Siirry suoraan sisältöön

Musiikin mobiilit oppimisympäristöt (1op)

Opintojakson tunnus: LAER1032V24

Opintojakson perustiedot


Laajuus
1 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa ja ymmärtää musiikkiteknologian, mobiililaitteiden sekä internetin ja tietoverkkojen mahdollisuuksia musiikinopetuksen monipuolistamisessa, musiikin opetustilojen suunnittelussa sekä musiikin etäopetuksen järjestämisessä
- osaa suunnitella musiikkiteknologiaa, mobiililaitteita sekä internetiä ja tietoverkkoja hyödyntävän musiikin oppimisympäristön

Sisältö

- Musiikkiteknologiaa
- Mobiililaitteita ja niiden sovelluksia
- Internet ja tietoverkot musiikinopetuksen näkökulmasta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

0 Hylätty

1 Välttävä
Opiskelijan osallistuminen oppitunneilla on vähäistä. Opinnäytteet ovat huolimattomasti laadittuja ja niissä on merkittäviä puutteita tai runsaasti virheitä. Opinnäytteissä ainoastaan toistetaan joitakin muistamiseen tai ulkoa opetteluun pohjautuvia seikkoja.

2 Tyydyttävä
Opiskelija osallistuu oppitunneilla jonkin verran. Opinnäytteet ovat kohtalaisen huolella laadittuja, mutta pintapuolisia ja ne voivat sisältää puutteita tai jonkin verran virheitä. Opinnäytetyöt sisältävät omia näkemyksiä, mutta niiden perustelu on hataraa tai niitä ei ole perusteltu ollenkaan. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavia asioita jonkin verran ja hänelle näyttää muodostuneen alustava ymmärrys opiskeltavasta aihealueesta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Hyvä
Opiskelija osoittaa olevansa motivoitunut aihealueen opiskelemiseen ja osallistuu oppitunneilla aktiivisesti. Opinnäytteet ovat havainnollisia ja selkeitä. Opinnäytteissä on huolellisesti perusteltuja omia näkemyksiä. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavat asiat hyvin ja olevansa kiinnostunut kehittämään osaamistaan

4 Kiitettävä
Opiskelija osoittaa jatkuvasti olevansa motivoitunut aihealueen opiskelemiseen ja osallistuu säännöllisesti toimintaan, yksilönä ja yhteisössä. Opinnäytteet ovat havainnollisia ja selkeitä. Opinnäytteet sisältävät huolellisesti perusteltuja omia näkökulmia sekä kriittistä pohdintaa. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavat asiat hyvin ja olevansa kiinnostunut kehittämään osaamistaan. Opiskelija osoittaa osaavansa soveltaa oppimaansa uusiin yhteyksiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Erinomainen
Opiskelija on erittäin motivoitunut aihealueen opiskelemiseen ja osallistuu oppitunneilla erittäin aktiivisesti ja yhteisöllisesti rakentavasti kaikkeen toimintaan. Opinnäytteet ovat havainnollisia ja selkeitä sekä sisällöllisesti laaja-alaisia. Opinnäytteet sisältävät huolellisesti perusteltuja omia näkökulmia, kriittistä ja luovaa pohdintaa, sekä kykyä ymmärtää laajoja asiakokonaisuuksia. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavat asiat hyvin ja olevansa kiinnostunut kehittämään osaamistaan. Opiskelija osoittaa osaavansa soveltaa oppimaansa uusiin yhteyksiin. Opiskelija osoittaa tutkivan opettajan analyyttista ja arvioivaa, mutta myös uutta luovaa otetta.

Oppimateriaalit

Tuisku, V. & Ruokonen, I. (2017). Toward a Blended Learning Model of Teaching Guitar as Part of Primary Teacher Training Curriculum. The European Journal of Social & Behavioural Sciences. 20, 3, s. 2520-2537.

http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ejsbs222.pdf



Ruokonen, A-M. I., Enbuska, J., Hietanen, L., Tuisku, V., Rimppi, A. & Ruismäki, H. S. J. (2017). Finnish student teachers’ self-assessments of music study in a blended learning environment. Musiikkikasvatus. 20(2), 30-39.



Enbuska, J., Rimppi, A., Hietanen, L., Tuisku, V., Ruokonen, I. & Ruismäki, H. (2018), Elearning environments, opportunities and challenges in teaching and learning to play the piano in student teacher education. The European Journal of Social and Behavioural Sciences, XXI (3), 226, pp. 2562-2569.



Enbuska, J., Hietanen, L. & Tuisku, V. (2016). Dialogue Possibilities in Guided Autonomous Music Studies in Class-Teacher Education in Finland. Procedia – Social and Behavioral Sciences 217, 276–281.



978-952-13-5191 Musiikin opetustilojen suunnitteluopas. Unkari, J, (toim), Opetushallitus, 2012.


Lisätiedot

Korvaavuudet
Ei korvaavuuksia

Toteutustavat

- Ryhmäopetus 10h.
- Ohjattu itsenäinen yksilöllinen ja yhteisöllinen työskentely 17h.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen opetukseen.
Harjoitusten ja tehtävien tekeminen hyväksytysti.

Siirry alkuun