International MarketingLaajuus (5 op)
Tunnus: R301LL98OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.
Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Sisältö
- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi
- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
- Verkosto-osaaminen/johtaminen
- Kulttuuriosaaminen
- Globaali kuluttaja
Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.
Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
05.02.2024 - 19.04.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
T&K-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Tuija Kuisma
- Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö
Anne Tolvanen
Opiskelijaryhmät
-
R31L22SATradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
Tavoitteet
Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.
Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Sisältö
- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi
- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
- Verkosto-osaaminen/johtaminen
- Kulttuuriosaaminen
- Globaali kuluttaja
Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.
Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 12.02.2023
Ajoitus
13.02.2023 - 16.04.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
T&K-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Tuija Kuisma
- Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö
Anne Tolvanen
Opiskelijaryhmät
-
R31L21STradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2021
Tavoitteet
Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.
Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Sisältö
- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi
- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
- Verkosto-osaaminen/johtaminen
- Kulttuuriosaaminen
- Globaali kuluttaja
Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Plagiarism and use of references:
Please notice that in study unit assignment returns the plagiarism detection programs (for example Ouriginal) will be used. Also notice that you need to use Lapland UAS templates (essay, thesis, report etc) and writing instructions. Textual references must be done according to the given instructions. Please download the thesis template and the referencing instructions here: https://www.lapinamk.fi/en/Students/Study-Guide,-Degree-Programme-Students/Thesishttps://lib.luc.fi/c.php?g=662513&p=4803830Submitting assignments against given instructions may lead to failing and other possible consequences according to the Degree Regulations.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 07.01.2022
Ajoitus
28.02.2022 - 13.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Tuija Kuisma
- Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö
Anne Tolvanen
Opiskelijaryhmät
-
R31L20STradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus) Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.
Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen
Sisältö
- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi
- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu
- Verkosto-osaaminen/johtaminen
- Kulttuuriosaaminen
- Globaali kuluttaja
Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.
Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.