Yhteiskunnallinen markkinointi, Avoin yliopisto (5 op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1206V24-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.08.2024 - 06.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.02.2025 - 05.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoin yliopisto
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 300
- Opettajat
- Marko Rintala
- Vastuuopettaja
- Helena Aho
- Ryhmät
-
ONLINE-AVOINAvoin yliopisto online
- Opintojakso
- YMAR1206V24
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä kolmannen sektorin merkitystä ja erityispiirteitä
- soveltaa markkinoinnillista ajattelua kolmannen sektorin ja julkisen sektorin organisaatioissa
- suunnitella ja johtaa varainhankintaa ja vapaaehtoistoimintaa
- suunnitella ja johtaa sosiaalisen markkinoinnin kampanjoita.
Toteutustavat
Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.
Suoritustavat
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus luennoitsijan ilmoittamin osin.
Sisältö
Kolmas sektori, yhteiskunnallinen markkinointiajattelu, markkinoinnin kilpailukeinot kolmannella sektorilla, sosiaalinen markkinointi, strateginen markkinointisuunnitelma, sosiaalisen markkinoinnin kilpailukeinot, sosiaalisen markkinoinnin strategiat, varainhankinta, taiteen markkinointi, koulutuksen markkinointi, terveydenhoidon markkinointi, sosiaalinen yrittäjyys, vapaaehtoistoiminta, julkisen sektorin markkinointi.
Oppimateriaalit
Lee, Nancy R. & Kotler, Philip (2016) Social Marketing: Changing Behaviors for Good, 5th ed (luennoitsijan ilmoittamin osin).
Sargeant, Adrian (2009) Marketing management for nonprofit organizations (luennoitsijan ilmoittamin osin).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.
Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.
Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.
Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet
Lisätiedot
Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.Opintojaksolle ilmoittaudutaan verkkokaupassa, opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat Pepissä opintojakson toteutukselle.
Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille nimellä:
Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2024-2025
Kirjautumisavain: markperus25