Tieto puuttuu: R802H14S
Code: R802H14S
- Degree title
- Bachelor of Hospitality Management
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Autumn 2014
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
SUORITETTAVA TUTKINTO Restonomi (AMK)
Kansainväliseksi osaajaksi matkailu- ja ravitsemisalalle!
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksesta valmistut tulevaisuuden kansainväliseksi osaajaksi matkailu- ja ravitsemisalan esimies-, johtamis- ja asiantuntijatehtäviin. Matkailu- ja ravitsemisala on nopeasti kasvava ja kehittyvä elinkeino ja merkittävä työllistäjä. Restonomin opinnot tuottavat osaamista muuttuvan työelämän tarpeisiin ja kasvaviin haasteisiin. Saat laajan ja monipuolisen matkailu- ja ravitsemisalan ammattiosaamisen palvelu-, asiantuntija- sekä kehittämistehtäviin kansainvälisessä ja arktisessa toimintaympäristössä. Restonomi työskentelee mm. seuraavilla ammattinimikkeillä:markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö tai -assistentti, vastaanottopäällikkö, hotellipäällikkö, ravintolapäällikkö, palvelupäällikkö, kokous/kongressipäällikkö, tapahtumakoordinaattori, toiminnanjohtaja, projektipäällikkö/koordinaattori ja yrittäjä.
Opiskelu on käytännönläheistä ja perustuu työelämässä tarvittavan osaamisen kasvattamiseen. Se, miten Sinä opit on yhtä tärkeää kuin mitä Sinä opit. Tarjoamme haasteellisen ja kehittävän oppimisympäristön, jossa opit asettamaan itsellesi tavoitteita ja päämääriä, ajattelemaan itsenäisesti ja työskentelemään ryhmän jäsenenä. Yhteistoiminta, vuorovaikutus ja työelämäläheisten ongelmien ratkomien yhdistävät toimijoita opiskelijoista henkilökuntaan. Opinnoissa hyödynnetään virtuaalisia oppimisympäristöjä. Vieraanvaraisuus ja vastuullisuus ovat koulutuksen peruspilareita.
Opetussuunnitelma rakentuu ammatillisen kasvun systemaattiseen kehittymiseen. Kaikille yhteisissä restonomin ammattiopinnoissa keskitytään matkailu- ja ravitsemisalan keskeisiin sisältöihin: alan liiketoimintaosaamiseen, esimiesosaamiseen, käytännön harjoitteluun sekä kielitaitoon. Ennakointi- ja turvallisuusosaaminen ovat vahvoja juonteita opinnoissa. Voit painottaa opintojasi oman kiinnostuksen mukaan tapahtumajohtamiseen tai palvelukonseptien ja laadun hallintaan. Molemmissa painopisteissä saat valmiuksia toimia työelämän erilaisissa tehtävissä. Kansainvälisiin tehtäviin Sinua valmentaa mahdollisuus opiskella tai suorittaa harjoittelu ulkomailla. Sinulla on mahdollisuus suorittaa toisen tai toisen ja kolmannen lukuvuoden opinnot englanninkielisen Degree Programme in Tourism -koulutuksen mukana ryhmäkoon niin salliessa ja opiskelijan kielitaito huomioiden.
Painopisteet Lapin ammattikorkeakoulun matkailupalvelujen osaamisalan opetussuunnitelmassa:
Vieraanvaraisuus– tapa viedä pohjoisuus kansainvälisille markkinoille
- Asiakkaan kohtaaminen ja palvelukulttuuri
- Paikallisuuden kunnioittaminen
- Turvallisuuskulttuurin vahvistaminen
Vastuullisuus– tapa ennakoida toimintaympäristön muutoksia eettisesti ja yhteisöllisesti
- Taloudellinen näkökulma
- Ekologinen näkökulma
- Kulttuurinen näkökulma
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA TAVOITTEET1.Lapin ammattikorkeakoulun oppimisnäkemys
Ammattikorkeakoulujen koulutustehtävän lähtökohdaksi laissa on määritelty työelämä ja sen kehittäminen sekä toisaalta tutkimus ja taiteelliset lähtökohdat (L351/2003). Koulutuksen, tutkimuksen ja innovaatiotoiminnan yhdistäminen sekä toiminnan työelämäläheisyys ja -lähtöisyys katsotaan Lapin ammattikorkeakoulussa edellytykseksi ammattiosaamisen kehittymiselle.
Lapin ammattikorkeakoulun oppimisnäkemys rakentuu osaamis- ja ongelmaperustaisen oppimisen periaatteille. Ongelmaperustaisen oppimisen lähtökohtana ovat työelämässä kohdattavat ongelmat ja toiminnan keskiössä on oppiminen. Opiskelija on aktiivinen, vastuullinen oman oppimisensa subjekti. Opettaja puolestaan on oppimisen asiantuntija, oppimisen ohjaaja ja mahdollistaja. Oppiminen on yhteisöllistä, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän sosiaalista vuorovaikutusta ja osallistumista yhteiseen tiedon rakentamiseen. Oppiminen on ammatillisten ongelmien tutkimista ja haasteellista työn tekemistä. Työelämä on kiinteä osa oppimisympäristöjä ja oppimisprosessia. Osaamisen arviointi on keskeinen osa oppimisprosessia.
2. Oppimisympäristöt
Oppiminen ja ammatillinen kasvu toteutuu monipuolisissa ja vaihtelevissa ympäristöissä, joita ovat mm. laboratoriot, virtuaaliympäristöt, kansainvälisten kumppaneiden tarjoamat ympäristöt, työelämä sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet. Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin eli MTI- kampuksen tilat (Unelmatehdas työskentelytila, kirjasto, atk-luokat sekä tutoriaali- ja ryhmätyötilat) tarjoavat kansainvälisen tason oppimisympäristön. Restonomiopiskelijoiden keskeiset oppimisympäristöt muodostuvat koulun tarjoamien mahdollisuuksien lisäksi matkailu- ja ravitsemisalan työ- ja toimintaympäristöistä. Harjoittelu toteutuu pääsääntöisesti matkailu- ja ravitsemisalan yrityksissä Lapissa tai ulkomailla. Muina oppimisympäristöinä toimivat kansalliset ja kansainväliset, erityisesti pohjoisen alueen tutkimus- ja kehittämishankkeet, MTI:n monipuolinen valinnaisten opintojen tarjonta samoin kuin opiskelu/harjoittelu kansainvälisessä vaihdossa. Opintoihin liittyvät opinnäytetyöt ovat osa aluekehitystyötä, ja ne toteutetaan työelämälähtöisesti. Opiskelijat voivat tehdä opinnäytetöitään myös ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämishankkeissa, joissa he voivat hyödyntää Lapin ammattikorkeakoulujen ja yliopiston tarjoamaa monialaista osaamista. Opiskelijoilla on mahdollisuus valita opintoja eri koulutusohjelmien opetustarjonnasta, mikä luonnollisella tavalla mahdollistaa monialaisen yhteistyön.
3. Opintojen kuormittavuus
Opintojen kuormittavuuden määrittelyssä on lähtökohtana yleiseurooppalaisen ECTS- opintosuoritusten siirto- ja mitoitusjärjestelmän (ECTS-järjestelmän) perusteet. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä. Se vastaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana. Opinnot suunnitellaan etenemään lukuvuosittain tasaisesti 40 viikon aikana. Yhden opintopisteen työmäärä on keskimäärin 27 tuntia.
4. Osaaminen opetussuunnitelmassa
Lapin ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmien peruselementteinä toimivat työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet, kompetenssit ja niihin liittyvät osaamistavoitteet arviointikriteereineen. Kompetenssi kuvaa pätevyyttä, suorituspotentiaalia ja kykyä suoriutua ammattiin kuuluvista työtehtävistä.
Oppilaitoksen opetussuunnitelmien kompetenssit jakautuvat kaikille koulutuksille yhteisiin yleisiin työelämäkompetensseihin sekä koulutusohjelmakohtaisiin kompetensseihin, joissa on otettu huomioon Lapin ammattikorkeakoulun ja MTI:n profiloituminen ja strategiset painopistealueet. Yleiset kompetenssit ovat eri koulutuksille yhteisiä yleisiä työelämän osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yleiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Yleisten kompetenssien kehittyminen tapahtuu pääsääntöisesti eri opintojaksojen toteutusten kautta. Yleisten työelämävalmiuksien kehittymisessä erityisesti ongelmaperustaisella oppimisella ja oppimisympäristöihin liittyvillä valinnoilla on keskeinen merkitys.
Koulutuskohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen kehittymisen perustan. Osaamiskokonaisuuksien valinta tapahtuu ensisijaisesti koulutuksensisällöllisen ydinosaamisen ehdoilla.
Opetussuunnitelmassa opiskelijoiden oppimisprosessi ja ammatillinen kasvu on tehty näkyväksi ja kuvattu vuositeemoittain etenevänä jatkumona.
Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Aiemmin tai opintojen aikana muualla hankittu osaaminen on mahdollista hyväksilukea osaksi tutkintoa. Osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta käytetään AHOT-menetelmää (aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen).
Laadunhallinta
Ammattikorkeakoulu vastaa koulutuksen ja muun toiminnan laadusta ja jatkuvasta kehittämisestä sekä osallistuu määräajoin ulkopuoliseen laadunarviointiin.
OPINTOJEN RAKENNE JA TOTEUTUSTAPAOpetussuunnitelmat rakentuvat opintojaksoista ja teemoista. Restonomin koulutusohjelmassa oppiminen etenee teemakokonaisuuksista rakentuvina opintojaksoina, jotka on jaettu teemoihin. Opintojaksojen ja teemojen sisällöt perustuvat matkailu- ja ravitsemisalan ammatilliseen osaamiseen. Vuositeemat kokoavat opintoja ammatillisen kasvun etenemisen näkökulmasta ja kuvaavat opiskelijan kasvua aloittelijasta kohden korkeatasoista noviisiosaamista – työelämän asiantuntijaa ja kehittäjää.
Restonomikoulutuksen (AMK) rakenne:
- Perusopinnot 10 op
- Ammattiopinnot 140 op
- Vapaasti valittavat opinnot 15 op
- Ammattitaitoa edistävä harjoittelu 30 op
- Opinnäytetyö 15 op, opinnäytetyöhön liittyviä opintoja sisältyy myös Matkailu- ja ravitsemisalan soveltava tutkiminen –nimiseen opintojaksoon.
Perusopintojen tavoitteena on antaa opiskelijalle laaja-alainen yleiskuva matkailu- ja ravitsemisalan työstä ja merkityksestä yhteiskunnassa, työelämässä ja kansainvälisesti, perehdyttää opiskelija alan tehtäväalueen yleisiin teoreettisiin perusteisiin ja viestintään.
Ammattiopintojen tavoitteena on perehdyttää opiskelija matkailu- ja ravitsemisalan ammatillisiin kokonaisuuksiin ja sovelluksiin sekä tieteellisiin perusteisiin siten, että opiskelija valmistuttuaan kykenee itsenäisesti työskentelemään matkailu- ja ravitsemisalan asiantuntijatehtävissä ja yrittäjänä sekä osallistumaan työyhteisön kehittämiseen. Tavoitteena on antaa hänelle ammattikorkeakoululain 9.5.2003/351 8 §:ssä vaadittava kielitaito. Kieli ja viestintäopintoja toteutetaan integroiden niitä muihin opintoihin ja ne kuvataan opintojaksojen osaamistavoitteissa.
Opiskelija valitsee vaihtoehtoisia ammattiopintoja ensimmäisenä lukuvuonna 5 op, toisena 15 opija kolmantena lukuvuonna 10 op. Vaihtoehtoinen opintojakso toteutetaan, kun jaksolle on ilmoittautunut 15 opiskelijaa.
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa toisen tai toisen ja kolmannen lukuvuoden opinnot englanninkielisen Degree Programme in Tourism -koulutuksen mukana ryhmäkoon niin salliessa ja opiskelijan kielitaito huomioiden.
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä sekä näyttöön perustuvan tieteellisen tiedon tuottamisessa.
Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää opiskelijan ammatillista osaamista. Niiden kautta opiskelija voi myös täydentää ja tukea ammattikorkeakoulututkintoa sekä laajentaa sen sisältöä oman kiinnostuksensa ja yksilöllisen mieltymyksensä mukaan. Yleisten vapaasti valittavien ja kampuskohtaisten opintojen lisäksi vapaasti valittaviin opintoihin voidaan sisällyttää muiden koulutusohjelmien ja muiden ammattikorkeakorkeakoulujen sekä yliopistojen opintosuorituksia sekä työelämälähtöisiä projekti- ym. opintoja.
SUUNTAUTUMISVAIHTOEHDOT / VALINNAISET OPINNOTOpiskelija valitsee oman koulutusohjelmansa tavoitteiden kannalta oppimista edistäviä vaihtoehtoisia opintoja. Vaihtoehtoisten opintojen, harjoittelujen ja suuntaavien oppimistehtävien kautta opiskelija rakentaa omaa ammattiaan koulutuksen tavoitteiden suunnassa.
Arktisen alueen johtava matkailu- ja vieraanvaraisuusalojen asiantuntija:
Tapahtumajohtaminen tarkoittaa tapahtuman kokonaisjohtajuutta, henkilöstö- ja talousjohtamisen, myynnin ja markkinoinnin asiantuntijuutta, joka sisältää käytännön projektiosaamisen, kokemusta tapahtumien kehittämisestä ja riskien hallinasta sekä aktiivisen ja avoimen asenteen verkostotyöskentelyyn.
Matkailu- ja ravitsemispalvelujen konseptointi ja laadunhallinta tarkoittaa palveluliiketoiminnan asiantuntijuutta, joka sisältää ymmärryksen ja käytännön kokemuksen standardoidusta ja innovatiivisesta toimintajärjestelmästä ja myynti- ja markkinointitoiminnasta sekä laadun merkityksestä ja palvelukonseptoinnista.
DPT Experience DesignExperience Design can be seen as a holistic approach of planning and designing tourism products, services and events with the focus on the quality of culturally relevant customerexperiences which create emotional responses and leave a lasting impression and satisfaction for the user.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | Autumn 2014 | Spring 2015 | Autumn 2015 | Spring 2016 | Autumn 2016 | Spring 2017 | Autumn 2017 | 1. / 2014 | 2. / 2015 | 3. / 2015 | 1. / 2015 | 2. / 2016 | 3. / 2016 | 1. / 2016 | 2. / 2017 | 3. / 2017 | 1. / 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AMK_PERTR |
BASIC STUDIES
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M11OK |
Introduction to Hospitality Management Studies
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M11AOJ | Study Skills | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
R801M11BOJ | Professional Competence Skills in Tourism and Hospitality | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||
AMMTR |
PROFESSIONAL STUDIES
(Choose all ) |
125 | |||||||||||||||||||||
R801M12OK |
Basic Knowledge and Skills in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M12AOJ | What Does a Bachelor of Hospitality Management Do ? | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M12BOJ | Basic Knowledge and Skills in Tourism and Hospitality | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M13OK |
Hospitality and Safety Competence
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M13AOJ | Customer-Oriented Service and Hospitality | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M13BOJ | Safety in Tourism and Hospitality | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M14OJ | English in Hospitality Industry | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M15OJ | Svenska för Gästfrihetsindustrin | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M38OK |
Responsible Service Operations in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M38AOJ | Competence in Service Operations | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M38BOJ | Marketing and Sales in Tourism and Hospitality | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M39OK |
Day-to-Day Management in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R801M39AOJ | Financial Operating Environments | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M39BOJ | Responsible Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M39COJ | Purchases and Procurement in Tourism and Hospitality | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M39DOJ | Tourism Legislation | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M22OK |
Product Development Competence
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M22AOJ | Designing Products and Experiences | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M22BOJ | Product Pricing and Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M26OK |
Responsible and Foresighted Leadership in Service Operations
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R801M26AOJ | Planning and Developing Human Resources | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M26BOJ | Managing Service and Production Processes | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M26COJ | Foresighted Business Development and Strategic Leadership | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M28OK |
Applied Research in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M28AOJ | Project Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M28BOJ | Methodological Competence in Thesis Writing | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M34OK |
Developing Tourism and Hospitality Services
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M34AOJ | Seminars and Symposia | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M34BOJ | Development Project | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VAIOK |
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES
(Choose ects: 20) |
20 | |||||||||||||||||||||
R801M17OK |
Changing Operating Environments in Tourism and Accommodation Processes
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M17AOJ | The World and Us | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M17BOJ | Tourism and Accommodation Services in the Northern Context | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M18OK |
Changing Operating Environments in Catering Service Processes
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M18AOJ | Restaurant and Catering Processes in the Northern Context | 5 | |||||||||||||||||||||
R801M18BOJ | The World and Us | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M31OK |
Event Management 1
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R801M31AOJ | From Event Typology to the Completed Event | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M31BOJ | Organizing and Coordinating Events | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M31COJ | Multi-Dimensional Event Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M32OK |
Conceptualisation and Quality Management in Tourism and Hospitality 1
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R801M32AOJ | Conceptualised Operating Models | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M32BOJ | Conceptualisation and the Operating Environment | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M32COJ | Food and Beverage Concepts | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M36OK |
Event Management 2
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M36AOJ | Strategic Event Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M36BOJ | Live Event Simulation | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M37OK |
Conceptualisation and Quality Management in Tourism and Hospitality 2
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R801M37AOJ | Profitability Tracking and Related Tools | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M37BOJ | Conceptualisation and Management of Service Processes | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VAP_VALTR |
FREE-CHOICE ELECTIVES
(Choose ects: 5) |
5 | |||||||||||||||||||||
R801M145OJ | Nature as Business and Channel to Wellbeing | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801M132OJ | Food and Drinking Cultures | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
801M15NOJ | Destination Safety | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
801M15MOJ | Event Management Project | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MMANAGIOJ | Managing e Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MKTENOJ | Activating your English Skills | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MOVHOJ | Managing Personal Resources | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MBOJ | Personal Branding on Social Media | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
HARJOITTTR |
PRACTICAL TRAINING
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||
R801M24OJ | Basic Professional Practical Training | 15 | 15 | 5 | 10 | 5 | 10 | ||||||||||||||||
R801M25OJ | Advanced Professional Practical Training | 15 | 15 | 5 | 10 | 5 | 10 | ||||||||||||||||
OPINNATR |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R801M35OJ | Bachelor´s Thesis | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
Total | 210 | 78 | 115 | 70 | 15 | 35 | 43 | 40 | 75 | 50 | 20 | 15 | 35 | 43 | 0 | 40 | 75 | 0 | 50 | 20 | 0 | 15 |
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
AMK_PERTR |
BASIC STUDIES
(Choose all ) |
10 |
R801M11OK |
Introduction to Hospitality Management Studies
(Choose all ) |
10 |
R801M11AOJ | Study Skills | 4 |
R801M11BOJ | Professional Competence Skills in Tourism and Hospitality | 6 |
AMMTR |
PROFESSIONAL STUDIES
(Choose all ) |
125 |
R801M12OK |
Basic Knowledge and Skills in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 |
R801M12AOJ | What Does a Bachelor of Hospitality Management Do ? | 5 |
R801M12BOJ | Basic Knowledge and Skills in Tourism and Hospitality | 5 |
R801M13OK |
Hospitality and Safety Competence
(Choose all ) |
10 |
R801M13AOJ | Customer-Oriented Service and Hospitality | 5 |
R801M13BOJ | Safety in Tourism and Hospitality | 5 |
R801M14OJ | English in Hospitality Industry | 5 |
R801M15OJ | Svenska för Gästfrihetsindustrin | 5 |
R801M38OK |
Responsible Service Operations in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 |
R801M38AOJ | Competence in Service Operations | 5 |
R801M38BOJ | Marketing and Sales in Tourism and Hospitality | 5 |
R801M39OK |
Day-to-Day Management in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
20 |
R801M39AOJ | Financial Operating Environments | 5 |
R801M39BOJ | Responsible Management | 5 |
R801M39COJ | Purchases and Procurement in Tourism and Hospitality | 5 |
R801M39DOJ | Tourism Legislation | 5 |
R801M22OK |
Product Development Competence
(Choose all ) |
10 |
R801M22AOJ | Designing Products and Experiences | 5 |
R801M22BOJ | Product Pricing and Marketing | 5 |
R801M26OK |
Responsible and Foresighted Leadership in Service Operations
(Choose all ) |
15 |
R801M26AOJ | Planning and Developing Human Resources | 5 |
R801M26BOJ | Managing Service and Production Processes | 5 |
R801M26COJ | Foresighted Business Development and Strategic Leadership | 5 |
R801M28OK |
Applied Research in Tourism and Hospitality
(Choose all ) |
10 |
R801M28AOJ | Project Management | 5 |
R801M28BOJ | Methodological Competence in Thesis Writing | 5 |
R801M34OK |
Developing Tourism and Hospitality Services
(Choose all ) |
10 |
R801M34AOJ | Seminars and Symposia | 5 |
R801M34BOJ | Development Project | 5 |
VAIOK |
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES
(Choose ects: 20 ) |
20 |
R801M17OK |
Changing Operating Environments in Tourism and Accommodation Processes
(Choose all ) |
10 |
R801M17AOJ | The World and Us | 5 |
R801M17BOJ | Tourism and Accommodation Services in the Northern Context | 5 |
R801M18OK |
Changing Operating Environments in Catering Service Processes
(Choose all ) |
10 |
R801M18AOJ | Restaurant and Catering Processes in the Northern Context | 5 |
R801M18BOJ | The World and Us | 5 |
R801M31OK |
Event Management 1
(Choose all ) |
15 |
R801M31AOJ | From Event Typology to the Completed Event | 5 |
R801M31BOJ | Organizing and Coordinating Events | 5 |
R801M31COJ | Multi-Dimensional Event Marketing | 5 |
R801M32OK |
Conceptualisation and Quality Management in Tourism and Hospitality 1
(Choose all ) |
15 |
R801M32AOJ | Conceptualised Operating Models | 5 |
R801M32BOJ | Conceptualisation and the Operating Environment | 5 |
R801M32COJ | Food and Beverage Concepts | 5 |
R801M36OK |
Event Management 2
(Choose all ) |
10 |
R801M36AOJ | Strategic Event Management | 5 |
R801M36BOJ | Live Event Simulation | 5 |
R801M37OK |
Conceptualisation and Quality Management in Tourism and Hospitality 2
(Choose all ) |
10 |
R801M37AOJ | Profitability Tracking and Related Tools | 5 |
R801M37BOJ | Conceptualisation and Management of Service Processes | 5 |
VAP_VALTR |
FREE-CHOICE ELECTIVES
(Choose ects: 5 ) |
5 |
R801M145OJ | Nature as Business and Channel to Wellbeing | 5 |
R801M132OJ | Food and Drinking Cultures | 5 |
801M15NOJ | Destination Safety | 5 |
801M15MOJ | Event Management Project | 5 |
R801MMANAGIOJ | Managing e Tourism | 5 |
R801MKTENOJ | Activating your English Skills | 3 |
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 |
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 |
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 |
R801MOVHOJ | Managing Personal Resources | 5 |
R801MBOJ | Personal Branding on Social Media | 5 |
HARJOITTTR |
PRACTICAL TRAINING
(Choose all ) |
30 |
R801M24OJ | Basic Professional Practical Training | 15 |
R801M25OJ | Advanced Professional Practical Training | 15 |
OPINNATR |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
15 |
R801M35OJ | Bachelor´s Thesis | 15 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.