Skip to main content

Research in the Arts (3cr)

Code: UMUO1212-3006

General information


Enrollment
01.12.2022 - 12.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.03.2023 - 12.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Teachers
Jonna Häkkilä
Mari Mäkiranta
Mauri Ylä-Kotola
Maria Huhmarniemi
Ana Nuutinen
Heidi Pietarinen
Leena Raappana-Luiro
Scheduling groups
Kuvo ja Sove (Size: 0 . Open UAS : 0.)
TM ja Komu (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Gra ja Avm (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Mute (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Harjoitusryhmä 3
Harjoitusryhmä 4
Course
UMUO1212

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - tunnistaa eri taidealojen ajankohtaisia tutkimustehtäviä ja menetelmällisiä valintoja
- hahmottaa erilaisia taidealojen tutkimusprosesseja ja tunnistaa hyvän tieteellisen käytännön perusperiaatteita
- tarkastella analyyttisesti muiden tekemiä tutkimussuunnitelman osa-alueita
- kertoa tutkimussuunnitelman rakenteen

Execution methods

Luentoja ja seminaarityöskentelyä 21 h sekä itsenäistä ryhmätyöskentelyä 60 h. Opiskelijat analysoivat ja vertailevat muiden tekemiä tutkimussuunnitelman osa-alueita itsenäisesti pienryhmissä, laativat raportin ja esittävät tuloksensa muille.

Accomplishment methods

Luennoille ja seminaarityöskentelyyn osallistuminen ja hyväksyttävästi suoritetut harjoitustyöt.

Content

Eri taidealojen erityisluonne ja tutkimuksen painopisteet. Hyvän tieteellisen käytännön perusperiaatteet. Taidealan tutkimustehtävien ja menetelmällisten valintojen analyysia ja vertailua. Perehtyminen tutkimussuunnitelman osa-alueisiin.

Materials

Leavy, Patricia, 2017. Research Design. Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches
Päivi Granö, Anne Keskitalo ja Suvi Ronkainen (toim.), 2013. Visuaalisen kokemus. Johdatus moniaistiseen analyysiin
Määttä, Kaarina, 2014. Kandidaatintutkielma- mikä se on ja miten se voidaan tehdä.
Ronkainen, Suvi, Leila Pehkonen, Sari Lindblom-Ylänne ja Eija Paavilainen, 2011.Tutkimuksen voimasanat.
Verkko-oppimateriaali ja kurssilla jaettavat artikkelit sekä muu materiaali.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen kurssilla on hyvin vähäistä. Kurssitehtävä on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Essessä tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Osallistuminen on säännöllistä. Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu.

Go back to top of page