Basics of Collaborative Design (5cr)
Code: T42T166OJ-3004
General information
- Enrollment
- 02.07.2026 - 31.07.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.08.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 80
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
Tämän opintojakson suorittamisen jälkeen tunnet yhteissuunnittelun tavoitteet, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat soveltaa yhteissuunnittelua tukevia prosesseja ja työvälineitä asiakaslähtöisyyden vahvistamiseksi digitaalisten palveluiden ja tuotteiden kehitystyössä.
Accomplishment methods
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Content
Tällä opintojaksolla perehdyt yhteissuunnittelun käsitteiseen, menetelmiin, prosesseihin ja työvälineisiin. Selvität miten asiakaslähtöisyys ilmenee liiketoiminnan ja sitä tukevien digitaalisten ratkaisujen ja palveluiden kehtiyksessä. Tutustut erilaisiin tapoihin toteuttaa yhteissuunnitelua digitaalisten tuotteiden ja palveluiden kehitystyössä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat kuvailla yhteissuunnittelun tavoitteita, keskeisiä käsitteitä ja menetelmiä suhteessa asiakaslähtöiseen toimintaan. Tunnistat yksittäisiä asiakaslähtöisyyttä kehittäviä prosesseja ja työvälineintä.
Assessment criteria, good (3)
Osaat selittää yhteissuunnittelun keskeisiä käsitteitä ja menetelmiä suhteessa asiakaslähtöiseen toimintaan. Osaat soveltaa prosesseja ja työvälineitä asiakaslähtöisyyden kehittämiseksi.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat selittää kattavasti ja yksityiskohtaisesti yhteissuunnittelun keskeisiä käsitteitä ja menetelmiä ja perustella niiden suhdetta asiakaslähtöiseen toimintaan. Osaat yhdistellä prosesseja ja työvälineintä asiakaslähtöisyyttä vahvistavaksi kokonaisuudeksi.