Siirry suoraan sisältöön

Markkinoi ja myy urheilua somessaLaajuus (5 op)

Tunnus: R700BE69

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson jälkeen:

- Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

- Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.

- Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.

- Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.

Sisältö

Teema 1. Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys

Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta

Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Taso 2
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Ymmärrät urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat huomioida urheilumarkkinoinnin erityspiirteet.
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Taso 4
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella ja analysoida tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.

Lisätiedot

Toteutukseen ilmoittauduttava 12 opiskelijaa, jotta opintojakso toteutetaan sovittuna ajankohtana.

Opintojakso on osa Urheilu - ja liikuntaliiketoiminnan kehittäminen -korkeakouludiplomia (30 op). Lisätietoja löydät: https://www.lapinamk.fi/fi/Hakijalle/Urheilu--ja-liikuntaliiketoiminnan-kehittaminen-koulutus

Ilmoittautumisaika

01.03.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 27.10.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liikunnanohjaajakoulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 51

Tutkinto-ohjelma
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Kati Koivunen
Vastuuhenkilö

Kati Koivunen

Opiskelijaryhmät
  • RA75L22S
    Liikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, Syksy 2022

Tavoitteet

Tämän opintojakson jälkeen:

- Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

- Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.

- Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.

- Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.

Sisältö

Teema 1. Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys

Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta

Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan sovittuna ajankohtana, mikäli osallistujia on vähinään 12 opiskelijaa.

Opintojakso on osa Urheilu - ja liikuntaliiketoiminnan kehittäminen -korkeakouludiplomia (30 op). Lisätietoja löydät: https://www.lapinamk.fi/fi/Hakijalle/Urheilu--ja-liikuntaliiketoiminnan-kehittaminen-koulutus

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#3755

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Taso 2
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Ymmärrät urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat huomioida urheilumarkkinoinnin erityspiirteet.
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Taso 4
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella ja analysoida tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.

Lisätiedot

Toteutukseen ilmoittauduttava 12 opiskelijaa, jotta opintojakso toteutetaan sovittuna ajankohtana.

Opintojakso on osa Urheilu - ja liikuntaliiketoiminnan kehittäminen -korkeakouludiplomia (30 op). Lisätietoja löydät: https://www.lapinamk.fi/fi/Hakijalle/Urheilu--ja-liikuntaliiketoiminnan-kehittaminen-koulutus