Digitaaliset ratkaisut (10op)
Opintojakson tunnus: T42T13OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tämän moduulin aikana tietosi ja taitosi kehittyvät erityisesti näillä aihealueilla: Digitaaliset ratkaisut ja palvelunhallinta.
Tämän moduulin jälkeen ymmärrät digitaalisten ratkaisujen ja palvelunhallinnan merkityksen liiketoiminnan tehokkuudelle. Tämän lisäksi osaat suositella erilaisiin liiketoimintatarpeisiin vastaavia digitaalisia ratkaisuja ja palveluita sekä niiden hallintamenetelmiä.
Sisältö
Tämän opintojakson aikana tuotat digitaalisen ratkaisun, joka vastaa case yrityksen liiketoiminnan ongelmaan. Perehdyt ongelman analysoinnin työkaluihin ja menetelmiin tutkimalla ilmenneitä ongelmia. Tämän lisäksi selvität mitä digitaaliset ratkaisut ja palvelut ovat ja kuinka niitä hallitaan. Selvität erilaisten digitaalisten ratkaisujen ja palveluiden sopivuutta vertailemalla niitä liiketoiminnan tarpeisiin. Selvität miten erilaiset viitekehykset toimivat, mihin ne perustuvat ja kuinka niitä voidaan sovelletaan digitaalisten ratkaisujen ja palveluiden hallintaan. Selvität miksi ja miten erilaisia liiketoimintaprosesseja tuetaan digitaalisten ratkaisujen ja palveluiden avulla
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä digitaaliset ratkaisut ja palvelut ovat ja kuinka niitä hallitaan:
Selität millaisista komponenteista digitaaliset ratkaisut ja palvelut koostuvat sekä kuinka niitä hallitaan yleisellä tasolla
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä digitaaliset ratkaisut ja palvelut ovat ja kuinka niitä hallitaan:
Edellisen lisäksi selität kuinka digitaalisia ratkaisuja ja palveluita räätälöidään asiakkaiden ja käyttäjien tarpeiden mukaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä digitaaliset ratkaisut ja palvelut ovat ja kuinka niitä hallitaan:
Edellisen lisäksi perustelet miksi ja selität kuinka erilaisia digitaalisia ratkaisuja, -palveluita, ja liiketoimintaprosesseja yhdistetään