Markkinointi ja talous (4op)
Opintojakson tunnus: T301L86OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueet ja ymmärtää markkinoinnin perusperiaatteet. Hän oppii hankkimaan tietoa yrityksen markkinointiympäristöstä ja osaa soveltaa tietoa kuluttaja- ja yritysasiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan tunnuslukujen merkityksen yritystoiminnassa.
Opiskelija osaa soveltaa yrityksen markkinointitoimintoja (kilpailukeinoja) tarkoituksenmukaisella tavalla. Hän käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja liiketoiminnansuunnittelussa. Opiskelija osaa tehdä budjetin ja rahoituslaskelman tiimiyritykselle.
Opiskelija osaa kuvankäsittelyn perusteet ja osaa tehdä kotisivut.
Sisältö
Markkinaympäristö, ostokäyttäytyminen, kohderyhmät, markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointisuunnitelma, kuvankäsittely ja webbisivut
Kannattavan yrityksen tunnusluvut, budjetti, ulkoiset sidosryhmät, käyttöpääoma, rahoituslähteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5):
Opiskelija hallitsee hyvin markkinoinnin eri osa-alueet ja ymmärtää markkinoinnin perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan tunnuslukujen merkityksen yritystoiminnassa. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen markkinointitoimintoja (kilpailukeinoja) tarkoituksenmukaisella tavalla. Opiskelija osaa tehdä toimivan budjetin ja järkevän rahoituslaskelman tiimiyritykselle.
Opiskelija hallitsee kuvankäsittelyn perusteet hyvin ja osaa tehdä toimivat kotisivut.
Hyvä (3 – 4):
Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueet ja ymmärtää markkinoinnin perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan tunnuslukujen merkityksen yritystoiminnassa. Opiskelija osaa soveltaa yrityksen markkinointitoimintoja (kilpailukeinoja) tarkoituksenmukaisella tavalla. Opiskelija osaa tehdä budjetin ja rahoituslaskelman tiimiyritykselle.
Opiskelija osaa kuvankäsittelyn perusteet ja osaa tehdä kotisivut.
Tyydyttävä (1 – 2):
Opiskelija tuntee pääpiirteittäin markkinoinnin eri osa-alueet ja ymmärtää markkinointia perustasolla. Opiskelija tuntee kannattavan liiketoiminnan tunnusluvut.Opiskelija tuntee yrityksen markkinointitoiminnot (kilpailukeinot). Opiskelija tuntee budjetin ja rahoituslaskelman laatimisen periaatteet.
Opiskelija tuntee kuvankäsittelyn perusteita ja osaa tehdä perustason kotisivut.
Hylätty:
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita. Oppimistehtävä ei täytä yllä olevia kriteerejä ja tehtävää ei voi hyväksyä.