Skip to main content

Bachelor of Health Care, Public Health Nurse (full time day studies), Rovaniemi, Autumn 2014: R702T14S

Code: R702T14S

Degree title
Bachelor of Health Care
Credits
240 ects
Duration
4 years (240 cr)
Start semester
Autumn 2014
Teaching language
Finnish

Descriptions

SUORITETTAVA TUTKINTOTerveydenhoitaja (240 op) Hoitotyön koulutusohjelmassa opiskellaan sairaanhoitajaksi (AMK) tai terveydenhoitajaksi (AMK). Terveydenhoitaja (AMK) -tutkinto sisältää sairaanhoitajakoulutuksen (Opetusministeriö 2006:24). Terveydenhoitaja rekisteröidään laillistettuna terveydenhuollon ammattihenkilönä sekä sairaanhoitajaksi että terveydenhoitajaksi. Ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja voi toimia kotimaassa tai ulkomailla terveysalan tehtävissä. Koulutuksessa saadaan valmiuksia myös alan liiketoimintaosaamiseen ja yrittäjyyteen. Koulutus täyttää terveydenhuollon ammattihenkilöistä annetun lain ja asetuksen sekä Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2005/36/EY ammattipätevyyden tunnustamiselle asettamat vaatimukset.  
Terveydenhoitajatutkinnon laajuus on 240 opintopistettä. Tutkinto sisältää 180 op sairaanhoitajatutkinnon perus- ja ammattiopintoja sekä 60 op terveydenhoitajakoulutuksen ammattiopintoja. Ammattitaitoa edistävä harjoittelu toteutuu 100 opintopisteen laajuisena. Opinnäytetyö toteutetaan työelämän toimeksiantona ja se lasketaan kuuluvaksi ammattitaitoa edistävään harjoitteluun (15 opintopistettä). Kaikki hoitotyön  koulutusohjelman opiskelijat suorittavat koulutuksensa aikana vähintään yhden harjoittelujakson Rovaniemen ulkopuolella Lapin muissa kunnissa. Kansainvälistymistavoitteiden saavuttamiseksi kotikansainvälistäminen on osa opintoja ja lisäksi suositellaan kolmen kuukauden opintoja ulkomailla.
Terveydenhoitaja voi toimia sairaanhoitajana hoitotyön tehtävissä sekä terveydenhoitajana terveyskeskuksissa, neuvoloissa, kouluissa, kodeissa, työpaikoilla sekä potilas- ja kansalaisjärjestöissä. Terveydenhoitotyö on yksilöiden, perheiden, työ- ja muiden yhteisöjen, väestön ja ympäristön terveyttä edistävää ja ylläpitävää sekä sairauksia ehkäisevää hoitotyötä, jossa pyritään vahvistamaan asiakkaiden voimavaroja ja omahoitotaitoja. Terveydenhoitaja toimii lähimmäisyyden, eettisyyden ja oikeudenmukaisuuden periaatteiden mukaisesti hoitotyön ja erityisesti terveyden edistämisen ja kansanterveystyön asiantuntijana ihmisen elämänkulun eri vaiheissa. Työ on itsenäistä  ja usein toimimista asiantuntijana moniammatillisssa työryhmissä. Työssä keskeistä on väestön osallistaminen ja aktivoiminen oman terveytensä ylläpitämiseen ja edistämiseen, terveyden tasa-arvon lisääminen ja yhteiskunnallisen eriarvoisuuden vähentäminen.
 
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA TAVOITTEET Rovaniemen ammattikorkeakoulun oppimisnäkemys Ammattikorkeakoulujen koulutustehtävän lähtökohdaksi laissa on määritelty työelämää palvelevan osaamisen kehittäminen sekä työelämää ja aluekehitystä tukeva soveltava tutkimus- ja kehitystyö ja taiteellinen toiminta (L564/2009). Koulutuksen, tutkimuksen ja innovaatiotoiminnan yhdistäminen sekä toiminnan työelämälähtöisyys katsotaan Rovaniemen ammattikorkeakoulussa (RAMK) edellytykseksi ammattiosaamisen kehittymiselle.
RAMKin oppimisnäkemys rakentuu osaamis- ja ongelmaperustaisen oppimisen periaatteille. Oppimisen lähtökohtana ovat työelämässä kohdattavat ongelmat ja toiminnan keskiössä on ammatillinen kasvu.  Opiskelija on aktiivinen, vastuullinen oman oppimisensa subjekti. Opettaja puolestaan on oppimisen asiantuntija, oppimisen ohjaaja ja mahdollistaja. Oppiminen on yhteisöllistä, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän sosiaalista vuorovaikutusta ja osallistumista yhteiseen tiedon rakentamiseen. Työelämä on kiinteä osa oppimisympäristöjä ja oppimisprosessia. Osaamisen arviointi on keskeinen osa oppimisprosessia.
Oppimisympäristöt Opiskelu on toiminnallista ja käytännönläheistä työelämälähtöisissä oppimisympäristöissä. Ammatillinen kasvu toteutuu monipuolisissa ja vaihtelevissa oppimisympäristöissä, joita ovat mm. laboratoriot, virtuaaliympäristöt, kansainvälisten kumppaneiden tarjoamat ympäristöt, työelämä sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet. Hyvinvointialojen kampuksen laboratoriot (ENVI, Biomekaniikan laboratorio ja Rakka kuntotestausasema) tarjoavat kansainvälisen tason oppimisympäristön. Opetuksessa ja ohjauksessa hyödynnetään etä- ja verkko-opintoja. Terveysalan opiskelijoiden keskeiset oppimisympäristöt ovat perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon yksiköt sekä yksityisen ja kolmannen sektorin tarjoamat työelämäympäristöt. Ammattitaitoa edistävä harjoittelu toteutuu Lapin eri kunnissa.  Muina oppimisympäristöinä toimivat kansalliset ja kansainväliset, erityisesti pohjoisen alueen tutkimus- ja kehittämishankkeet, teoriaopinnot ja harjoittelu kansainvälisessä vaihdossa. Opintoihin liittyvät opinnäytetyöt tehdään osana työelämän kehittämistä. Opiskelijat tekevät opinnäytetöitään ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämishankkeissa, joissa he hyödyntävät Lapin ammattikorkeakoulujen ja yliopiston tarjoamaa monialaista osaamista. Opiskelijoilla on mahdollisuus valita opintoja eri koulutusohjelmien opetustarjonnasta, joka mahdollistaa luonnollisella tavalla monialaisen yhteistyön.
Opintojen kuormittavuus Opintojen kuormittavuuden määrittelyssä on lähtökohtana yleiseurooppalaisen ECTS- opintosuoritusten siirto- ja mitoitusjärjestelmän (ECTS-järjestelmän) perusteet. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä. Se vastaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana. Yhden opintopisteen työmäärä on noin 27 tuntia. Opintopistettä vastaava työmäärä arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin. Opinnot suunnitellaan etenemään lukuvuosittain tasaisesti 40 viikon aikana.
Osaaminen opetussuunnitelmassa Rovaniemen ammattikorkeakoulun (RAMK) opetussuunnitelmien peruselementteinä toimivat työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet eli kompetenssit ja niihin liittyvät osaamistavoitteet arviointikriteereineen. Kompetenssi kuvaa pätevyyttä, suorituspotentiaalia ja kykyä suoriutua ammattiin kuuluvista työtehtävistä.
RAMKin opetussuunnitelmien kompetenssit jakautuvat kaikille koulutusohjelmille yhteisiin yleisiin työelämäkompetensseihin sekä valtakunnallisesti yhtenäisiin koulutusohjelmakohtaisiin kompetensseihin, joissa on otettu huomioon RAMKin profiloituminen ja strategiset painopistealueet. Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutusohjelmille yleisiä työelämän osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yhteiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Yhteiset kompetenssit kehittyvät pääsääntöisesti opetusmenetelmien ja substanssiosaamisen oppimisen yhteydessä koko koulutuksen ajan. Yleisten työelämävalmiuksien kehittymisessä erityisesti ongelmaperustaisella oppimisella ja oppimisympäristöihin liittyvillä valinnoilla on keskeinen merkitys. Yhteisten kompetenssien arviointi toteutuu koulutusohjelmakohtaisten kompetenssien arvioinnin yhteydessä.
Ammattikorkeakoulututkinnoille yhteiset kompetenssit sekä sairaanhoitaja ja terveydenhoitajakoulutuksen kompetenssit sisältöineen kuvataan kompetenssimatriisissa. Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen kehittymisen perustan. Sairaanhoitajakoulutuksen sisällön laadintaa ovat ohjanneet kansalliset hoitotyön koulutusohjelmille yhteisesti laaditut kompetenssit ja EU-direktiivit (23.1.2013).
Sairaanhoitajakoulutuksen kompetenssit sisältyvät terveydenhoitajakoulutukseen. Niiden lisäksi terveydenhoitajakoulutuksen kompetensseja ovat
- terveyden edistäminen terveydenhoitotyössä,
- yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitotyö,
- ympäristöterveyden edistäminen ja
- yhteiskunnallinen terveydenhoitotyö.
Opetussuunnitelmissa on kuvattu opiskelijoiden suunniteltu ammatillinen kasvua kohti tutkinnon kompetensseina määriteltyjä osaamistavoitteita vuositeemojen avulla. Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutuksen vuositeemat on kuvattu vuositeemakartassa ja kompetenssit kompetenssimatriisissa.
1.Vuositeema: Hoitotyöhön ja terveydenhoitotyöhön perehtyjä. Ensimmäisen opintovuoden aikana opiskelija perehtyy turvalliseen ja eettiseen hoitotyöhön. Opiskelija kohtaa ja ymmärtää asiakkaan ja potilaan oman elämänsä kokonaisuuden asiantuntijana. Hän tuntee sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaympäristöjä ja osaa jäsentää hoitotyötä prosessin mukaisesti. Lukuvuoden päättyessä hänellä on oppimiskokemuksia kliinisestä hoitotyöstä ja valmiuksia rakentaa ammatti-identiteettiään koulutusammattinsa osaamis- ja vastuualueiden näkökulmasta.
2. Vuositeema: Hoitotyöhön ja terveydenhoitotyöhön harjaantuja. Toisen opintovuoden aikana opiskelija harjaantuu turvallisessa ja eettisessä hoitotyössä, terveyden ja toimintakyvyn edistämisessä sekä kliinisessä hoitotyössä. Opiskelija laajentaa osaamistaan hoitotyössä lääketieteen eri aloille. Hän osaa hyödyntää ammatillista yhteistyötä, vuorovaikutusta ja dialogia hoitotyössä. Lukuvuoden päättyessä opiskelijalla on oppimiskokemuksia moniammatillisesta hoitotyöstä ja hän osaa reflektoida osaamistaan kokemusten avulla erilaisissa hoitotyön toimintaympäristöissä.
3. Vuositeema: Hoitotyön ja terveydenhoitotyön soveltaja. Kolmannen opintovuoden aikana opiskelija soveltaa hoitotyön osaamiseen itsenäisesti kriittistä ajattelua ja ongelmanratkaisua. Opiskelija osaa ohjata ja opettaa asiakkaita sekä edistää heidän terveyttä ja toimintakykyään jatehdä päätöksiä hoitotyössä näyttöön perustuen. Lukuvuoden päättyessä hänellä on oppimiskokemuksia tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnasta sekä luotettavasta tiedonhankinnasta. Opiskelija osaa reflektoida ammatillista kehittymistään kriittisesti.
4. Vuositeema: Terveydenhoitotyön kehittäjä (EQF 6). Neljännen opintovuoden aikana opiskelija syventää osaamistaan yksilön, perheen ja yhteisön terveyden edistämisessä elämänkulun eri vaiheissa. Opiskelija laajentaa ja kehittää osaamistaan sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaympäristössä sekä kykenee arvioimaan palvelujen laatua. Opiskelijalla on ammattialansa edellyttämiä johtamis- ja työelämätaitoja sekä valmiuksia kansainvälisyyteen, yrittäjyyteen, muutoksenhallintaan ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Opintojen päättyessä hän on saavuttanut yleiset työelämän ja terveydenhoitajakoulutuksen osaamisalueet. Opiskelija osaa reflektoida ammatillista osaamistaan terveydenhoitajan työn ja urakehityksen näkökulmasta.
 
RAMKin opetussuunnitelmissa toteutuu läpileikkaavina osaamisalueina yrittäjyys-, kansainvälisyys- ja kestävä kehitys. Opiskelijoille annetaan mahdollisuus rakentaa itselleen oma yrittäjäpolku. Sen tehtävänä on tukea yrittäjävalmiuksien kehittymistä ja lisätä yrittäjäksi ryhmistä. Lähtökohtana on kolme erilaista oppimispolkua yrittäjyyteen: perusura, oman alan yrittäjyyttä harkitseva sekä oman yrityksen käynnistäminen ja yrittäjänä toimiminen. Perusura on tarkoitettu kaikille opiskelijoille ja kahdessa muussa oppimispolussa pyritään opetussuunnitelmaa toteuttamaan yksilöllisen yrittäjyyden oppimissuunnitelman avulla. Hoitotyön koulutusohjelman opiskelija voi valita yrittäjyysopintoja esimerkiksi palvelualojen koulutusohjelmista. Tavoitteena on saada koko opiskeluprosessi tukemaan yrittäjämäisen asenteen kehitystä.
Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelman läpäisevänä jatkumona vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa ja kieliopintoina. Koulutusohjelmassa toteutetaan opintojaksoja englannin kielellä. Kliininen osaaminen sisätautipotilaan hoitotyössä tai kliininen osaaminen kirurgisen potilaan hoitotyössä -opintojaksoja toteutetaan englannin kielellä sekä oman koulutusohjelman opiskelijoille että vaihto-opiskelijoille. Englanninkielistä opetusta toteuttavat myös kansainvälisessä asiantuntijavaihdossa olevat opettajat. Lisäksi opiskelijat voivat osallistua kansainväliseen vaihtoon ja heitä kannustetaan osallistumaan myös erilaisiin kotikansainvälistämistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainväliseen tutortoimintaan. Englannin kieliopinnot on opetussuunnitelmassa integroitu kahteen opintojaksoon, joissa kielen oppimista arvioidaan. Ruotsin kieliopinnot toteutetaan yhteen opintojaksoon integroituna kokonaisuutena. Viestintäosaamisen oppiminen sisältyy opintoihin koko koulutuksen ajan ja sitä arvioidaan vuosittain eri opintojaksoissa.
Kestävä kehitys sisällytetään eri opintojaksojen toteutuksiin lukuvuosittain.Kestävään kehitykseen sisältyviä osaamistavoitteita on sisällytetty eri lukuvuosien opintojaksojen osaamistavoitteisiin, kuten Ammatillinen osaamisperusta hoitotyössä -opintojaksoon, Terveyden tukeminen mielenterveys- ja päihdehoitotyössä –opintojaksoon ja Johtaminen ja kehittäminen hoitotyössä –opintojaksoon sekä Johtaminen ja kehittäminen terveydenhoitotyössä -opintojaksoon. Lisäksi jokaiseen ammattitaitoa edistävään harjoitteluun sisältyy kestävään kehitykseen kohdistuva osaamistavoite, jonka pohjalta opiskelija laatii henkilökohtaiset tavoitteet.  Lisäksi opiskelijat toteuttavat kestävän kehityksen periaatteita toimiessaan erilaisissa hoitotyön oppimisympäristöissä.
Opiskelijan kannalta koulutuksen viralliset tavoitteet toimivat oppimista ohjaavina ja motivoivina suunnannäyttäjinä. Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelusuunnitelmalle, jonka laatimiseen opiskelija saa ohjausta ryhmänsä tutoropettajalta. Opiskelija voi valita myös muista korkeakouluista opintoja, jotka hyväksiluetaan opiskelijan henkilökohtaiseen opiskelusuunnitelmaan.
Osaamisen arviointi Ammatillisen kasvun arviointi perustuu opetussuunnitelmassa määriteltyihin osaamistavoitteisiin. Osaamistavoitteet kertovat, minkälaista osaamista opiskelijoilta edellytetään tutkinnon saavuttamiseksi.  Osaamistavoitteista johdetaan arviointikriteerit, joiden avulla osaaminen tunnistetaan. Osaamisen arviointi kertoo, miten hyvin asetetut osaamistavoitteet on saavutettu.
Ammatillisen kasvun arviointia tehdään monesta eri näkökulmasta tarkastelemalla toiminnallisen (operationaalisen), tiedollisen (kognitiivisen), yhteisöllisen (sosiaalisen) ja arvioivan (reflektiivisen) kyvykkyyden kehittymistä kohti EQF6-tasoa. Toiminnallinen kyvykkyys näkyy työtehtävien jäsentyneenä ja sujuvana hallintana. Tiedollinen kyvykkyys osoittaa teoreettisen tiedon hallintaa, asioiden ja prosessien välisten yhteyksien ymmärtämistä ja kokonaisuuksien hahmottamiskykyä. Yhteisöllinen kyvykkyys liittyy vuorovaikutusosaamiseen, taitoon toimia ryhmän jäsenenä ja johtajana. Arvioiva kyvykkyys kertoo omaan toimintaan liittyvästä oppimisen, arvioinnin ja kehittämisen taidosta sekä kyvystä kehittää ja vaikuttaa yhteiseen ja ympäristön toimintaan.
Arviointi toteutetaan  pääsääntöisesti asteikolla 0-5. Ammattitaitoa edistävä harjoittelu arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintosuoritusten arvioinnissa ja arvioinnin oikaisemisessa noudatetaan Rovaniemen ammattikorkeakoulun tutkintosääntöä. Kunkin opintojakson yhteydessä on määritelty arviointiasteikko sekä arviointikriteerit. Opintojaksojen tarkempi arviointisuunnitelma esitellään kunkin opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Koulutusohjelma toteuttaa tutkintosäännössä kuvattua aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen prosessia (AHOT).                     
 
Laadunhallinta
Ammattikorkeakoulu vastaa koulutuksen ja muun toiminnan laadusta ja jatkuvasta kehittämisestä sekä osallistuu määräajoin ulkopuoliseen laadunarviointiin. Rovaniemen ammattikorkeakoulun laatujärjestelmä on Korkeakoulujen arviointineuvoston (KKA) auditoima. RAMKin laatujärjestelmä on kuvattu laatukäsikirjassa. Koulutusohjelman laadunhallinta toteutetaan RAMKin laatukäsikirjassa kuvattujen menettelyiden mukaisesti. Korkeakoulujen arviointineuvosto valitsi hoitotyön koulutusohjelman koulutuksen  laatuyksiköksi vuosina 2008–2009.
 
 
OPINTOJEN RAKENNE JA TOTEUTUSTAPA  
RAMKin opetussuunnitelmat rakentuvat opintojaksoista ja teemoista. Opintojaksojen ja teemojen sisällöt kuvaavat alan keskeisen ammatillisen ydinosaamisen. Vuositeemat kokoavat opintoja ammatillisen kasvun etenemisen näkökulmasta.
Terveydenhoitajakoulutuksen rakenne:
1) perus- ja ammattiopinnot 125 op
2) vapaasti valittavat opinnot 10 op
3) ammattitaitoa edistävä harjoittelu 85 op
4) opinnäytetyö 20 op, sisältää tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmäopinnot
Perusopintojen tavoitteena on antaa opiskelijalle laaja-alainen yleiskuva asianomaisen tehtäväalueen asemasta ja merkityksestä yhteiskunnassa, työelämässä ja kansainvälisesti, perehdyttää opiskelija alan tehtäväalueen yleisiin teoreettisiin perusteisiin ja viestintään sekä antaa hänelle ammattikorkeakoululain 9.5.2003/351 8 §:ssä vaadittava kielitaito. Hoitotyön koulutusohjelmissa ruotsin kieli sisältyy Näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä - opintojaksoon ja englannin kieli Turvallisen hoitotyön - ja Kliininen osaaminen kirurgisen potilaan hoitotyössä - opintojaksoon.
Ammattiopintojen tavoitteena on perehdyttää opiskelija alan ammatillisen tehtäväalueen keskeisiin ongelmakokonaisuuksiin ja sovelluksiin sekä niiden tieteellisiin ja taiteellisiin perusteisiin siten, että opiskelija valmistuttuaan kykenee työskentelemään itsenäisesti terveysalan asiantuntijatehtävissä ja yrittäjänä sekä osallistumaan työyhteisön kehittämiseen.
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan terveydenhoitotyön ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä. Opinnäytetyön toteutuksessa on mahdollisuus monialaiseen ja koulutusohjelmien väliseen yhteistyöhön.
Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää opiskelijan ammatillista osaamista. Niiden kautta opiskelija voi myös täydentää ja tukea ammattikorkeakoulututkintoa sekä laajentaa sen sisältöä oman kiinnostuksensa ja yksilöllisen mieltymyksensä mukaisesti. Yleisten vapaasti valittavien, terveys- ja liikunta-alalla yhteistyössä laadittujen ja koulutusohjelmakohtaisten opintojen lisäksi vapaasti valittaviin opintoihin voidaan sisällyttää muiden koulutusohjelmien ja muiden korkeakoulujen opintosuorituksia.
SUUNTAUTUMISVAIHTOEHDOT / VALINNAISET OPINNOT Hoitotyön koulutusohjelmassa  terveydenhoitajaopiskelija suuntautuu terveydenhoitotyöhön. Terveydenhoitajaopiskelija (240 op)  saa  kaksoistutkinnon, SH (AMK) ja TH (AMK)

Select timing, structure or classification view

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2014-2015 2015-2016 2016-2017 2017-2018 Autumn 2014 Spring 2015 Autumn 2015 Spring 2016 Autumn 2016 Spring 2017 Autumn 2017 Spring 2018 1. / 2014 2. / 2015 3. / 2015 1. / 2015 2. / 2016 3. / 2016 1. / 2016 2. / 2017 3. / 2017 1. / 2017 2. / 2018 3. / 2018
AMK_PERTR
BASIC STUDIES

(Choose all )

10
R702H11OJ Professional Competence in Nursing and Health Care 10 10 10 10
AMMTR
PROFESSIONAL STUDIES

(Choose all )

115
R702H12OJ Safe Nursing and Health Care 15 15 15 15
R702H13OJ Evidence-Based Work in Nursing and Health Care 10 10 10 10
R702H14OJ Health Promotion in Family Health Care 10 10 10 10
R702H15OJ Clinical Competence in Caring for a Medical Patient 10 10 10 10
R702H16OJ Clinical Competence in Caring for a Surgical Patient 10 10 10 10
R702H17OJ Support of Health in Caring for Mental Health Patients and Substance Abusers 10 10 10 10
R702H18OJ Supporting the Functional Capacity of the Elderly 10 10 10 10
R702H19OJ Decision-making in Emergency Room and Reception Room Nursing and Health Care 5 5 5 5
R702T40OJ Health Promotion for the Work Environment and Working-age People 5 5 5 5
R702T42OJ Customer-oriented Health Promotion for Families with Children 10 10 10 10
R702T44OJ Reinforcing the Resources of Schoolchildren and Students 5 5 5 5
R702T46OJ Communal and Environmental Health Promotion 5 5 5 5
R702T48OJ Management and Development in Health Care Work 10 5 5 5
VAP_VALTR
FREE-CHOICE ELECTIVES

(Choose ects: 5)

5
HARJOITTTR
PRACTICAL TRAINING

(Choose all )

85
R702H21OJ Evidence-based Work in Nursing and Health Care 5 5 5 5
R702H22OJ Practical Training in Prenatal Care and Caring for Families with Children 10 10 10 10
R702H23OJ Practical Training in Caring for a Medical Patient 10 10 10 10
R702H24OJ Practical Training in Caring for a Surgical Patient 10 10 10 10
R702H25OJ Practical Training in Caring for Mental Health and Crisis Patients and Substance Busers 10 10 10 10
R702H26OJ Practical Training in Gerontological Care and Home Care 10 10 10 10
R702H27OJ Practical Training in Emergency Room and Reception Room Care 5 5 5 5
R702T41OJ Practical Training in Health Care for Working-age People 5 5 5 5
R702T43OJ Practical Training in Health Care for Pregnant Mothers and Families with Children 10 10 10 10
R702T45OJ Health Care for Schoolchildren and Students 5 5 5 5
R702T47OJ Practical Training in Communal and Environmental Health Care 5 5 5 5
OPINNATR
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
R702H29OJ Research, Development and Innovation 5 5 5 5
R702H30OK
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
R702H30AOJ Bachelor´s Thesis Planning 5 5 5 5
R702H30BOJ Thesis Preparation Phase 5 5 5 5
R702H30COJ Opinnäytetyön viimeistelyvaihe 5 5 5 5
Total 240 60 60 65 40 25 35 30 30 25 40 25 15 25 35 0 30 30 0 25 40 0 25 15 0

Certificate structure

Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..

Professional studies
Safe Nursing and Health Care
Evidence-Based Work in Nursing and Health Care
Health Promotion in Family Health Care
Clinical Competence in Caring for a Medical Patient
Clinical Competence in Caring for a Surgical Patient
Support of Health in Caring for Mental Health Patients and Substance Abusers
Supporting the Functional Capacity of the Elderly
Decision-making in Emergency Room and Reception Room Nursing and Health Care
Health Promotion for the Work Environment and Working-age People
Customer-oriented Health Promotion for Families with Children
Reinforcing the Resources of Schoolchildren and Students
Communal and Environmental Health Promotion
Management and Development in Health Care Work
Research, Development and Innovation
Professional Training
Evidence-based Work in Nursing and Health Care
Practical Training in Prenatal Care and Caring for Families with Children
Practical Training in Caring for a Medical Patient
Practical Training in Caring for a Surgical Patient
Practical Training in Caring for Mental Health and Crisis Patients and Substance Busers
Practical Training in Gerontological Care and Home Care
Practical Training in Emergency Room and Reception Room Care
Practical Training in Health Care for Working-age People
Practical Training in Health Care for Pregnant Mothers and Families with Children
Health Care for Schoolchildren and Students
Practical Training in Communal and Environmental Health Care
Bachelor's Thesis
Bachelor´s Thesis Planning
Thesis Preparation Phase
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe
Basic studies
Professional Competence in Nursing and Health Care
Free-choice electives

No attached course units

Not grouped

Code Name Credits (cr)
AMK_PERTR
BASIC STUDIES

(Choose all )

10
R702H11OJ Professional Competence in Nursing and Health Care 10
AMMTR
PROFESSIONAL STUDIES

(Choose all )

115
R702H12OJ Safe Nursing and Health Care 15
R702H13OJ Evidence-Based Work in Nursing and Health Care 10
R702H14OJ Health Promotion in Family Health Care 10
R702H15OJ Clinical Competence in Caring for a Medical Patient 10
R702H16OJ Clinical Competence in Caring for a Surgical Patient 10
R702H17OJ Support of Health in Caring for Mental Health Patients and Substance Abusers 10
R702H18OJ Supporting the Functional Capacity of the Elderly 10
R702H19OJ Decision-making in Emergency Room and Reception Room Nursing and Health Care 5
R702T40OJ Health Promotion for the Work Environment and Working-age People 5
R702T42OJ Customer-oriented Health Promotion for Families with Children 10
R702T44OJ Reinforcing the Resources of Schoolchildren and Students 5
R702T46OJ Communal and Environmental Health Promotion 5
R702T48OJ Management and Development in Health Care Work 10
VAP_VALTR
FREE-CHOICE ELECTIVES

(Choose ects: 5 )

5
HARJOITTTR
PRACTICAL TRAINING

(Choose all )

85
R702H21OJ Evidence-based Work in Nursing and Health Care 5
R702H22OJ Practical Training in Prenatal Care and Caring for Families with Children 10
R702H23OJ Practical Training in Caring for a Medical Patient 10
R702H24OJ Practical Training in Caring for a Surgical Patient 10
R702H25OJ Practical Training in Caring for Mental Health and Crisis Patients and Substance Busers 10
R702H26OJ Practical Training in Gerontological Care and Home Care 10
R702H27OJ Practical Training in Emergency Room and Reception Room Care 5
R702T41OJ Practical Training in Health Care for Working-age People 5
R702T43OJ Practical Training in Health Care for Pregnant Mothers and Families with Children 10
R702T45OJ Health Care for Schoolchildren and Students 5
R702T47OJ Practical Training in Communal and Environmental Health Care 5
OPINNATR
BACHELOR'S THESIS

(Choose all )

20
R702H29OJ Research, Development and Innovation 5
R702H30OK
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
R702H30AOJ Bachelor´s Thesis Planning 5
R702H30BOJ Thesis Preparation Phase 5
R702H30COJ Opinnäytetyön viimeistelyvaihe 5

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page