitelmissa kuvataan opiskelijoiden oppimisprosessi ja ammatillinen kasvu perehtyjästä kehittäjäksi vuositeemojen ja niistä johdettujen lukukausiteemojen avulla. Opinnot kiinnitetään kunkin lukukauden kokoaviin opintojaksoihin, joita toteutetaan työelämäläheisesti. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa oppimistaan opintojen ajan ja saa kehittävää vertais-, työelämä- ja opettajapalautetta osaamisestaan.
1. Vuositeema: Pohjoisen ekosysteemin ja luonnonvaratalouden toimintaympäristöön perehtyjä
Vuositeema jakaantuu seuraaviin lukukausiteemoihin: Johdatus luonnonvara-alalle sekä Poro- kotieläin- ja kasvituotannon perusteet.
Opiskelija perehtyy pohjoiseen ekosysteemiin ja luonnonvaratalouden toimintaympäristöön kiinnittäen niihin oman ammattialansa sekä maaseutuelinkeinot. Hän perehtyy poro-, kotieläin- ja kasvituotannon perusteisiin ja saa käytännön kokemusta niihin liittyvistä töistä. Hän oppii alalla tarvittavia matemaattisia perustaitoja sekä työyhteisön perusviestintätaitoja suomen kielellä.
2. Vuositeema: Pohjoisen uusiutuvien luonnonvarojen ja olosuhteiden monikäytön harjaantuja
Vuositeema jakaantuu seuraaviin lukukausiteemoihin: Tilatason tuotannon suunnittelu sekä Pohjoisen luonnonvarojen älykkään käytön suunnittelu.
Opiskelija syventää pohjoisen poro-, kotieläin- ja kasvituotannon sekä yksityismetsätalouden osaamistaan ja harjaantuu niihin liittyvissä käytännön taidoissa. Hän perehtyy syvemmin luonnonvarojen kestävän, älykkään monikäytön edellytyksiin, rajoitteisiin ja ohjaukseen hyödyntäen luonnonvaratietoa, matemaattisia taitoja ja älykästä teknologiaa. Opiskelijan kansainvälistymisvalmiudet ja -asenne vahvistuvat.
3. Vuositeema: Luonnonvaratalouden monialaisen liiketoiminnan osaaja ja soveltaja
Vuositeema jakaantuu seuraaviin lukukausiteemoihin: Luonnonvaratalouden liiketoiminnan johtaminen sekä Luonnonvaratalouden liiketoiminnan analyysit.
Opiskelija oppii liiketoiminnan ja johtamisen perusteet ja prosessit soveltaen niitä maatilatalouden ja porotalouden liiketoimintaan kehittävästi. Hän oppii hyödyntämään tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan teoriaa, tiedonhankintaa ja menetelmiä kriittisesti ja reflektoiden.
4. Vuositeema: Luonnonvaratalouden ja maaseudun kehittäjä
Vuositeema jakaantuu seuraaviin lukukausiteemoihin: Luonnonvaratalouden ja maaseudun kehittäminen, Pohjoisen raaka-aineisiin ja olosuhteisiin perustuvat innovaatiot ja uusi liiketoiminta.
Opiskelijan maaseutuelinkeinojen ja luonnonvaratalouden osaaminen syvenee ja hän osaa tarkastella niitä aktiivisen kehittämisen, innovaatioiden ja uuden liiketoiminnan näkökulmista. Hänellä on valmiuksia yrittäjyyteen ja muutoksenhallintaan. Hän on saavuttanut yleiset työelämän ja agrologikoulutuksen osaamisalueet (kompetenssit). Hän osaa reflektoida ammatillista osaamistaan agrologin työn ja oman urakehityksen näkökulmasta.
  
Lapin ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmien perustana toimivat työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet eli kompetenssit ja niihin liittyvät osaamistavoitteet arviointikriteereineen.
Opetussuunnitelmien kompetenssit jakautuvat kaikille koulutuksille yhteisiin yleisiin työelämäkompetensseihin (5) sekä agrologikoulutuksen omiin kompetensseihin (5).
Yhteisten kompetenssien erityispiirteet ja tärkeys vaihtelevat eri ammateissa ja työtehtävissä. Ne luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Niiden osaaminen arvioidaan koulutuskohtaisten kompetenssien arvioinnin yhteydessä.
Osaamisalueet/kompetenssit
Yhteiset:
1. Oppimisen taidot
2. Eettinen osaaminen ja vastuullisuus
3. Työyhteisöosaaminen
4. Innovaatio-osaaminen
5. Kansainvälistymisosaaminen
Koulutuksen omat:
6. Pohjoisen ekosysteemin ja luonnonvaratalouden osaaminen
7. Uusiutuvien luonnonvarojen älykkään monikäytön osaaminen
8. Kestävän poro- ja kotieläintuotannon osaaminen
9. Kestävän pohjoisen luonnon- ja viljelykasvituotannon osaaminen
10. Maaseudun monialaisen ja kestävän liiketoiminnan osaaminen
Lapin AMKin opetussuunnitelmiin sisältyvät läpileikkaavina osaamistavoitteina Lapin AMKin strategiset painopistealueet etäisyyksien hallinta, turvallisuusosaaminen, arktinen yhteistyö ja rajaosaaminen, luonnonvarojen älykkään käytön edistäminen sekä palveluliiketoiminta ja yrittäjyys.
Kansainvälisyys toteutuu läpäisevänä jatkumona vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa, kieliopintoina ja vieraalla kielellä suoritettavina opintoina. Vieraskielisiä opintoja toteutetaan omassa koulutuksessa sekä koulutusten ja osaamisalojen yhteistyönä. Vieraskielistä opetusta toteuttavat myös kansainvälisessä asiantuntijavaihdossa Lapin AMKissa olevat yhteistyökumppaneiden opettajat. Opiskelijat osallistuvat myös kansainväliseen vaihtoon ja erilaisiin kotikansainvälistämistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Kieli- ja viestintä- sekä matemaattisia taitoja opitaan ja ne kehittyvät koko opintojen ajan. Niiden oppiminen integroidaan ammatillisiin aineisiin, mutta ne arvioidaan erikseen.
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA ARVIOINTILapin ammattikorkeakoulun oppimisnäkemyksenä on osaamis- ja ongelmaperustainen oppiminen. Ammatillisen osaaminen opitaan ja se kehittyy opiskelijakeskeisten ja aktivoivien oppimis- ja ohjausmenetelmien avulla ja se syvenee ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta ja osallistumista yhteisen tiedon rakentamiseen. Opiskelija on aktiivinen ja vastuullinen oman oppimisensa toimija. Opettaja on oppimisen asiantuntija, oppimisen ohjaaja ja mahdollistaja.
Koulutuksen viralliset tavoitteet ja opetussuunnitelma ohjaavat ja motivoivat oppimista. Opetussuunnitelma on opiskelijan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman (HOPS) perusta. Opettajatutor ohjaa sinua HOPS:n laatimisessa.
Oppiminen, tutkiminen ja kehittäminen tapahtuvat monipuolisissa oppimis- ja kehittämisympäristöissä. Näitä ovat muun muassa laboratoriot, virtuaaliympäristöt, muiden koti- ja kansainvälisten kumppaneiden tarjoamat ympäristöt, työelämä sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet. Maaseutuelinkeinojen autenttisena oppimis-, kehittämis- ja innovaatioympäristönä on koko maakunta sekä laajempi kansallinen ja kansainvälinen ympäristö harjoittelu-, hanke- ja muiden yhteyksien kautta. Opintoihin liittyvä opinnäytetyö tehdään osana työelämän kehittämistä. Voit valita opintoja myös muiden koulutusten opetustarjonnasta, mikä lisää monialaista yhteistyötä.
Työn opinnollistaminen on vaihtoehtoinen tapa opiskella. Siinä tutkinnossa edellytettävää osaamista hankitaan tekemällä työtä liittäen siihen myös opiskelijan, työnantajan ja oppilaitoksen yhdessä sopimia teoreettisia opintoja, kehittämistehtävä-, raportointi- ja muita vaatimuksia.
Kehittävä arviointi huomioi oppimisprosessin ja osaamisen eli tuotoksen arvioinnin. Oppimisprosessia opintojaksotasolla arvioitaessa keskeisiä välineitä ovat itsearviointi ja palaute. Oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmissa oleviin, koulutuksen kompetensseista johdettuihin opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Opintosuoritukset arvioidaan asteikolla kiitettävä (5), hyvä (3 – 4), tyydyttävä (1 – 2), hylätty (0) tai asteikolla hyväksytty (H) – hylätty (0).
Opiskelijoilta kerättävän palautteen avulla kehitetään koulutuksen laatua. Sinulla on vastuu antaa palautetta opintojaksojen toteutuksesta sekä koulutuksesta ensimmäisen, toisen ja kolmannen vuoden vuosipalautteena ja valmistumisvaiheessa tutkinnon haun yhteydessä.
Opintojen kuormittavuus määritellään yleiseurooppalaisen ECTS-opintosuoritusten siirto- ja mitoitusjärjestelmän (ECTS-järjestelmän) perusteilla. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä, mikä tarkoittaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana. Yhden opintopisteen työmäärä on noin 27 tuntia. Opintopistettä vastaava työmäärä arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin. Opinnot suunnitellaan etenemään lukuvuosittain tasaisesti 40 viikon aikana.
Ennen koulutusta hankittu osaaminen ja hyväksilukeminen. Sinulla on mahdollisuus ammattikorkeakoulun päätöksen mukaisesti lukea hyväksi tutkintoon muussa kotimaisessa tai ulkomaisessa korkeakoulussa taikka muussa oppilaitoksessa suorittamiasi opintoja sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja muilla samantyyppisillä opinnoilla. Voit ammattikorkeakoulun päätöksen mukaisesti lukea hyväksi sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja myös muulla tavoin osoitetulla osaamisella (932/2014, 37§9). Menettelystä käytetään nimitystä hyväksiluku.
SUUNTAUTUMISVAIHTOEHDOT / VALINNAISET OPINNOTLapin AMKin agrologi (AMK) -koulutuksessa ei ole suuntautumisvaihtoehtoja. Opiskelija voi perus- ja pakollisten ammattiopintojen jälkeen valita omaa osaamistaan syventäviä tai laajentavia opintoja maaseutuelinkeinojen vaihtoehtoisista ammattiopinnoista, Lapin AMKin opintotarjonnasta tai muiden kotimaisten ja ulkomaisten korkeakoulujen tarjonnasta sekä hankkia osaamista työn opinnollistamisen kautta.

Select timing, structure or classification view

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2017-2018 2018-2019 2019-2020 2020-2021 Autumn 2017 Spring 2018 Autumn 2018 Spring 2019 Autumn 2019 Spring 2020 Autumn 2020 Spring 2021 1. / 2017 2. / 2018 3. / 2018 1. / 2018 2. / 2019 3. / 2019 1. / 2019 2. / 2020 3. / 2020 1. / 2020 2. / 2021 3. / 2021
AMK_PERTR
BASIC STUDIES

(Choose all )

35
R601ML1OJ Agronomist in the Northern Environment 5 5 5 5
R601ML2OJ Study Skills 5 5 5 5
R601ML3OJ Finnish Language and Communication Skills 5 5 5 5
R601ML4OJ Natural Sciences 1 (Mathematics, Chemistry and Physics) 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5
R601ML5OJ Natural Sciences 2 (Financial Mathematics and Statics) 5 5 5 5
R601ML6OJ English and Internationalization 5 5 5 5
R601ML7OJ Swedish 5 5 5 5
AMMTR
PROFESSIONAL STUDIES

(Choose all )

150
R601ML8OJ Habitats, Plant and Tree Species 5 5 5 5
R601ML9OJ Plant Structure, Growth and Factors Involved 5 5 5 5
R601ML10OJ Reindeer Husbandry, Livestock and Plant Production on Farm 5 5 5 5
R601ML11OJ Farm Work and Reindeer Husbandry 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5
R601ML12OJ Basics of Reindeer Husbandry and Livestock Production 5 5 5 5
R601ML13OJ Sustainable Farming of Natural Plants (Herb Advisor Education) 5 5 5 2.5 2.5
R601ML14OJ Basics of Crop Husbandry 5 5 5 5
R601ML15OJ Reindeer Husbandry, Livestock, Plant and Forest Production on Farm 10 10 10 10
R601ML16OJ Planning of Animal Husbandry 5 5 5 5
R601ML17OJ Crop Husbandry 5 5 5 5
R601ML18OJ Private Forestry 5 5 5 5
R601ML19OJ Multipurpose Use and Management of Natural Resources 5 5 5 5
R601ML20OJ Mapping and Geographical Information in Rural Industries 5 5 5 5
R601ML21OJ Ecosystem Services and Multipurpose Use of Nature 10 10 10 10
R601ML22OJ Rural Industry Entrepreneurship and Working Life 5 5 5 5
R601ML23OJ Business Planning of Rural Industry 5 5 5 5
R601ML24OJ Good Working Life and Management 5 5 5 5
R601ML25OJ Circular Economy and Bioenergy 5 5 5 5
R601ML26OJ Managing Agriculture and Forestry Business 5 5 5 5
R601ML27OJ Management and Administration of Reindeer Husbandry 5 5 5 5
R601ML28OJ Business Operations and Accounting of Rural Industry 5 5 5 2.5 2.5
R601ML29OJ Accounting, Financing and Taxation on Agriculture and Reindeer Herding 5 5 5 2.5 2.5
R601ML30OJ Cross-border Cooperation and Special Features of Using Northern Nature 5 5 5 5
R601ML31OJ Development, Guidance and Promotion of Interests in Rural Areas 5 5 5 5
VAIOK
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES

(Choose ects: 20)

20
R601ML33OJ Special Themes of Reindeer Herding 1 5 5 5 5
R601ML34OJ Special Themes of Reindeer Herding 2 5 5 5 2.5 2.5
R601ML35OJ Special Themes of Reindeer Herding 3 5 5 5 2.5 2.5
R601ML36OJ Rural Company Management 5 5 5 5
R601ML37OJ Rural Development Practices 5 5 5 5
R601ML38OJ Special Natural Products and Innovations 5 5 5 5
R601ML39OJ Mushroom Advisor Education 5 5 5 5
R601ML40OJ IT Solutions and Remote Access in Rural Business 5 5 5 5
R601ML41OJ Landscape, Traditional Biotypes and Ecological Management 5
R601ML42OJ GreenCare 5
R601ML43OJ Natural Products in Wellbeing and Tourism Business 5
VAP_VALTR
FREE-CHOICE ELECTIVES

(Choose ects: 5)

5
VV1AOJ Activating your English Skills 3 3 3 3
HARJOITTTR
PRACTICAL TRAINING

(Choose all )

30
R601ML44OK
Professional Training

(Choose all )

30
R601ML44AOJ Basic Training 5 5 5 2.5 2.5
R601ML44BOJ Basic Training 5 5 5 2.5 2.5
R601ML44COJ Special Training 5 5 1.7 3.3 1.7 1.7 1.7
R601ML44DOJ Special Training 5 5 1.7 3.3 1.7 1.7 1.7
R601ML44EOJ Special Training 5 5 1.7 3.3 1.7 1.7 1.7
R601ML44FOJ Special Training 5 5 1.7 3.3 1.7 1.7 1.7
OPINNATR
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
R601ML46OJ Thesis Method Studies 5 5 5 5
R601ML45OK
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
R601ML45AOJ Bachelor's Thesis A 5 5 5 5
R601ML45BOJ Bachelor's Thesis B 5 5 5 5
R601ML45COJ Bachelor's Thesis C 5 5 5 5
Total 240 60 63 95 40 30 30 33 30 56.8 38.2 30 10 30 25 5 33 27.5 2.5 56.8 21.8 16.8 30 10 0

Certificate structure

Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..

Professional studies
Habitats, Plant and Tree Species
Plant Structure, Growth and Factors Involved
Reindeer Husbandry, Livestock and Plant Production on Farm
Basics of Reindeer Husbandry and Livestock Production
Sustainable Farming of Natural Plants (Herb Advisor Education)
Basics of Crop Husbandry
Reindeer Husbandry, Livestock, Plant and Forest Production on Farm
Planning of Animal Husbandry
Crop Husbandry
Private Forestry
Multipurpose Use and Management of Natural Resources
Mapping and Geographical Information in Rural Industries
Ecosystem Services and Multipurpose Use of Nature
Rural Industry Entrepreneurship and Working Life
Business Planning of Rural Industry
Good Working Life and Management
Circular Economy and Bioenergy
Managing Agriculture and Forestry Business
Management and Administration of Reindeer Husbandry
Business Operations and Accounting of Rural Industry
Accounting, Financing and Taxation on Agriculture and Reindeer Herding
Cross-border Cooperation and Special Features of Using Northern Nature
Development, Guidance and Promotion of Interests in Rural Areas
Special Themes of Reindeer Herding 1
Special Themes of Reindeer Herding 2
Special Themes of Reindeer Herding 3
Rural Company Management
Rural Development Practices
Special Natural Products and Innovations
Mushroom Advisor Education
IT Solutions and Remote Access in Rural Business
Landscape, Traditional Biotypes and Ecological Management
GreenCare
Natural Products in Wellbeing and Tourism Business
Professional Training
Basic Training
Basic Training
Special Training
Special Training
Special Training
Special Training
Bachelor's Thesis
Thesis Method Studies
Bachelor's Thesis A
Bachelor's Thesis B
Bachelor's Thesis C
Basic studies
Agronomist in the Northern Environment
Study Skills
Finnish Language and Communication Skills
Natural Sciences 1 (Mathematics, Chemistry and Physics)
Natural Sciences 2 (Financial Mathematics and Statics)
English and Internationalization
Swedish
Free-choice electives
Activating your English Skills
Not grouped
Farm Work and Reindeer Husbandry

Code Name Credits (cr)
AMK_PERTR
BASIC STUDIES

(Choose all )

35
R601ML1OJ Agronomist in the Northern Environment 5
R601ML2OJ Study Skills 5
R601ML3OJ Finnish Language and Communication Skills 5
R601ML4OJ Natural Sciences 1 (Mathematics, Chemistry and Physics) 5
R601ML5OJ Natural Sciences 2 (Financial Mathematics and Statics) 5
R601ML6OJ English and Internationalization 5
R601ML7OJ Swedish 5
AMMTR
PROFESSIONAL STUDIES

(Choose all )

150
R601ML8OJ Habitats, Plant and Tree Species 5
R601ML9OJ Plant Structure, Growth and Factors Involved 5
R601ML10OJ Reindeer Husbandry, Livestock and Plant Production on Farm 5
R601ML11OJ Farm Work and Reindeer Husbandry 5
R601ML12OJ Basics of Reindeer Husbandry and Livestock Production 5
R601ML13OJ Sustainable Farming of Natural Plants (Herb Advisor Education) 5
R601ML14OJ Basics of Crop Husbandry 5
R601ML15OJ Reindeer Husbandry, Livestock, Plant and Forest Production on Farm 10
R601ML16OJ Planning of Animal Husbandry 5
R601ML17OJ Crop Husbandry 5
R601ML18OJ Private Forestry 5
R601ML19OJ Multipurpose Use and Management of Natural Resources 5
R601ML20OJ Mapping and Geographical Information in Rural Industries 5
R601ML21OJ Ecosystem Services and Multipurpose Use of Nature 10
R601ML22OJ Rural Industry Entrepreneurship and Working Life 5
R601ML23OJ Business Planning of Rural Industry 5
R601ML24OJ Good Working Life and Management 5
R601ML25OJ Circular Economy and Bioenergy 5
R601ML26OJ Managing Agriculture and Forestry Business 5
R601ML27OJ Management and Administration of Reindeer Husbandry 5
R601ML28OJ Business Operations and Accounting of Rural Industry 5
R601ML29OJ Accounting, Financing and Taxation on Agriculture and Reindeer Herding 5
R601ML30OJ Cross-border Cooperation and Special Features of Using Northern Nature 5
R601ML31OJ Development, Guidance and Promotion of Interests in Rural Areas 5
VAIOK
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES

(Choose ects: 20 )

20
R601ML33OJ Special Themes of Reindeer Herding 1 5
R601ML34OJ Special Themes of Reindeer Herding 2 5
R601ML35OJ Special Themes of Reindeer Herding 3 5
R601ML36OJ Rural Company Management 5
R601ML37OJ Rural Development Practices 5
R601ML38OJ Special Natural Products and Innovations 5
R601ML39OJ Mushroom Advisor Education 5
R601ML40OJ IT Solutions and Remote Access in Rural Business 5
R601ML41OJ Landscape, Traditional Biotypes and Ecological Management 5
R601ML42OJ GreenCare 5
R601ML43OJ Natural Products in Wellbeing and Tourism Business 5
VAP_VALTR
FREE-CHOICE ELECTIVES

(Choose ects: 5 )

5
VV1AOJ Activating your English Skills 3
HARJOITTTR
PRACTICAL TRAINING

(Choose all )

30
R601ML44OK
Professional Training

(Choose all )

30
R601ML44AOJ Basic Training 5
R601ML44BOJ Basic Training 5
R601ML44COJ Special Training 5
R601ML44DOJ Special Training 5
R601ML44EOJ Special Training 5
R601ML44FOJ Special Training 5
OPINNATR
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
R601ML46OJ Thesis Method Studies 5
R601ML45OK
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
R601ML45AOJ Bachelor's Thesis A 5
R601ML45BOJ Bachelor's Thesis B 5
R601ML45COJ Bachelor's Thesis C 5

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page